s0ppen Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Hei! Skulle hatt en god vifte som ikke bråker så voldsomt til min i7 920. Skal planen er å klokke så mye som mulig uten å måtte gå til anskaffelse av det dyreste av kjøling. Noctua NH-D14 Noctua NH-U12P SE2 Jeg har kommet frem til noen alternative vifter... men finner ikke helt ut at det er så mye mer forskjell enn størrelse på de - og derav sikkert litt bedre kjøling på den dyreste. Noen som har noe erfaringer med disse? og vet om det er noe særlig forskjell? eventuelt: Corsair H50 ? Endret 2. februar 2010 av s0ppen Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 D14 er helt klart best, men den er enorm. Der kan du sette 3 vifter på, i motsetning til U12P, som kun tar 2. Begge er fantastiske kjølere, og jeg mener du bør ta den du har plass til, eller D14 om du absolutt ønsker det beste av luftkjøling på markedet Se på TRUE også. Fantastiske kjølere, som ser pene ut og kjøler godt både aktivt og passivt. Lenke til kommentar
s0ppen Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 D14 Klart best? Snakker vi 20-30 grader og 1GHz mer klokking? eller er det bare småpirk oppi det hele? hehe Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 1 Ghz mer klokking er kanskje litt optimistisk, men i forhold til stock-kjøler blir det korrekt. Jeg tenker det er rundt 10 grader forskjell på differansen mellom idle og load-temp, når det gjelder de to kjølerne. Lenke til kommentar
s0ppen Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Da heller det mot D14, selvom den mildt sagt ser ut som et monster! Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 HW har en test på den, men den har du vel sett. Den er et monster, og jeg tror faktisk den kan få relativt hefitge prosessorer til å kjøre fint passivt. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Kan til sammenligning si at en TRUE kjøler en Phenom II x4 passivt uten det minste problem, og varmeutviklingen er nok noenlunde det samme som på I7 920 om jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Det krever dog bra luftgjennomstrømning i kassa, spesielt ved høy klokk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå