anaconda Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Hei Er Vita hjertego et sunnere alternativ sammenlignet med andre lettprodukter? For eksempel er hjertego ost sunnere enn Lett Norvegia, når de inneholder ca like mye fett og kalorier? Det samme gjelder Vita lettmargarin mot annen lettmargarin for eksempel soft light. De inneholder like mange kalorier. Og hjertego mager leverpostei mot annen mager leverpostei. Noen stor forskjell, eller er det samme hva man spiser? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Et mer interessant spørsmål er hva du legger i begrepet "sunt". Er det et variert kosthold du er ute etter, eller er det en slankediett? Meg bekjent er vita hjertegod først og fremst laget for å ha et lavt kolesterol innhold. Høyt kolesterol kan være kilde til en del hjerte- og karsykdommer. På den andre siden er det også hevdet at for lavt kolesterol heller ikke er "bra". Spørsmålet er kanskje om din familie (arv) er plaget med slike sykdommer, eller om du selv er i noen risikogruppe. Det står også på vita sin egen hjemmeside: Hvilken effekt man oppnår på kolesterolnivået er avhengig av hvor mye man spiser av produktene og hvilke matvarer man har byttet de med. Størst effekt får man ved å bytte fra produkter med mye mettet fett til Vita hjertego' produktene. Personlig har jeg altså liten tro på at vita produktene er bedre/dårligere enn andre lettprodukter. Og hvilke produkter som er sunt kommer jo an på resten av kostholdet også. Hjelper lite med vita hjertegod margarin på brødet når man spiser pizza/hamburger til middag hver dag. Kontra f.eks vanlig smør på brødet men fisk til middag osv. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Helt personlig, ville jeg anbefalt alt annet enn lightprodukter og Vita hjertego'. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå