d'espresso Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Hei. Tittelen sier det meste, og det er sikkert ganske rart å spørre om. Men skal prøve å komme meg unna en stor innlevering på skolen ved å si at "alt ble borte fordi de folkene på IT måtte formatere Pc'en.. Oppgaven gikk da også bort.. ". Er det en registerfil jeg kan slette ellernoe? Et eller annet som gjør at PC'en bare står og surrer når man skal starte den opp, og IKKE går til desktop.. Tusen hjertelig. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Ta ut harddisken om det er mulig uten at det merkes. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Jeg ville åpnet pc-en flasha bios, har it-folka dine gjort det riktig vil hele pc-en låses og ikke funke før de tar en full resett. Lenke til kommentar
oyvjak Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Vil du ikke da få høre at du burde ha tatt backup? Ville det ikke vært lurere å bare gjøre oppgaven? Men for å komme litt bort fra den moralske prekenen, kanskje du kan gjøre noe med boot.ini filen, hvis du har tilgang til den. Kanskje løsne på kabelen som går til harddisk, evt sabotasje av pluggen. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Jo, vil få høre det med backup, ja, men det er ikke så farlig. Det ordner seg. Takk for mange bra svar, forresten. Må være noe som ikke er noe "fysisk". Har hørt noe om hvis man sletter noen filer og mapper går hele saken adundas. Har tilgang til alle filer. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Gjør leksene, det kommer til å fungere best ;-) Det blir for dumt å hjelpe noen med noe slik spør du meg... "Hvordan skulke?" Lenke til kommentar
Cundou Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) hihi, spørsmålet i tittelen fikk mange potensielle svar til å dukke opp i hodet mitt. Kaste den ut av vinduet fra andre etasje burde gjøre susen, bl.a. Søle vann oppi PC'n fungerer også fint - er du riktig heldig så vil den tilogmed tørke igjen og være nesten god som ny! Litago anbefales ikke. Edit: Ååååh! Du kan jo skaffe deg virus? Ja, god ide! Endret 3. februar 2010 av Cundou Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Slett alle filene du klarer i windowsmappa, da skjer det sikkert noe gøy ved neste oppstart Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Skjønte ikke helt dette jeg. Hvorfor går du skole hvis du driter i å gjøre skole-arbeid? Hvis du har blitt satt til å gjøre en oppgave på PC så bør den gjøres. Er du riktig uheldig får du beskjed om at du må gjøre den på ark eller noe. Det finnes flere måter å gjøre dette på, men hvis du skal gjøre noe så dumt, så skal du få finne det ut selv mener jeg. Og hvor dum tror du IT folk egentlig er? Hvis du får til det du driver å tenker på, så viser det bare hvor dum du er, for da beviser du egentlig at du gjør ting på skole-pc`en som du IKKE skal gjøre. Med vanlig skole-arbeid og surfe på SKOLE-RELATERTE ting, så skjer ikke slike ting. Så jeg vil anbefale deg at du ikke gjør det. Du må for gudsskyld ikke juge får læreren/lærerene dine og si at IT folkene måtte formatere harddisken. For hvis de da skulle finne på å spørre IT Ansvarlig om det, så sier de selvfølgelig Nei. Da skjønner jo en hver idiot at du har leika deg sjøl. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Ta moralprekene dine et annet sted, Wil. Jeg spurte ikke om jeg burde gjøre det eller ikke, les førsteposten igjen. Det her har funket helt fint før (dog da var det ikke med vilje, det stod bare "Velkommen" i hundre år på skjermen), og jeg unngikk også da en stor innlevering. Man kan også gå til IT-folka og si at "pc'en går treigt, kan dere formatere den?". Så.... La nå meg gjøre mine valg. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Vel, jeg jobber på en it avdeling på en skole. Å ødelegge windows gjør ingen nytte for seg. Når folk gjør det her (ikke med vilje ofc) så booter vi enten opp med en boot CD f.eks UBCD4WIN og tar backup eller skrur ut harddisken og kobler den til en annen pc som slave og tar backup. Av og til må vil til og med bruke div programmer for gjennopretning av slettede filer. Desutten, om du virkelig hadde fått IT avdelinga til å formatere PC-en din uten backup tror jeg læreren hadde sagt du kunne takke deg selv. Nei, jeg vet om huevis av andre måter du heller kan lure deg unna, men ser ikke helt hvorfor du prøver, du får jo bare "ikke vurdert" som karakter, eller i mange tilfeller også utsettelse. Men uansett, slå en hammer flere ganger i PC-en så starter den sansynligvis ikke opp, gjør den det så slå mer. Endret 3. februar 2010 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Slett alle filene du klarer i windowsmappa, da skjer det sikkert noe gøy ved neste oppstart ja + bruke unlocker til å slette enda fler! alternativt: skriv dette i notepad: @echo off del C:\NTLDR shutdown -r -t 1 eller dra en magnet for siden av HDDen dette er vel det eneste som funker pga. IT-avdelinger pleier å ha programmer som feks Moonscape osv. Tja, det er en god del ting du kan gjøre men det har ingen hensikt for seg.. Endret 3. februar 2010 av Wolfie276 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 alle nyere harddisker er beskyttet mot magnetisme, så du skal ha ganske kraftig magnet for at det skal ha noe å bety. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Hahah kraftige magneter har jeg ja god natt Endret 3. februar 2010 av Wolfie276 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 sansynligvis ikke kraftige nok. Prøv så får du se Lenke til kommentar
branick Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Er det sånne personer som skal styre Norge i fremtiden, eller er det de som må kjøre søppel og vaske skolene? humdidum.. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 4. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2010 Mhm, er helt enig altså.. Selvsagt, rart jeg ikke så den der. Gidder ikke jeg/har jeg ikke muligheten for å gjøre en oppgave så er vel egentlig hele fremtiden min bestemt der og da? Da får det bli søppelkjøring på meg, da.. Er vel ingen vei tilbake nå.. Snakka med mange søppelkjørere, og de sier at de også gjorde det de skulle på skolen, med unntak av en oppgave, og dermed var alle andre veier stengt. Skulle tenkt litt lengre, gitt.. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Ti poeng for sarkasmen. Fristet til å snakke litt moral jeg og, men du skal få slippe og her er et tips istedet: skriv dette i notepad: shutdown -s -f -t 0 og lagre som shutdownsomething.bat Flytt filen til Oppstart-mappen i Startmenyen. Prøv en reboot ... Lenke til kommentar
radivx Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Er det sånne personer som skal styre Norge i fremtiden, eller er det de som må kjøre søppel og vaske skolene? humdidum.. Hun tror mange lærere kan miste sin siste rest av tillit til ledende politikere, dersom Jens ikke nå gjør leksene sine skikkelig. dumdihum.. (kilde: vg.no) Lenke til kommentar
jøkul ptro Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 det at du i det hele tatt må spørre her hvordan du skal gjøre dette er nok for meg til å si at du ikke burde Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå