letsFIFA10 Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Lurer på om noen har kommentarer til min kostholdsplan? Under har jeg satt opp det jeg spiser om dagen, altså hva jeg velger mellom på de respektive måltidene. Frokost(07:00): - Havregryn med melk - Grovt brød med makrell i tomat/tunfisk/mager skinke/egg/ost(med agurk/paprika) og melk - Melk og appelsin - yoghurt og melk Mellommåltid(10:00) - Havregryn med melk - Grovt brød med makrell i tomat/tunfisk/mager skinke/egg/ost(med agurk/paprika) og melk - Melk og appelsin - yoghurt og melk Lunch(13:00) - Havregryn med melk - Grovt brød med makrell i tomat/tunfisk/mager skinke/egg/ost(med agurk/paprika) og melk - Melk og appelsin - yoghurt og melk Middag(16:00) - Laks, poteter, grønsaker - kylling, ris, grønnsaker - pasta, melk Kveldsmat(21:00) - Laks, poteter, grønsaker - kylling, ris, grønnsaker - pasta, melk På treningsdager har jeg i tillegg: - 1,5 til 0,5 timer før trening velger jeg en av karbohydratene og en av proteinene: Karb.: Salat, grovbrød, frukt(eple, pære, appelsin). Prot.: kjøtt, fisk, egg, melk. - Rett etter trening: yoghurt/grovbrød med ost og en frukt(banan)/kornblanding med melk og frukt/rosin/ Sjokolade-melk. I tillegg tar jeg en spiseskje tran hver dag, og drikker mye vann. Håper dere har noen innspill på hvordan detter ser ut, i tillegg setter jeg stor pris på andre måltider som passer inn Endret 3. februar 2010 av letsFIFA10 Lenke til kommentar
Pollador Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Hva er målet ditt? Hvor mange kcal ligger du på? Hvordan er fordelingen mellom p/k/f? Lenke til kommentar
letsFIFA10 Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Hva er målet ditt? Hvor mange kcal ligger du på? Hvordan er fordelingen mellom p/k/f? Målet er vektøkning, i from av muskelvekst. Jeg har ikke brukt å telle kalorier, og fordelingen mellom p,k,f.. Burde kanskje det? Etter litt undersøking burde jeg vel ligge på omtrent 3250 kcal, 172g proteiner, 463g karbs og 70g fett. Skal jeg begynne å lese bak på produktene da, og så måle det jeg eter? Trenger jeg noen form for kosttilskudd? Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Du har alt for mye brødmat. Kutt ut brødet med ett par egg, kylling eller tunfisk med salat. Lenke til kommentar
Lassi3 Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 Trener som regel 1 - 1,5 timer styrkeøkter, og hender jeg tar en løpetur etter de øktene. Har hørt det skal være bra med tanke på fettforbrenning og løpe etter styrketrening..? Det jeg egentlig lurer på, er hva og hvordan jeg burde spise når jeg både trener styrke og løper i en økt. Vil jo få i meg rett mengde og type næringstoffer til både styrketreningen og løpingen, men usikker på når jeg burde få i meg hva! Ville satt stor pris på noen tips! Lenke til kommentar
Knife Skrevet 6. februar 2010 Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) Etter litt undersøking burde jeg vel ligge på omtrent 3250 kcal, 172g proteiner, 463g karbs og 70g fett. Skal jeg begynne å lese bak på produktene da, og så måle det jeg eter? Og hvorfor kun 70g fett og så mye karbohydrater? *erhh, dette er nok fra treningsguruene på bodybuilding.com Joda, karb funker ganske bra for å gå opp vekt, men da snakker vi om karbohydrater fra frukt, bær og grønnsaker. Ikke noe brødmat, poteter eller ris. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg to-tre dobblet fett inntaket, halvert karbohydratene og lagt til mer protein. Endret 6. februar 2010 av Pijus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå