MrLee Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) Dobbelt så mye var nå å ta litt hardt i Hvis vi sammenligner mot f.eks. en Auris, som er den naturlige bilen å sammenligne med, størrelsesmessig. En 3dr 1 serie 116i vs en 3dr Auris 1.33 motor (billigste av begge), grunnpris forskjell = 45300kr. (basert på nybil infoen fra Finn.no) - Og 116d er enda billigere. Forskjellen i opplevd kvalitet og kjøregleder er verd såpass. For ikke å snakke om at 116i har mer hk. Endret 11. mars 2010 av MrLee Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) Det er jo ikke slik at driftsikkerheten på såkalte premiumbiler er helt ræva da... Audi og BMW-kunder er blandt de som er mest fornøyd med bilen sin ifg. ferske meningsmålinger, så det må jo ligge noe i dette. Nå er vel strengt tatt Toyota-kundene de mest fornøyde, dessuten har møller ræva kundeservice, og der taper audi mye. Jeg har kjørt begge deler, kjører en audi daglig, en 15 år gammel en. Og jeg må si, interiøret er utmerket, men den er ikke nevneverdig stillere innvendig enn en toyota eller honda. Den har nok også høyere driftskostnad enn en toyota corolla. Hadde den på eu i dag, og det er noe rart med eksosen, den spruter ut for mye co2 ved 2500rpm (og på tomgang ligger den laaang under maksgrensen) så noe er vel galt med olje, tennplugger eller lambdasonde. Sier ikke at en Toyota nødvendigvis er bedre å kjøre, men på driftssikkerhet har ikke tyskerne noe de skulle ha sagt. Toyotakundene er mest fornøyde ja... Men med fare for å virke voldsomt arrogant, så krever Toyota-kunder mindre av en bil. En Autofil som er ute etter kjøreglede og teknologi kjøper seg ikke en Toyota. De som velger Toyota er ett helt annet kundeslag enn de som ønsker BMW/Audi. Min far har kjørt med litt knirking i forstilling nå i nesten 6 mnd på sin Mazda. Hver gang jeg minner han på dette så sier han: "Jah... sikkert ikke så farlig..." Meg selv hadde ikke ventet til dagen etterpå for å kjøre å klage til verkstedet. Jeg tror at de som eier en såkalt premiumbil er mer nøye med bilene sine enn andre. Derfor så vil jeg også tro at dette er NOE av grunnen til at det kommer inn flere klager på premiumbiler enn på andre merker. BMW-eiere er de som er mest trofaste med merket sitt, og det er vel en grunn til at man ikke vil bytte ut BMW'en med noe annet. Det at din bil har problemer etter 15 år vil jeg si er ganske vanlig... Jeg har kjørt en drøss av leiebiler de siste årene og INGEN av disse jeg har kjørt støyer mindre enn en ny Golf/Audi/BMW i samme størrelse. Jeg har kjørt Citroen C2/Peugot 206/Hyundai i30/Mazda 6/Mazda 3/Toyota Yaris/Ford Kuga/Hyundai Sonata (fysjamei!) og mange fler... Absolutt ALLE disse bilene tar deg dit du vil, men ikke noe mer. Lite spennende, og komforten på de fleste får strykkarakter etter 2-300mil på 7 dager. I skrivende stund så kjører jeg en Ford Kuga 4x4. Dette er den mest lydløse bilen jeg har kjørt av dem alle og bilen er ganske komfortabel. Men det er jo ALLTID en ting som trekker ned, og i denne så er det Interiøret. Plast-plast-plast-plast... Det knirker faktisk i dashbordet i skarpe svinger! Første øyekast får det til å virke som om det er aluminiumsdetaljer inne i bilen, men titter man litt nærmere, så ser man fullt av slitasjeriper på nesten alle plastdetaljer. T.O.M. volumknappen til "stereoen" Her er det plast over alt og Kuga er vel kanskje den bilen med det dårligste interiøret av dem alle, kanskje bortsett fra Citroen C2. Jeg har gjemt godbiten helt til slutt: Jeg spurte spesifikt for ca. ett år siden om leiefirmaet hadde en Audi jeg kunne leie. De sa ja, men at dette var en bil de snart skulle bytte ut, da den var 3 år gammel og gått 92.000km. Bortsett fra litt motorstøy fra en aldrende diesel, så var denne bilen langt over ALLE de andre bilene jeg har kjørt som leiebil. Interiørkvalitet/kjøreegenskaper/komfort etc. var mye høyere og her snakker vi en bil som er 1-2 år eldre enn de fleste leiebiler jeg har kjørt. Det var en Audi A4 tidlig 2006mod. jeg kjørte. Så skulle jeg kjøpt meg en bil i dag og hatt et budsjett på 300.000,- Så hadde jeg mye heller kjøpt meg en 3 år gammel godt utstyrt Audi, enn en splitter ny bil av typen Mazda 6 eller lignende. Endret 12. mars 2010 av BjerkneZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå