Gå til innhold

Innspill på kostholds plan?

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen har kommentarer til min kostholdsplan? Under har jeg satt opp det jeg spiser om dagen, altså hva jeg velger mellom på de respektive måltidene.

Frokost(07:00):

- Havregryn med melk

- Grovt brød med makrell i tomat/tunfisk/mager skinke/egg/ost(med agurk/paprika) og melk

- Melk og appelsin

- yoghurt og melk

Mellommåltid(10:00)

- Havregryn med melk

- Grovt brød med makrell i tomat/tunfisk/mager skinke/egg/ost(med agurk/paprika) og melk

- Melk og appelsin

- yoghurt og melk

Lunch(13:00)

- Havregryn med melk

- Melk og appelsin

- yoghurt og melk

Middag(16:00)

- Laks, poteter, grønsaker

- kylling, ris, grønnsaker

- pasta, melk

Kveldsmat(21:00)

- Laks, poteter, grønsaker

- kylling, ris, grønnsaker

- pasta, melk

På treningsdager har jeg i tillegg:

- 1,5 til 0,5 timer før trening velger jeg en av karbohydratene og en av proteinene:

Karb.: Salat, grovbrød, frukt(eple, pære, appelsin).

Prot.: kjøtt, fisk, egg, melk.

- Rett etter trening: yoghurt/grovbrød med ost og en frukt(banan)/kornblanding med melk og frukt/rosin/ Sjokolade-melk.

I tillegg tar jeg en spiseskje tran hver dag, og drikker mye vann.

Håper dere har noen innspill på hvordan detter ser ut, i tillegg setter jeg stor pris på andre måltider som passer inn :)

Endret av letsFIFA10
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er målet ditt? Hvor mange kcal ligger du på? Hvordan er fordelingen mellom p/k/f?

Målet er vektøkning, i from av muskelvekst. Jeg har ikke brukt å telle kalorier, og fordelingen mellom p,k,f.. Burde kanskje det? :p

Etter litt undersøking burde jeg vel ligge på omtrent 3250 kcal, 172g proteiner, 463g karbs og 70g fett. Skal jeg begynne å lese bak på produktene da, og så måle det jeg eter?

Trenger jeg noen form for kosttilskudd?

Lenke til kommentar

Trener som regel 1 - 1,5 timer styrkeøkter, og hender jeg tar en løpetur etter de øktene. Har hørt det skal være bra med tanke på fettforbrenning og løpe etter styrketrening..?

Det jeg egentlig lurer på, er hva og hvordan jeg burde spise når jeg både trener styrke og løper i en økt. Vil jo få i meg rett mengde og type næringstoffer til både styrketreningen og løpingen, men usikker på når jeg burde få i meg hva!

Ville satt stor pris på noen tips!

Lenke til kommentar
Etter litt undersøking burde jeg vel ligge på omtrent 3250 kcal, 172g proteiner, 463g karbs og 70g fett. Skal jeg begynne å lese bak på produktene da, og så måle det jeg eter?

Og hvorfor kun 70g fett og så mye karbohydrater? *erhh, dette er nok fra treningsguruene på bodybuilding.com :p Joda, karb funker ganske bra for å gå opp vekt, men da snakker vi om karbohydrater fra frukt, bær og grønnsaker. Ikke noe brødmat, poteter eller ris.

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg to-tre dobblet fett inntaket, halvert karbohydratene og lagt til mer protein.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...