Gå til innhold

Checksum error

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei! nå har jeg kommet meg litt lengre. Fikk satt opp mhz på CPU, og finner primary og slave hd i bios. Men da jeg kom litt lengre sto det:

primary driver: not found

secondary (elns): not found

så kommer 2000 logginga opp og litt etter kommer det blåskjerm med følgende beskjed.

Ineccesable boot device!

hjelp!

Lenke til kommentar

windows får ofte problemer når du installerer ny maskinvare (som hovedkort, ram og cpu). Man må nesten alltid installere windows på ny, jeg har iallefall måttet det hver gang :).

Jeg ser ikke helt sammenhengen mellom prosessorvifta og harddisken :/. Verste som kan skje er jo at vifta slutter å virke å at du kanskje svir hovedkort og prossessor :shrug: .

Lenke til kommentar
jeg mener at den går fort fort! mn jeg får det ikke til...prøver me install disk men den booter ikke. Fortsetter bare til 2000 der det venter error. Tror dere at d går å installere hd i gamle maskina, formatere også sette inn i nymaskin?

En hdd fra en maskin ( med annet chipsett++ ) som settes som master i en annen maskin, vil være formatert med instruksjoner som ikke stemmer med den nye, og "kræsjer" - den bør formateres fra grunnen av i den nye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...