Gå til innhold

Militærplikt for kvinner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

grunnet ganske store nedskjæringer så er det færre som blir vernepliktige nå enn tidligere.

hadde innkalling selv i november 2008, denne var det fysisk umulig å stille opp på for meg og fikk ny innkalling i mai 09 og der ble jeg erklært ikke vernepliktig og militærlegen sa at hadde jeg vært på sesjonen i november hadde jeg vært vernepliktig men pga. nedsparinger så har de gjort kravene høyere.

jeg hadde selv ingenting imot å ta førstegangstjenesten og gjorde det veldig bra på alle testene bortsett fra hørsel hvor jeg fikk en lav score fordi at jeg hørte 30dB under normalen på 2000hz på venstre øre, noe som er på grunn av et arr på trommehinna.

Lenke til kommentar
Dette er et svært enkelt spørsmål i mitt verdenssyn.

Like rettigheter - like plikter.

:)

Du er ikke engang for eiendomsretten.

Sosialistene har et verdensbilde der hvor ingen er bedre enn noen andre, alle er like. Gitt dette premisset betyr det at en hver suksess er et bevis på ondskap. Rikdom og suksess kan bare oppnås ved tyveri, snusk, rasisme og imperialisme. En hver ond handling er et bevis på at offeret av den onde handlingen er ond, for ingen mennesker er onde med mindre de blir provosert.

Lenke til kommentar

:)

Sosialistene har et verdensbilde der hvor ingen er bedre enn noen andre, alle er like. Gitt dette premisset betyr det at en hver suksess er et bevis på ondskap. Rikdom og suksess kan bare oppnås ved tyveri, snusk, rasisme og imperialisme. En hver ond handling er et bevis på at offeret av den onde handlingen er ond, for ingen mennesker er onde med mindre de blir provosert.

Hva har dette med verneplikt å gjøre?

Lenke til kommentar

Jeg kan være med på at jenter skal slippe verneplikten, men da må det være lovpålagt at alle jenter skal stille til fødselstjeneste når de er 19 og føde minimum 1 barn. Selvsagt vil ikke alle bli utvalgt til tjeneste, men de som blir det skal impregneres av en vernepliktig soldat. Barnet skal da fostres opp av staten til å tjene landet ved å arbeide for fellesskapet. Dermed får ingen av kjønnene noen laster i etterkant av tjenesten og står frie til å leve livet slik de føler for det.

Dermed har begge kjønn en plikt. Man føder nok barn og sikrer landets fremtid.

Og hvis du ikke så sarkasmen i den posten, too bad for you!

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Det jeg reagerer mest på når en kvinne sier "men vi må føde" er at kvinnen da insinuerer at det å føde og det å være gravid er et lite helvete. Jeg som mann og som en som aldri verken har vært gravid eller fødet et barn, kan ikke uttale meg om hvordan det er fysisk og psykisk mtp lidelser. Men jeg har ikke inntrykk av at kvinner flest ser på det som en plikt og noe forferdelig å bære barn i magen. Og ja, de må føde barna, men det er igjen deres valg å bli gravid, altså det er frivillig, noe verneplikt ikke er, som så mange andre har nevnt.

Forøvrig, om det jeg har hørt om nedskjæringer i forsvaret osv, hadde vi egentlig ikke trengt verneplikt lenger. Det må da virkelig eksistere nok menn og kvinner i dette landet som faktisk ønsker å tjene landet sitt. Da kan jo disse bare søke, så kan alle andre late idioter bli hjemme. Da blir føding og førstegangstjeneste det samme, og vi kan begynne å snakke om likestilling.

Lenke til kommentar

Kvinner roper lenge leve likestilling, men vi skal fanden meg ikke behandles som menn :no:

Det står i grunnloven at norges folk skal tjene sitt land. Dette betyr både mann og kvinner. Det er fare and square at det skal bli kjønns-likestilt på dette området også! Begge kjønn har gått av å lære disiplin som man for i militæret

smile.gif

Hva har dette med verneplikt å gjøre?

Marxsisten er bare på et felttog for å spre DLF propaganda til ørene blør. Han benytter alt han kommer over til å gå off-topic for å spre mer, eneste kjente kur er å ignorere ham

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar
Jeg kan være med på at jenter skal slippe verneplikten, men da må det være lovpålagt at alle jenter skal stille til fødselstjeneste når de er 19 og føde minimum 1 barn. Selvsagt vil ikke alle bli utvalgt til tjeneste, men de som blir det skal impregneres av en vernepliktig soldat. Barnet skal da fostres opp av staten til å tjene landet ved å arbeide for fellesskapet. Dermed får ingen av kjønnene noen laster i etterkant av tjenesten og står frie til å leve livet slik de føler for det.

Dermed har begge kjønn en plikt. Man føder nok barn og sikrer landets fremtid.

Og hvis du ikke så sarkasmen i den posten, too bad for you!

Men siden det tar 18 år fra ungen er født til den er myndig, burde da vi menn ha 18 års værneplikt?

:p

Lenke til kommentar

nei, de som nekter å gjøre det mer fysiske kan ta på seg drittjobbene. Er jo slik det er for guttene nå, men det burde bli jentenes jobb, da de nok en gang beviser (ved å argumentere imot militæret) at de suger i alt fysisk og burde ha en seng i ett skap på kjøkkenet.

Lenke til kommentar

Vold og tvang er ikke måten å drive et samfunn på. Vold avler vold, og derfor bør det være minst mulig av den i et samfunn. Det er når voksne mennesker blir behandlet som barn og fratas selvstendigheten til å utvikle seg som individer får vi et virkelig barbarisk samfunn.

Lenke til kommentar
nei, de som nekter å gjøre det mer fysiske kan ta på seg drittjobbene. Er jo slik det er for guttene nå, men det burde bli jentenes jobb, da de nok en gang beviser (ved å argumentere imot militæret) at de suger i alt fysisk og burde ha en seng i ett skap på kjøkkenet.

Problemet da blir jo at vi ikke har nok folk som tilfredstiller i "tyngre" stillinger, således at man enten må kalle inn flere eller legge ned avdelinger. Og få ett forsvar med masse stabsstillinger osv. og få folk på bakken.

Lenke til kommentar

Jeg syns militærtjenesten skal være frivillig, jeg tror en som er der frivillig gjør en mye bedre jobb en en demotivert person som bare venter på turen hjem.

Men når det først er verneplikt syns jeg det skal være likestilling, plikt for både menn og kvinner.

I Militæret skal dem ikke få forskjellige oppgaver etter kjønn, men dem kan skilles etter f.eks fysiske prestasjoner.

Lke plikter, like rettigheter :)

Føde er ikke en plikt btw.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...