C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Snubla over disse bildene på flickr. http://www.flickr.com/photos/library_of_co...57603671370361/ Det er noe såpass sjeldent som fargebilder fra krigens dager (og eldre enn det). De ble tatt med 4x5 storformat, og formodentlig Kodachrome lysbildefilm. På den tiden var vel fargefilm på rundt ASA 16-25 - og som alle som har prøvd det vet, må man treffe veldig nøyaktig med eksponeringen når man bruker positiv fargefilm. Ta også i betraktning at de brukte kunstig lys på en del av bildene (formodentlig blitspærer, muligens vanlige glødepærer), og konstater at den tekniske kvaliteten er ekstremt imponerende, i likhet med komposisjon, stemning, atmosfære, og egentlig alt annet. Noen av mine personlige favoritter fra samlingen, som dere kanskje skjønner at jeg er ekstremt entusiastisk over: (De må sees i maksimal størrelse, og helst større enn det) Lenke til kommentar
Houd.ini Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Det var så rart å se slike gamle motiver i farge, at bildene nesten så litt falske ut. Likte særlig det første og det siste av de du la ved her. Lenke til kommentar
Ageurk Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Libary of Congress er helt fantastisk. De har forresten masse bilder fra Norge rundt 1910 så vidt jeg husker. De har heller ikke Copyright på noen av bildene sine. Er absolutt verdt en titt. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Fine bilder! Jeg har en hel bok med fargebilder fra 2. verdenskrig, "Veien til Berlin - fra D-dag til frigjøring", private 16mm filmopptak i farger - tre ruller samtidig gjennom et litt mer omfangsrikt 16mm-kamera - fra George Stevens som ledet en Special Coverage Unit. Standardformatet var s/h, men dette er hans private bilder. Imponerende! Lenke til kommentar
GSM Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Fine bilder! Jeg har en hel bok med fargebilder fra 2. verdenskrig, "Veien til Berlin - fra D-dag til frigjøring", private 16mm filmopptak i farger - tre ruller samtidig gjennom et litt mer omfangsrikt 16mm-kamera - fra George Stevens som ledet en Special Coverage Unit. Standardformatet var s/h, men dette er hans private bilder. Imponerende! Har du ISBN på denne boken? finner den ikke på navn. Hadde vert en genial gave til bestefar Lenke til kommentar
kaian Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Har du ISBN på denne boken? finner den ikke på navn. Hadde vert en genial gave til bestefar Den kom ut på Gyldendal i 1986, ISBN:82-05-16706-0 Lenke til kommentar
Leema Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Åh, desse bileta var heilt fantastiske. Nesten som om dei ikkje såg ekte ut. Lyssetninga var og fantastisk. Lenke til kommentar
Leema Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Fine bilder! Jeg har en hel bok med fargebilder fra 2. verdenskrig, "Veien til Berlin - fra D-dag til frigjøring", private 16mm filmopptak i farger - tre ruller samtidig gjennom et litt mer omfangsrikt 16mm-kamera - fra George Stevens som ledet en Special Coverage Unit. Standardformatet var s/h, men dette er hans private bilder. Imponerende! Er detta same bok? http://www.amazon.com/Victory-Europe-D-Day...y/dp/0316813346 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Fantastiske bilder, ja. Her er noen enda eldre: Alle er tatt mellom 1907 og 1915. Mer her Lenke til kommentar
kaian Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Fine bilder! Jeg har en hel bok med fargebilder fra 2. verdenskrig, "Veien til Berlin - fra D-dag til frigjøring", private 16mm filmopptak i farger - tre ruller samtidig gjennom et litt mer omfangsrikt 16mm-kamera - fra George Stevens som ledet en Special Coverage Unit. Standardformatet var s/h, men dette er hans private bilder. Imponerende! Er detta same bok? http://www.amazon.com/Victory-Europe-D-Day...y/dp/0316813346 Ja, samme fotograf, samme forfatter, og tittelen passer fint - så det er nok samme bok. Lenke til kommentar
mbergersen Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Meget artig! Virker nesten falsk ja, skal liksom ikke være så fagerikt på den tiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå