djanrune Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 heisann. var idag og såg på en bmw 520 jeg vurderer og kjøpe. Han ville ha 10 lapper får den men nå er jeg ikke så erfaren med bmw så jeg vet ikke om dette rett og slett er får mye forhold til standen den var i. Varmeapperatet funket ikke og bilen bruker vann(toppakningen eller varmeregiter??) på lavt turtal(kansje høyt også men hørte ikke det da) da var det på en måte som det var noen smell av og til i motoren da man ga gass. litt rust i kanaler og gjekkfester. Noen som vet om den er verdt 10k og om noen som vet hva problemene kan vere? Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Med så mye potensiele problemer så ville jeg ikke vurdert å kjøpt den engang, Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Hadde ikke giddet å begynne engang. Varmeproblemet er mest sannsynlig gåen vannpumpe, og det er nok der det lekker også. Kan også være termostathus som lekker. Hvor langt har den gått? Manuell eller automat? Smellelyder fra motor kan være så mye, men vis det er en med vanos kan det være synderen, vis ikke kan det være at det kommer olje i innsuget da dette er et problem på disse. Kan også være slitt kamaksel. Ville egentlig aldri begynt på det der, med mindre du kan fikse mye på bil selv. Er nok et prosjekt det der, da motor mest sannsynlig må sjekkes og kontrolleres for slitasje. Og rustsveising er jo ikke akkurat en billig affære heller. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Hvor mye må du gi for en uten rust og i god stand? Er du en dyktig mekaniker med mye verktøy? Skal dette være en bruksbil eller ett hobbyprosjekt? har du mye penger og kaste bort? Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Tja en 520 m50 kan man få i grei stand helt ned i 15 lapper, men det er jo alltid noe til den prisen. Når ting med motor er gale pleier jeg ikke å vurdere det engang, men foringer i understell, bremserør osv er jo ikke noe problem Lenke til kommentar
djanrune Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 blir både prosjekt og bruksbil, men har slått den i fra meg. Alt får mye med motor og slikt og gjør. litt rust hadde ikke gjort noe da jeg liker karrasori arbeid men og skru på bmw motorer er ikke noe gøy syns jeg da alt er så trangt ned i der Lenke til kommentar
Smurfn Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 er jo maaassse plass under panseret til e34 da O.o Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Sinnsykt god plass der ja, iallefall vis det er m50 motoren da det er "finere" layout på alt Lenke til kommentar
Smurfn Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) jeg har ivertfall masse plass med min m50b25 og er m50 motoren det er snakk siden er 24v (trådtittel) Endret 3. februar 2010 av Smurfn Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg forsto jo det, men er litt mer rotete med m20 syns jeg Har selv m50b25 Lenke til kommentar
djanrune Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) men er det noen som har noen tips til hva jeg bør se etter (standard feil på bmw?) da jeg skal se på bmw? vet om rust i gjekkfester og ventiltikking, men er det mye mer jeg bør være obs på? Skal se på en til idag har aldri hatt bmw før så jeg kjenner ikke merket ut og inn enda så tips er til stor hjelp heh Endret 3. februar 2010 av djanrune Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Rust er ikke største problem på disse, da det som oftest bare er kanalene og gulvet som ruster. Lett å fikse og ikke direkte farlig så lenge det ikke får være der lenge. Ellers er kjølesystemet disse bilenes største problem, og vannpumpe har en tendens til å ryke rett før 200 000(på 24v ikke 12v da 12v har reim og vannpumpe nesten alltid byttes med reim. 24v har kjede og dermed er det ikke mange som tenker på vannpumpen). Så sjekk etter ulyder og lekkasje derfra. Ellers har radiatoren en tendens til å lekke i sjøten mellom ekspasjonstanken og radiator. Pass på at motor ikke går varm på tomgang da det kan være sprekk i toppen eller den kan være skeiv. Ventiltikking er ikke noe å bry seg om, da det er typisk på 12v bmwmotorene. Ellers det standarde som olje i kjølevæske, kjølevæske i oljen, at motor ikke har skumle ulyder, ulyder ved kjøring spesielt på ugjevn vei. Vis det er automat sjekk om den "slår" i gir, for da er lammeller slitt. Disse automatkassene går på såkalt "evighetsolje", men bør byttes på 200 000. Manuellkassene har en tendens til å bli veldig slarkete, og overføringene der pleier som oftest å bli VELDIG slitt og det er vanskelig å gire. Tja. Er det m20 motoren (12v, 129hk(24v 150hk)) så er det greit å få vite når reim ble byttet sist, da jeg har opplevd at mange er slurvete på dette og plutselig får man registerras. Ble litt mye dette, men håper det er litt til hjelp Lenke til kommentar
djanrune Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Til mer tips jo bedre så vart ikke får mye dette der effectiv tusen takk Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Bare hyggelig Lykke til med kjøp av bmw! E34 er fantastiske biler og kjøre! Forrsten, sjekk etter slark i styring også, typisk på disse pga det er styresnekke og ikke tannstang. Btw bli medlem på bimmers.no når du får kjøpt Kan være lurt å sjekke salgsdelen av forumet der også, mye bra bmwer til salgs! Lenke til kommentar
djanrune Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 er medlem i bimmers har letet litt men alt ligger så langt unna og har ikke førerkort akkurat nå så blir ofte litt langt og reise og hente dei som er gode og billige -.- men gode er dei og kjøre prøvekjørte den jeg såg på igår og den var som en drøm og kjøre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå