Gå til innhold

Intel ESB2E - Raid0 over 2TB problem

JKJK

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et Asus Z7S WS hovedkort med Intel ESB2E satakontroller (?).

Jeg har just kjøpt 2stk WD RE4 2TB disker jeg tenkte å ha i raid0.

Kontrolleren gjennkjenner diskene med riktig størrelse, men vil ikke opprette raid over 2047GB.

Etter litt googling har jeg funnet en liste fra intel som viser hvilke kontrollere som støtter raid på 2-256TB, samt andre features, men min kontroller er ikke der.

Er det noen som har tips, eller vet om det går an å bruke en workaround for å oppnå raid på over 2TB?

Har en stygg mistanke om at denne kontrolleren (som jeg finner lite info om whatsoever) ikke støtter større raid.

Vil dette i såfall være et problem (annet enn bare utnyttelse av halve plassen)?

Jeg regner med det fortsatt vil yte bedre enn å kjøre diskene som singledrives? (skal brukes til VM).

På forhånd takk for tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du forsøkt, bare for å forsøke å utelukke andre ting, å koble diskene til JMicron kontrolleren i stedet og å sette de opp som JBOD i stedet for RAID0. Det kan du på begge kontrollere.

Du kan også forsøke en annen "stripe size", uten at det bør ha noen innvirkning på problemet.

Endret av Ned Flanders
Lenke til kommentar

Kan noen vise meg på bildet hvor i pokker kontaktene til jmicron kontrolleren er? Jeg bruker alle 6 satakontaktene og har 3x raid0 nå (2 disker på hvert raid), og det er jo ikke noen flere satakontakter?

Nizzen: aner ikke ... finner lite info om kontrolleren.

Edit: Gah.... Jmicron kontrolleren har bare 2stk eksterne porter :p

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...