Gå til innhold

Har jeg et helt greit koshold for å gå ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Vil bare høre på om kostholdet mitt er helt greit for å gå ned i vekt.

kl 06.30 : Et eple/2x gullerot

kl 09.30 : 5 knekkebrød. ( 4 med makrell i tomat og 1 med skinnke. og så klart masse agurk på! ) Noe jeg burdde endre på her? Det står ikke hvor mye kalorier makrell boksen inneholder, men etter hva jeg har skjønnt så er ikke makrell i tomat det værste å spise? ( Det er makrell i sånne små posjon bokser med 50% makrell. spiser 1boks per knekkebørd )

kl 12.40 : Det samme som kl 09.30

Går en tur på 5km når jeg kommer hjem ifra jobb.

Middag ca 18.00-19.30 : Spiser alt mulig. tar det som faller meg inn egentlig. Spiser så mye at jeg akkuratt blir mett.

Trener litt etter middag. Situps, pushups, stillestående jogging, hopping. skulder øvelser med vekter etc.

I helgene blir det vanlig middagsmat. Trener heller ikke i helgene. Det blir også noen øl også. men ikke hver helg.

Spier ikke noe godteri/ potetgull, kaker, kjeks etc.

Drikker vanlig lett melk på jobb. 2-3 glass. ellers så drikker jeg vann alle dager i uken ( untatt øl da:P )

Vil jeg gå ned i vekt av det kosholdet`? eller må jeg endre på noe?

takk for svar!

Steamy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går ikke an å si noe her, det må du se selv på vekta di.

Trener du ikke med vekter vil du miste muskelmasse også, og du har nesten ikke protein i kosten din som gjør at du vil miste enda mer muskelmasse.

Du må ha et kcal-underskudd for å gå ned i vekt, ca 500kcal mindre en du inntar til vanlig + 500kcal med trening/aktivitet per dag gir ca 1kg ned i uka.

H&F-C , denne er enkel å føge hvis du ikke liker å telle kalorier, men da må du spise mer protein.

Lenke til kommentar

Det finnes vel protein i egg og kjøtt? spiser ca 12 egg i uka. + kjøtt så klart. Noen tips til matvarer som det finnes protein i som er ganske magert? gjerne noe pålegg eller forsklag til middag med en del proteiner.

takk for linken War, skal ta en titt på den.

Lenke til kommentar

Erteprotein /vanlig proteintilskudd er billigere en mat.

Tunfisk? Kyllingfillet fra firstprice? 2kg for 160.

Det er protein i egg, men det er snakk om 3g pr kg kroppsvekt pr dag, kun i egg blir dette for eks 40 egg om dagen om man veier 80kg, men da blir det formye fett.

Du må også nenve vekt om noen skal se om du spiser formye.

Og ca hvor mye du trener.

Lenke til kommentar

sist jeg veide meg veide jeg 92kg. Er 185-187høy. Stor kropsbyggning.

Går 5.4 km hver dag etter jobb.

så blir det 30-60min trening etter middag. jogger stillestående + hopper innimellom ( med hendene ned i gulvet og satser ) i ca 15 - 20 min.

deretter blir det pushups. tar så mange jeg greier til jeg ikke greier flere. ca 4 serier.

så tar jeg biceps med vekter. begynner med 10kg i hver arm. tar rundt 20 stykk på hver arm så går jeg ned til 6.5kg og tar til jeg ikke greier mer. Pleier å trene kunn en arm av gangen når jeg har 6.5kg.

Så tar jeg å sitter ned i en stol og bruker begge 10kg vektene mine. tar armene opp og ned. trener altså skuldre. (dere skjønner sikkert åssen øvelse jeg mener. Tar nesten arnold øvelsen, bare jeg ikke vrir armene mine. )

så til slutt tar jeg situps. 20 først. har pause. ( når jeg har pause så ligger jeg på ryggen og "sykkler" med beina. vet ikke om dette er noe effektivt men gjorde det en del før jeg trente. og følte at magemusklene ble trent. men det kan bare være noe surr fra min side. fint om dere sier ifra hvis det ikke hjelper en dritt ) . deretter 15. pause. 10. pause. og så til slutt tar jeg så mange jeg klarer.

Ferdig!

Det er ikke altid jeg orker å gå igjennom alt det jeg har sagt nå, siden jeg er på jobb 10 timer hver dag og ikke altid orker hele programmet jeg har satt opp. Men skal prøve å gjøre det hver dag ( mandag - torsdag ) hver uke:)

Ønske mitt er å gå ned til ca 80kg. Noe mer enn det trur jeg ikke er noe poeng siden jeg alerede har en stor beinbygning ifra før av.

Så..hva trur dere? er det håp? lang tid trur dere det vil ta før jeg har kommet i mål?

Lenke til kommentar
Erteprotein /vanlig proteintilskudd er billigere en mat.

Tunfisk? Kyllingfillet fra firstprice? 2kg for 160.

Det er protein i egg, men det er snakk om 3g pr kg kroppsvekt pr dag, kun i egg blir dette for eks 40 egg om dagen om man veier 80kg, men da blir det formye fett.

Du må også nenve vekt om noen skal se om du spiser formye.

Og ca hvor mye du trener.

Har hørt man legger på seg hvis man ikke trener hardt når man bruker proteintilskudd...

Tunfisk ønsker jeg helst å la være å spise side jeg ikke liker det. Kyllingfillet er helt topp! Vanlig grillet kylling fungerer vel også hvis jeg får lyst til å kjøpe det en dag?

Lenke til kommentar
Har hørt man legger på seg hvis man ikke trener hardt når man bruker proteintilskudd...

My eyes!

Da må du slutte å høre i disse retningene.

Man legger på seg hvis man spiser mer kcal en man forbrenner/bruker.

Uansett om det skal være protein eller alt annet man kan spise i verden.

Med forlite protein så bygger du ikke noe masse, og du holder ikke på massen.

Trener man ikke burde man iallefall innta nok protein.

Skelettet til en stor mann eller liten dame varierer med en kg eller 2 maks.

Kan ikke trekke det inn.

For å gå ned i vekt må du spise en kcal-mengde som er ca 500kcal i underskudd.

Så må du trene for 500kcal, vil du beholde musklene dine så må du trene med vekter aka dette. ellers så vil ca 50/50 fett/masse være nedgangen.

I teorien blir det å kutte ett måltid og eller bytte råvarene til noe som har mindre kcal pr gram.

På en "deff" /vektreduksjon er det anbefalt 3gram protein pr kg kroppsvekt pr dag. Da holder ikke en kyllingvinge av og til.

Det mest ironiske av alt er at den termiske effekten av protein er høyest av protein,karb og fett så man vil faktisk bli minst feit av å spise protein iforhold til fett eller karbohydrat på et overskudd.

Endret av War
Lenke til kommentar

ok. takk for god info!

Får man kjøpt protein tillskudd i en helsekost butikk? eller er det billigere å handle på nettet? Det finnes jo ganske mange forskjellige typer, men hvem burdde jeg velge?

(når du nevner vanlig proteintillskudd så mener du i pulver form ikke sant? )

var treningsprogramet mitt bra nok?

Lenke til kommentar

Proteinpulver er nok billigst på nett, det er ofte samme pris i butikk men på nett bygger du deg opp 20+% rabatter.

Du har

Proteinfabrikken

Gymgrosisten

http://www.norkost.no/

www.tn.no

http://www.myrevolution.no/

http://www.ej-shop.no/

Det er uendelig mange butikker, det er nesten lettere å liste opp sidene som ikke selger proteintulskudd.

Det vil gjøre samme nytten med melk/kjøtt/kylling osv, pulverform er bare lettere og ofte billigere pr gram protein (og renere kan det være)

Vær oppmerksom på 2 ting.

Ikke kjøp noe som har konsentrat først på etiketten.

Det burde stå isolater først.

Og ikke kjøp et rent myse pulver /Whey.

En blanding er best.

Erteprotein er billigst, den smaker ikke så godt pga råvaren.

Om treningsprogrammet er godt blir relativt.

Det beste hadde vært å hatt tilgang til et gym, målet med treningen er å beholde massen på et kcal-underskudd.

Har du ikke tilgang på et gym kan du gjøre det nest beste, bruke kalorier så du får trent for ca 500 pr dag /all ekstra bevegelse.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...