Gelly Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Hei =) har et problem som jeg ikke har funnet løsningen på gjennom hele dagen =/ startet pc i dag måres men dn ville ikke på nett. (vista sin "Feilsøking" finner ikke noe problem som den kan rette opp" mens MSN feilsøking finner at Standard gateway er ikke tilkoblet.) har leidet rundt i helle dag på nette får å finne en måte å fikse dette problemet men ikke noe så langt =/ Tar å gjører "CMD" og skriver Ipconfig: å da får jeg at: tilkoblingsspesifikasjoner DNS-suffiks : INGENTING! IPv6-adresse.... : en hau av random tall og bokstaver. IPv4-adresskonfig..: 168.254.xxx.xx nettverksmaske.....: 255.255.xxx.xx standard gateway..: INGENTING! men så får jeg og opp en hell au med "Tunnelkort" lokal tilkobling*6 "Medium frakoblet" osv... 4 stykk av dem. hvordan får jeg de vekk? noen som kan hjelpe? har restartet alt (pc,router,modem) vis det er mer å restarte så si i fra =) har svært lide lyst å formatere pc =( Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Virker ikke som du er koblet til nettverk/router i det hele tatt. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Det kan se ut som du ikke har kontakt med dhcp serveren i nettverket ditt. Prøv å ta strømmen på routeren din. Ellers kan du prøve ipconfig /renew for å prøve å hente ipadressen på nytt. Lenke til kommentar
Gelly Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 eg ser at eg e kobla te routern på vista sitt "kart" øve tilkoblinga. fekk opp alle tall å sånt på Ipconfig men fekk ikje kobla mg te nette forde om. har prøvd strømmen på routern og jeg har prøvd /renew og /renew6 siden jeg har Ipv4 og IPv6.... Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) ipadresse så begynne på 169.254.x.x betyr at pcen din ikke har fått ipadresse ifra dhcp server. dersom du vet hvilke ipadresse routeren din har kan du jo prøva å setta opp manuelt å se om det funke. Endret 3. februar 2010 av trrunde Lenke til kommentar
Gelly Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Okey. Nå tog jeg sjekk igjen og da fikk jeg opp: Pc min ----------------------- Router------------x--------- Internett Grønn | Uidentifisert nettverk(grønn) | og denne er Grå Ipconfig: DNS-suffiks : Belkin Ipv6 : Fe80::b4ea:e075:2aaa:d853...osv Ipv4 : 192.168.x.x nettverksmaske : 255.255.xxx.x standard gateway : 192.168.x.x Tunnelkort lokal tilkobling* 6 medietilstand Medium frakoblet DNS-suffiks: ingenting vet ikke om den siste har noe betydning men har 3 slikke nå og denne ene står det DNS-suffiks: Belkin på. på status av koblingen står det: IPv4-tilkobling: Lokal IPv6-tilkobling: Begrenset Meditilsand: Aktivert Varighet: 00.12.37 Hastighet: 100,0 Mbps (er koblet til via kabel rett fra router) Aktivitet: Sendt-----------------Mottatt Byte: 4864 | 7905 har da stoppet der siden ikke bevegelse på ca5 min tar ipconfig igjen: DNS-suffiks : Ipv6 : Fe80::b4ea:e075:2aaa:d853...osv Ipv4 : 192.168.x.x nettverksmaske : 255.255.xxx.x standard gateway : er det jeg får opp nå. tar ipconfig /renew det oppstod en feil under fornyelsen av grensesnittet av lokal tilkobling : kan ikke kontakte DHCP-Servern. forespørselen ble tidsavbrutt. Det oppstod en feil uner frigivelsen av grensesnittet loopback pseudo-interface 1 : Systemet finner ikke angitt fil. Ipconfig /renew6 Den forespurte oprasjonen krever forhøying... Endret 3. februar 2010 av Gelly Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 ser du har fått ipadresse på det ene kortet ditt. Hva skjer om du prøver å ping 192.168.1.1 (routeren din) hva skjer om du prøver å pinge 208.67.222.222 (opendns sin ipadresse) Dersom du får svar fra disse er det et dns problem du har. Lenke til kommentar
Gelly Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 prøver å pinge begge to. men får opp mislyktes og feilkode 1231 på begge Lenke til kommentar
Gelly Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Stille nå et nytt spørsmål hva er feil når kun det orsansje lyset lyser i nettverkskorte der kabeln går inn og ikke det grønne? =) takk for svar:D Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Stille nå et nytt spørsmål hva er feil når kun det orsansje lyset lyser i nettverkskorte der kabeln går inn og ikke det grønne? =) takk for svar:D Bruksanvisning. Les. Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 kan godt hende at orange viser at det er elektrisk kontakt, men den grønne viser at det går trafikk? Lenke til kommentar
Gelly Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 Då takk eg får mg å he fonne ud alt:P siste var dårligt kontakt i kabelen så laga ein ny ein funke FJELL! Låst /løst ellar kossen noen admins vil gjør det =) Tusen takk for hjelpen og tiden dere's =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå