NoviKaNa Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Har et lite spørsmål jeg ikke finner svar på noe sted: Om jeg får tilsendt en eFaktura til nettbanken min, må den da betales i den nettbanken, eller kan jeg bruke informasjonen den gir og betale fra et annet sted? Det jeg ønsker er å få eFaktura fra Lånekassen til min Fokus nettbank så jeg slipper å betale gebyr, men betale regningen fra en utenlandsk bank. Er det mulig? Lenke til kommentar
DCG Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Om du går inn i nettbanken så står det kontonummer og KID på regningen. Jeg er litt usikker på hva som skjer om du betaler fra annen bank og stopper eFakturaen. Hør med banken om hva som skjer, eventuelt den som har sendt fakturaen. Lenke til kommentar
nojac Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 En eFaktura kan du betale i den bank du ønsker. Du trenger ikke å "stoppe" den i din nettbank. Hvis eFakturaen er kombinert med avtalegiro, må den derimot stoppes hvis du ønsker å betale den et annet sted. Lenke til kommentar
KS Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Det jeg ønsker er å få eFaktura fra Lånekassen til min Fokus nettbank så jeg slipper å betale gebyr, men betale regningen fra en utenlandsk bank. Er det mulig? Ser et mulig problem her: For en utsteder av e-faktura er det bare et poeng å få sendt deg korrekt regningsdetaljer: Beløp, forfallsdato, til-kontonr og referansenr (typisk KID). Fra hvilken bank pengene kommer brys man seg fint lite om. MEN: Ved betaling fra utlandet har jeg opplevd at utenlandske banker har vært så som så med hvilken informasjon de vidrebringer. Selv om du oppgir riktig referansenr så er det ikke nødvendigvis sikkert at dette blir formidlet riktig videre. De får sikkert pengene dine, men uten referansenr vet de ikke nødvendigvis hvem de er fra. Med halve Norge som kunder har de sikkert en del regninger å håndterer, så jeg ville ikke satset pengene mine på at det gikk bra. Det virker som en enklere og sikkerer løsning for deg å sende penger fra din utenlandske bank til Fokus og betale efakturaen der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå