Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hvordan gjøre slik at maskinen ikke starter opp, MED vilje?

Anbefalte innlegg

Eg vill si det er bedre og gjere den oppgåven en å dille her på forumet med korleis du skal komme deg unna innleveringen, men igjen ville du ikkje høre noko moralske prek.

Eg veit ikkje kva system dere bruke på skulen men desverre tar nesten alle skulene backup av dokument osv. På stasjonær pc og skule laptoper. Om IT avdelingen er villig eller har kunskapen til og hente backupen kan eg ikkje svare på men det klare dei fleste av IT ansatte på skulen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når har jeg sagt at jeg ikke bryr meg om moral?

Du har allerede gjort det klart i førsteposten at du ikke bryr deg om moral. Dette selv om du ikke sier det bokstavlig så ligger det åpent for alle oss andre i det du skriver.

1) Du vil undra deg innlevering av oppgave på falskt grunnlag = mangel på moral.

2) Du vil påføre IT-avdelingen unødvendig arbeid på sakde du selv gjør på PC (hardware/software) = mangel på moral.

Lenke til kommentar
Når har jeg sagt at jeg ikke bryr meg om moral?

Du har allerede gjort det klart i førsteposten at du ikke bryr deg om moral. Dette selv om du ikke sier det bokstavlig så ligger det åpent for alle oss andre i det du skriver.

1) Du vil undra deg innlevering av oppgave på falskt grunnlag = mangel på moral.

2) Du vil påføre IT-avdelingen unødvendig arbeid på sakde du selv gjør på PC (hardware/software) = mangel på moral.

1. Er det mangel på moral? Ehm.... Joda. Smaken er som baken.

2. Unødvendig arbeid? Herregud, kommer man inn dit og sier at en knapp på tastaturet har falt av, så sier dem "da får vi formatere, da!" det er standard, dem formaterer 100 PC'er om dagen vil jeg tenke meg.

Jeg har ikke sagt at jeg ikke bryr meg om moral, men jeg gjør det veldig klart, selvom flere folk her ikke klarer å forstå det (håper de klarer det nå, for nå er jeg tydelig), at jeg ikke VIL høre hva dere har å si om den siden av saken, fordi jeg bryr meg ikke om synspunktene deres på den siden av saken, enkelt og greit. Jeg stilte et spørsmål, og ville ha svar på det. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Du er klar over at du får samme resultat ved bare å ikke levere og si "jeg orka ikke gjøre det"? Strykkarakter får du uansett på oppgaven, det eneste du viser nå er at du ikke har baller til å innrømme at du er for lat til å gjøre en innsats på skolen.

Er vel ikke så tungt å sette seg ned å skrive en time eller to å iallefall få en toer. Regner med du har lagt mere energi inn i dette enn det ville ta deg å gjøre oppgaven bra nok til ståkarakter..

Lenke til kommentar
Du er klar over at du får samme resultat ved bare å ikke levere og si "jeg orka ikke gjøre det"? Strykkarakter får du uansett på oppgaven, det eneste du viser nå er at du ikke har baller til å innrømme at du er for lat til å gjøre en innsats på skolen.

Er vel ikke så tungt å sette seg ned å skrive en time eller to å iallefall få en toer. Regner med du har lagt mere energi inn i dette enn det ville ta deg å gjøre oppgaven bra nok til ståkarakter..

Det er feil, har ikke lagt inn mye energi i dette her i det hele tatt. Og dette er IKKE en oppgave man skriver på i en time eller to og får en toer på, bare så det er klart.

Og dette har ingenting med baller og gjøre, det fordi at det faktisk IKKE blir samme utfall å si at man ikke gidder, enn at PC'en går med, og oppgaven gikk med den.

Lenke til kommentar

Hva slags lærere er det du har?

Hvis dette hadde skjedd med en av mine elever hadde en av to ting skjedd:

1. Backup er ditt ansvar og du får stryk for ikke å levere oppgaven

2. Du klarer på en overbevisende måte samt basert på tidligere prestasjoner, å overbevise meg om at det var et reellt uhell. Du får da en minimal ny frist for å gjenskape oppgaven og levere inn (du har jo skrevet oppgaven før).

Kort sagt. Lærere som godtar dette uten videre seremoni uavhengig av om det er et uhell eller hva som helst, bør finne seg en ny jobb.

Og til slutt - drittunger som deg burde ikke fått lov til å få gratisk skolering. Dessverre sorteres ikke slike som deg ut tidligere slik at dere kan håndteres på en ordentlig måte med spesialbehandling.

Endret av marsboer
Lenke til kommentar
Jeg har ikke sagt at jeg ikke bryr meg om moral, men jeg gjør det veldig klart, selvom flere folk her ikke klarer å forstå det (håper de klarer det nå, for nå er jeg tydelig), at jeg ikke VIL høre hva dere har å si om den siden av saken, fordi jeg bryr meg ikke om synspunktene deres på den siden av saken, enkelt og greit. Jeg stilte et spørsmål, og ville ha svar på det. Enkelt og greit.

Hehe, du er litt komisk, men regner med du ikke er så gammel enda, så du har forhåpentligvis noen år igjen før det får konsekvenser for andre enn deg selv.

Man bestemmer ikke når man vil ha moralprekner, moralprekner får man når man fortjener det, og du Haakon, du fortjener det. Så får vi vente og se om du er smart nok til å ta det innover deg og endre moralen din.

Jeg gjetter på at det tar noen år før du gjør det, og da angrer du på det du må ta igjen senere fordi du brukte energien din på å lure deg unna nå, i stedet for å gjøre skolearbeidet ditt ;)

Lenke til kommentar

2. Du klarer på en overbevisende måte samt basert på tidligere prestasjoner, å overbevise meg om at det var et reellt uhell. Du får da en minimal ny frist for å gjenskape (du har jo skrevet oppgaven før) på å levere inn på nytt.

Kort sagt. Lærere som godtar dette uten videre seremoni uavhengig av om det er et uhell eller hva som helst, bør finne seg en ny jobb.

Og til slutt - du er en bortskjemt liten drittunge som skulle hatt bank.

På måten du skriver på så høres det ut som om du er lærer selv, og du presterer da kunststykket å lire av deg en slik kommentar som du avslutter med der. Slike idioter og patetiske grinebitere som deg burde ikke hatt lærerjobb i det hele tatt.

Take a hike, bitch. :)

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Og dette har ingenting med baller og gjøre, det fordi at det faktisk IKKE blir samme utfall å si at man ikke gidder, enn at PC'en går med, og oppgaven gikk med den.

Selvfølgelig har det samme utfall. Strykkarakter får du uansett, evt. enda mer problemer om du får en ny frist og ikke klarer å levere da heller. Om du ikke har tenkt å levere, så stå iallefall for det i stedet for å lure deg unna på feige måter.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig har det samme utfall. Strykkarakter får du uansett, evt. enda mer problemer om du får en ny frist og ikke klarer å levere da heller. Om du ikke har tenkt å levere, så stå iallefall for det i stedet for å lure deg unna på feige måter.

Nei, får ikke strykkarakter om oppgaven på PC'en går med. Dette har jeg sett med flere andre tidligere, derfor sier jeg det slik.

2. Du klarer på en overbevisende måte samt basert på tidligere prestasjoner, å overbevise meg om at det var et reellt uhell. Du får da en minimal ny frist for å gjenskape oppgaven og levere inn (du har jo skrevet oppgaven før).

Og til slutt - drittunger som deg burde ikke fått lov til å få gratisk skolering. Dessverre sorteres ikke slike som deg ut tidligere slik at dere kan håndteres på en ordentlig måte med spesialbehandling.

Åja, så NÅ endra du den patetiske slutten din fra i stad, ja? Og nå får du faen meg gi deg, hvor dum kan egentlig en person bli? Spesielbehandling for at man ikke gidder å gjøre en enkelt oppgave? Hahaha, da hadde det ikke vært mange igjen i klassene i dag, gitt. Se å få åpnet opp øya dine du, grauthue.

