Gå til innhold

Ny stillegående pc, bang for the buck. Cpu, ram, hk, skjermkort og psu, ca 4000

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe nye deler da det gamle hovedkortet mitt plutselig tok kvelden.

Vil ha en relativt stillegående pc, og har ikke noe voldsomt budsjett; 4000 kr ca.

Trenger hovedkort, ram, prosessor, skjermkort og strømforsyning.

Den skal ikke først og fremst være noen spill-pc, eneste kravet er at den er bedre enn en pc med Athlon X2 4400+, og at den klarer å kjøre Starcraft 2 når det kommer.

Jeg er altså ute etter å få mest mulig for penga, men trenger absolutt ikke ha det drøyeste og nyeste.

Har satt opp et mulig forslag her:

https://prisguiden.no/profil/lister/111657

Er noe usikker på om jeg heller burde gått for en athlon X4 630, er det stor forskjell på den og phenom X2 550?

Er også usikker på om det er et optimalt hovedkort, skulle jeg kanskje heller gått for et gigabyte?

Og hvordan er støynivået på strømforsyninga og skjermkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser greit ut. Du kan bytte til en noe billiger ram dvs 1333 type isteden til rundt 800,-. I tillegg anbefaler jeg dette skjermkortet HD5750 i steden til ca 1000,- dersom du skal bruke ca 1000,- på skjermkortet. Hovedgrunnen er at det er nyere enn HD4850 og krever ikke så mye strøm, og bråker mindre.

Starcraft II krever ikke mye så egentlig klarer du deg med feks HD4770 til 800,- evt HD4850 512 til ca 800,-.

AMD phenom ii kan være et lite varp dersom du tør å prøve å finne de to siste kjernene for da har du plutselig en sterk Quad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...