Barry White Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Hey! fått meg nytt hovedkort, CPU og RAM ABIT NF7-S XP2500 TwinMOS 512 da jeg starter opp kommer følgende feilmeldinger 1100 ghz checksum error (elns) hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 4. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2003 nope, det funka ikke...det jeg synes er litt rart er at den gamle prosessoren jeg har er 1100 mhz, det står det også nå på den nye... Kan det være harddiskene som fucker opp? ellers tok jeg litt på taggene på prosessoren, har det noe å si? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Kan det være harddiskene som fucker opp? Vil det si at de satt på et annet hovedkort før, evt. clearet cmos ? Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 4. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2003 hei! nå har jeg kommet meg litt lengre. Fikk satt opp mhz på CPU, og finner primary og slave hd i bios. Men da jeg kom litt lengre sto det: primary driver: not found secondary (elns): not found så kommer 2000 logginga opp og litt etter kommer det blåskjerm med følgende beskjed. Ineccesable boot device! hjelp! Lenke til kommentar
FOOrK Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Ser ut som det er noe krøll på hd. Prøv å legg inn windows på nytt. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 4. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2003 og forresten...volcano 11 vifta mi bråker som F!! den går rundt 5200 RPM!! det står maks 4800 på pakka. En kam. av meg sier den roer seg når du fikser hd. Men er dette skadelig? Lenke til kommentar
sim Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 windows får ofte problemer når du installerer ny maskinvare (som hovedkort, ram og cpu). Man må nesten alltid installere windows på ny, jeg har iallefall måttet det hver gang . Jeg ser ikke helt sammenhengen mellom prosessorvifta og harddisken :/. Verste som kan skje er jo at vifta slutter å virke å at du kanskje svir hovedkort og prossessor . Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 4. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2003 jeg mener at den går fort fort! mn jeg får det ikke til...prøver me install disk men den booter ikke. Fortsetter bare til 2000 der det venter error. Tror dere at d går å installere hd i gamle maskina, formatere også sette inn i nymaskin? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 jeg mener at den går fort fort! mn jeg får det ikke til...prøver me install disk men den booter ikke. Fortsetter bare til 2000 der det venter error. Tror dere at d går å installere hd i gamle maskina, formatere også sette inn i nymaskin? En hdd fra en maskin ( med annet chipsett++ ) som settes som master i en annen maskin, vil være formatert med instruksjoner som ikke stemmer med den nye, og "kræsjer" - den bør formateres fra grunnen av i den nye. Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 gå i bios å sett cd-rommmen som primary boot device så booter den nok fra cd`n Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 4. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2003 fått d til nå....men når slutter den vifta å bråke? ligger vel på en 52 db nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå