Gå til innhold

Musikk, live: Shattered Presence - Solitary Levitation

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dere har noe for dere, helt klart, jeg ble i allefall fanget. Veldig bra dynamikk i stemmen hennes, selv om hun kunne ha jobbet litt mer med å treffe tonene.

Det er forøvrig veldig få metalband som klarer å pulle en gitarsolo uten andregitarist, jeg syns heller ikke dere fikk det til.

Lenke til kommentar

Viss gitaren hadde gjort litt meir utav seg og bassen hadde hatt ein heftig overdrive hadde det vore masse kulare. Blir litt "daft" med ein bass og ein gitar som spelar akkurat det samme når det ikkje er fleire melodiske instrument. Viss bassen hadde hatt overdrive hadde den fylt tomrommet på gitarsoloen i tillegg... Så blei egentlig ikkje imponert på nokon måte her, men sitter igjen med mange sånne "viss dei berre hadde gjort det annerledes-tankar".

Lenke til kommentar

Effekter på bassen hadde sikkert fungert ja, spesielt under gitarsoloen. Litt dårlig miksing på UKM da, egentlig burde vi høre mer av crash-cymbalen. Når det er skikkelig lyd gir crashen et bra "teppe" som fyller ut lydbildet mye bedre.

Lenke til kommentar

Kjempebra låt, flott framførelse, herlig vokal, fin lyd til å vere ukm (har spelt på ukm sjølv, det var ikkje så bra!), gitarsoloen funket fint, og musikken er heilt innen den sjangeren eg liker, einaste problemet eg ser er at tittelen høyres så fryktelig pretensiøs ut. Seriøst, eg veit ikkje om det er songnamnet eller bandnamnet som er verst, og dykk skal for all del gjere som dykk vil, men det blir litt mykje.

Lenke til kommentar

Flott at du likte musikken i det minste :)

Vi har fått lignende kritikk på bandnavnet tidligere, menmen. Vi er post-rock fans, og der er jo slike lyriske navn nesten er et sjangerkriterie, hehe.

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...