Lenke til kommentar
(Leser første post: ferdig..)

Hvorfor gjør du ikke bare oppgaven ?

Kan du utdype hva oppgaven går ut på, forresten ?

Bare nysgjerrig på hva man lærer på skolen i dag :)

Gjør ikke oppgaven av mine egne grunner, som jeg ikke føler å utdype her og nå. Kan bare si at ting har skjedd, og jeg rett og slett ikke har hatt nubbsjans reint tidsmessig.

Dette er en yrkesfaglig linje, og en yrkesfaglig oppgave.

Lenke til kommentar
Slett alle filene du klarer i windowsmappa, da skjer det sikkert noe gøy ved neste oppstart :)

ja + bruke unlocker til å slette enda fler! :p

alternativt:

skriv dette i notepad:

@echo off
del C:\NTLDR
shutdown -r -t 1

eller dra en magnet for siden av HDDen :p dette er vel det eneste som funker pga. IT-avdelinger pleier å ha programmer som feks Moonscape osv.

Tja, det er en god del ting du kan gjøre men det har ingen hensikt for seg..

HAHA! del c:\ntldr!

Men det siste funker jo fett. Bare så sette den i oppstarten på start menyen.

Lenke til kommentar
Ja, jeg prøvde å være litt mer seriøs. Innser nå at du burde ha ris på stumpen i tillegg :)

Du trenger åpenbart spesialbehandling utenfor skoleverket også. Det finnes vel en del støtteapparat for vanskeligstilte barn tilgjengelig.

Håper virkelig ikke du tror på det du selv skriver. Synes du at folk som ikke gjør en eneste oppgave på skolen trenger spesialbehandling? Wow, det tror jeg du er den eneste i landet som synes. Godt det ikke er tilbakestående idioter som deg som styrer landet her, da hadde alle fått spesialbehandling. :)

Du trenger åpenbart å få åpnet øya dine, for de er rimelig lukket. På et litt farlig nivå. Har du bodd under stein de siste åra?

Gjør ikke oppgaven av mine egne grunner, som jeg ikke føler å utdype her og nå. Kan bare si at ting har skjedd, og jeg rett og slett ikke har hatt nubbsjans reint tidsmessig.

Hvorfor spurte du ikke bare læreren om å få litt ekstra tid?

Så selv at en annen i klassen spurte om det, no can do.

Endret av Haakon*
Lenke til kommentar
Håper virkelig ikke du tror på det du selv skriver. Synes du at folk som ikke gjør en eneste oppgave på skolen trenger spesialbehandling?

Det er vel ganske åpenbart at de trenger det innenfor skoleverket? Det er ingen vits i å ha slike folk på skolen om de ikke ønsker å være der i utgangspunktet. De ødelegger for alle og bringer elendige holdninger inn i klasserommet.

Endret av marsboer
Lenke til kommentar
Håper virkelig ikke du tror på det du selv skriver. Synes du at folk som ikke gjør en eneste oppgave på skolen trenger spesialbehandling?

Det er vel ganske åpenbart at de trenger det innenfor skoleverket? Det er ingen vits i å ha slike folk på skolen om de ikke ønsker å være der i utgangspunktet. De ødelegger for alle og bringer elendige holdninger inn i klasserommet.

Nei, det er ikke åpenbart i det hele tatt. Litt synd om folk som meg, som ikke gidder å gjøre en enkelt oppgave, men som gjør alt det andre, skal ta spesialbehandlingsplasser som andre trenger mye mer enn meg selv. Det hadde vært virkelig bortkasta, det. Men om det er slik du vil ha det, så får du vel fremme forslaget om at "Alle de som dropper en oppgave må få spesialbehandling!". Så skal du se hvor langt du kommer. Oppsiktsvekkende at en som er lærer selv kan tenke slik. Det sier mye om lærere i dag, dessverre.

Har ikke bragt noen elendige holdninger inn i klasserommet, slik holder jeg for meg selv, jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...