Gjest Gutt18 Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Hei! Jeg er en ung gutt på 18 år med Epilepsi. Jeg fikk diagnosen som 14-åring. Jeg har sluttet å drikke for lenge siden da dette fungerer dårlig med Epilepsi. Jeg prøvde hasj og likte det. For 12-14 mnd siden var livet et helvete med store plager pga sykdommen. Med anfall, tics osv. Jeg bruker nå marihuana ukentlig, men som regel bare i helgene. Jeg har brukt det aktivt i ca 10 mnd nå, og har ikke hatt ett eneste problem med min sykdom. I starten var det ikke for å hjelpe sykdommen min, men fordi jeg likte det. Jeg tenkte først den koblingen mellom sykdommen og stoffet mye senere og nå er jeg litt smånervøs for at sykdommen blir verre dersom jeg slutter med hasj. Jeg har lest mange steder på nettet at Marihuana hjelper mot Epilepsi (og flere sykdommer) og jeg lurer da på om jeg skal fortelle dette til mine foresatte? Hvis Ja, hvordan? Mvh gutt 18 Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) http://www.abovetheignorance.org/research.html#10 Les litt selv Leste ikke innlegget ditt nøye nok til å se at du allerede har lest om medisinske tekster angående epilepsi og cannabis... Endret 2. februar 2010 av iNeo Lenke til kommentar
Gjest Gutt18 Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Jo, jeg har lest en del om dette. Det samme går igjen, at det varierer fra person til person. Men, svaret ditt hjalp meg ikke så mye med det jeg spurte om. http://www.abovetheignorance.org/research.html#10 Les litt selv Leste ikke innlegget ditt nøye nok til å se at du allerede har lest om medisinske tekster angående epilepsi og cannabis... Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Nei jeg vet det, og forklarte meg også i den posten Lenke til kommentar
slett meg plz Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Det finnes medisiner og en drøss andre urter som skal fungere mot epilepsi. Synes det er et dårlig argument for å bruke hasj som er ulovlig, (relativt) dyrt og gir rus/dårlig sæd og hukommelse etc. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Det står i overskriften : Hasj og Epilepsi Så står det : . Jeg prøvde hasj og likte det. Så : Jeg bruker nå marihuana ukentlig, men som regel bare i helgene Vil det si at du nå bare bruker Marihuana ? Men tidligere røykte bare hasj ? Litt forvirra her Lenke til kommentar
galaxee Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 "Bare i helgene" blir til kvar dag til slutt desverre... Prøv heller Anti-epilepsi medsin du.... Om du bare røyker i helgene,som eg sier til alle venner som bare røyker helgene "enda" har du ikke kommet til punktet "avhengig" Noe du IKKE har lyst å bli! så slutt før det er for sent og heller bruk livet fornuftigt,en å risikere å bare ende opp som avhengig...Men du selv så bestemmer! taler bare av egen erfaring,Man tror altid "eg blir ikke avhengig" det trodde eg og...så man driter seg bare ut! Man blir avhengig av "alt" om en bruker for mye! røyke fra fra man står opp til legger seg 7 dager uka i noen uker...og ja...da kommer altid suge,noe så er jævla kjipt med apstinenser/kaldsvetting osv...ja mye bivirkninger man ikke merker før man er så langt...Kjenner nok folk så betaler 500/1000kr dag på opiater for å ha normal kvardag for å fungere normalt pga avhengihet! hasj en gang i uka først---> hele tiden ----> noe nytt som opiat osv...ja ting blir bare værre!!! Har erfaring nok selv...og starter som 18 år å røyke en gang i uka..og 27 nå.. og hasj er ikke nok lenger her...må til med opi... ja ting går bare en vei desverre ang stoff.. Så bare en anbefaling å tenke før skrittet er gått for langt...ser desverre for mye folk så blir avhengig som 14-16åringer på nåler pga "driter i det" hmmm...ja 2 stk er døde på¨under 12mnd knapt 20år gamle ...pga overdose! Så slutt mens leken er god og om du sku velge å røyke videre...ikke ta noe sterkere en det, som B-app. eller A-Apparat som subutex/dolcontin/morfin osv... da er du ille ute om du forsetter den veien Ang. Marijuana vs hasj tror eg han mener hasj bare! Marijuana = marijuana plante (topskudd) hasj = brune man får ut av marijuana planter pressa til hasj Edit: Trøtt På tide å legge seg,lang og sikkert unødvendig post ( Moralpreik ) Lenke til kommentar
Gjest gutt18 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Nei, beklager gikk litt kjapt i svingene. Jeg har brukt hasj. Til dere som sier jeg skal bruke anti-Epilepsi medisin, jeg bruker det allerede.. Dette er ingen unnskyldning for meg, jeg bare sier jeg prøvde hasj og var fornøyd med det og begynte å bruke det i helgene. Jeg hadde ikke tenkt over at det faktisk kan fungere for meg som medisin, før for noen uker siden. Jeg begynte ikke med det fordi jeg ville bruke det som medisin.. Jeg skal ta dette opp med legen min og se hva han sier.. Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Marujiana blir også kalt grønn "hasj" og hasj er brun hasj for å si det på den måten. Begge kommer fra samme sted. Hasj bør ikke sammenlignes med andre narkotiske stoffer. Hasj er en ting, mens andre stoffer er noe helt annet, ikke prøv det en gang. Jeg synes du skal prøve å holde deg til maks 1 gang i måneden, da vil du ikke få like avhengighets-sug. Ikke la det bli til en vane at på lørdag røyker du. Og iforhold til å bli tatt er også kjangsen veeeeldig mye mindre. Du går nå med kronisk uren urin. og jo lengre du har dette kronisk i urinet jo lenger tar det for at det blir borte. Ved en gang i måneden vil du da ha rent urin etter ca 3-5 dager, men nå kan det ta deg 1-3måneder. Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg syns du skal tenke deg nøye om før du kontakter hverken foreldre eller lege ang. hasj. Det er helt utrolig hvor moralske noen kan bli når det gjelder den planten. Hvis stoffet kan motvirke en så ubehagelig lidelse som epilepsi er det rett av deg å vurdere det. Bare vær helt klar over at noen mennesker ikke "tåler" hasj". Det er allerede eksempler av dette tidligere i tråden. Om du vurderer dette som en langsiktig løsning bør du forsikre deg om at du ikke misbruker planten. Vær gjennomgående bevisst på at du bruker for medisinske formål, selv om det er deilig å være stein! Hasj er og har alltid vært et veldig svakt narkotisk stoff. Jeg prøver ikke å motsi forskere - det kan antageligvis "hjelpe" med å utvikle en psykisk lidelse om brukeren er mottagelig for det. Jeg har selv røyket i 5 år med lengre og kortere pauser, og har aldri opplevd noe ubehagelig. Jeg har møtt mange likesinnede og opplevd mye hyggelig ved hjelp av stoffet. Jeg anbefaler TS å forske videre, og hvis du finner ut at du kan beherske stoffet uten bivirkninger og uten et trang til å røyke mornings, nattings og alle de andre -ingsene, så kjør på! Lykke til :-) Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Synes det er et dårlig argument for å bruke hasj som er ulovlig, (relativt) dyrt og gir rus/dårlig sæd og hukommelse etc. Hva er ett bra argument da? Du må heller ikke være så naiv å tro at "medisiner" har mindre bivirkninger. Ofte kan de har fler og verre bivirkninger, ikke minst potensialet for avhengighet er ofte større. Burde du ikke heller tenke litt over disse fabelaktive argumentene for å holde denne planten forbudt. Selv om den har egenskaper som kan brukes innenfor medisin. Cannabis er heller ikke det eneste stoffet. Ellers er det mange her som er generaliserende... over 90% av dem som røyker cannabis går ikke over til sterkere stoffer. I og med det ikke finnes noen stoffer som gjør at brukeren automatisk vil prøve opiater. Personlighet og miljø spiller stor rolle. Avhengighetspotensialet er og lavt. Jeg vet om en medisin som blir brukt mot epilepsi, den har mye større avhengighetspotensiale enn cannabis, og abstinensene kan ikke sammenlignes. Jeg kjenner deg ikke. Jeg ville vært forsiktig med å si at du røyker hasj. Det er ikke alltid like tolerert, ikke minst man kan bli straffet viss man blir tatt.. Jeg vet heller ikke hvordan legen din er, men du kan sikkert ta det opp med han. Men holdningene legene har varierer. Btw. Cannabis har bieffekter som alt annet, men noen får nesten ingen bieffekter. Andre merker det mer. Alt med måte er nøkkelordet, kjenn deg selv og stopp viss du merker du ikke tåler det. Mitt tips til deg er å ta det opp med legen, viss det er aktuelt. Er du heldig har du en lege som har ett nøytralt syn på dette, er du uheldig har du en som aviser effektene du påstår å ha fått og ønsker å få deg på andre medisiner. Lenke til kommentar
slett meg plz Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Han tar epilepsi medisiner...hvordan kan han være sikker på at det ikke er de som er årsaken til at han ble bedre eller andre ting enn hasjen? Jeg synes alle rusmidler og medisiner burde være helt lovlige uten resept, men argumentene folk bruker om de helsebringende egenskapene til cannabis, betyr ikke at det ikke finnes andre stoffer som fungerer på samme måte. De blir bare ikke brukt av folk på langt nær like ofte. F eks bruken av det hos de med kreft og andre med kvalme og dårlig appetitt. De kunne ha brukt ingefær, muskatnøtt, misteltein osv, men tipper de fleste ikke har hørt om at de kan ha samme effekt og ikke prøvd det før de bruker det som en unnskyldning for å fortsette å bruke cannabis. Mot epilepsi kan man legge til "nervine" i google når man søker etter urtekurer f eks. Lenke til kommentar
Gjest gutt18 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Fordi jeg gikk på disse medisinene før også.. Så begynte jeg med hasj og da ble alt bedre... Han tar epilepsi medisiner...hvordan kan han være sikker på at det ikke er de som er årsaken til at han ble bedre eller andre ting enn hasjen? Jeg synes alle rusmidler og medisiner burde være helt lovlige uten resept, men argumentene folk bruker om de helsebringende egenskapene til cannabis, betyr ikke at det ikke finnes andre stoffer som fungerer på samme måte. De blir bare ikke brukt av folk på langt nær like ofte. F eks bruken av det hos de med kreft og andre med kvalme og dårlig appetitt. De kunne ha brukt ingefær, muskatnøtt, misteltein osv, men tipper de fleste ikke har hørt om at de kan ha samme effekt og ikke prøvd det før de bruker det som en unnskyldning for å fortsette å bruke cannabis. Mot epilepsi kan man legge til "nervine" i google når man søker etter urtekurer f eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå