Plinge93 Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Hei! Jeg holder på å lage en logo der jeg skal ha litt forskjellige elementer. Jeg har til nå lagt en filmrull, så skal jeg tegne et speilreflekskamera og en film som krøller seg på en måte rundt speilrefleksen. Eventuelt skal filmen forme seg som en "N" i begynnelsen av navnet. Det jeg lurer på er hvordan jeg får "vridd" denne filmen, slik at den kan krølle seg litt rundt.. Er veldig takknemlig for svar. Spør meg dersom det var noe dere ikke forstod, så skal jeg prøve å foklare bedre, og eventuelt laste opp en skisse.. Prøver også å laste opp Illustrator-fila... EDIT: Fikk ikke lov til å laste opp Illustrator-fil av diskusjon.no så bare si ifra dersom dere vil hjelpe, så kan jeg sende den på mail Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Hei, kikket på noe lignende selv i går, og her er en av tutorialene jeg fant: iPhone gift ribbon Det er ikke det enkleste å få til uten videre, men "øvelse gjør mester" Lenke til kommentar
phax Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Her har du et photoshop tutorial som kanskje peker deg i rett retning, http://www.webdesignerwall.com/tutorials/p...oshop-tutorial/ Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Takk for svar Det var noe lignende dette jeg leitet etter ja Etter en del trening håper jeg det blir bra! Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 13. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2010 Har nå fått til noe men er ikke helt 100% fornøyd... Føler fremdeles det er noe som kan bli bedre, men det er et godt utgangspunkt. Hva syns dere om denne logoen, eller "banneret" jeg skal ha på toppen av nettsiden min? Hva kan jeg gjøre for å få den bedre, og hva var bra med den? Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 (endret) Er det bare meg, eller hadde det blitt bedre om båndet blei vridd andre vegen på slutten, kanskje? Original logo Endret 13. februar 2010 av Alliha Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 13. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2010 (endret) Tilbake bak den diagonale streken liksom? EDIT: Forstod nå hva du mente... At den siste loddrette linjen på en måte blir vridd inn mot resten av bokstaven på en måte... Endret 13. februar 2010 av Plinge93 Lenke til kommentar
weebl Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 du kunne valgt en mer minimalistisk font på resten av fonten. tynnere kant på skriften i grått og hvit font for eksempel Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 Noe sånn du tenkte? Elle ennå mindre? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) nå begynner vi å snakke Du kan prøve å gjøre kantene enda tynnere her har du et eksempel på hvordan det kan gjøres. slengte på kanter med tykkelse 1px og litt drop shadow så også når jeg drev å pusla litt i photoshop at det kanskje kunne være mulig å få filmen til å være del av en bokstav i begge ordene om du trikser litt, kan kanskje bli litt kult det også =) Edit: Slengte opp et eksempel Endret 14. februar 2010 av weebl Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 Gode poeng her Jeg skal prøve litt mer og se hva jeg får til! Takk! Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 14. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2010 Noe sånn? Skal også prøve å få S-en til å bli film, men dette er hva jeg har forløpig... Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Synes det blir alt for mye, holder med at N er en filmrull i mine øyne. Blir også alt for stor kontrast mellom N, O og de blå bokstaven. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Jeg synes logoen ble fin, men ville tatt i bruk en litt mer spennende font. Filmrullen er like stor som en stor O, da blir det seende ut som "StudiO". Men kjempeflott arbeid med selve filmen.. må prøve å få til det der selv. Lenke til kommentar
FMH Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Synes det begynner å se bra ut, selv om filmrullene (o) dytter det over kanten slik at det blir litt for mye. Lenke til kommentar
Plinge93 Skrevet 15. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2010 Fikk noen tips av medielæreren min idag... Han mente jeg burde bruke litt forskjellig farge på "Naustvik" og "Studio". Han mente også jeg burde gjøre noe med filmrullen som skal være en o. Han foreslo å forstørre den ennå mer slik at den legger seg litt under "T" og "V" i "naustvik", men er ikke helt sikker på om den da kommer til å bli oppfatta som en o... Lenke til kommentar
phax Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Høres ikke ut som medielæreren din vet helt hva han snakker om.. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 (endret) Fikk noen tips av medielæreren min idag... Han mente jeg burde bruke litt forskjellig farge på "Naustvik" og "Studio". Han mente også jeg burde gjøre noe med filmrullen som skal være en o. Han foreslo å forstørre den ennå mer slik at den legger seg litt under "T" og "V" i "naustvik", men er ikke helt sikker på om den da kommer til å bli oppfatta som en o... Hvis du skal bruke forskjellige farger burde du ihvertfall bruke farger som er ganske nær hverandre, f.eks. den lyse blåfargen brukt lengre oppe, og en som er svakt mørkere.. Ser ikke bra ut med for stor kontrast imho. Og så tror jeg kanskje jeg ville gjort filmrullen mindre så den stemmer mer med størrelsen på en liten o, men det er jo selvsagt ditt valg. Hvis det ikke er et krav i oppgaven ville jeg droppet den, ser cleanere ut. Endret 15. februar 2010 av Thomas_H Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå