Gå til innhold

Ulv eller elg?

randi85

Anbefalte innlegg

Kan man ikke gjøre det enkelt? Utrydd sauebøndene og reindriftssamene og la ulven leve.

Å få spise sau er ingen menneskerett, og realiteten er at det er politisk sett galt å utrydde ulv for å la sauen leve - kutt derfor ut subsidiene av sauetap, og fjern samene som skyter enhver ulv som prøver å komme seg gjennom reindriftsområdene med nye gener til den norske ulvestammen.

Ja, la oss alle sammen spise gress.

Forøvrig, så er det vel litt forståelig at sauebønder klager når "jobben deres bokstavlig talt blir spist opp"?

Det er fleire saudar som døyr av å rase utfor stup e.l. enn dei som blir tatt av ulv. I det store og heile er ikkje ulven noko større problem for sauebøndene enn hai er for badeturistar.

Det har du heilt rett i. Men det hindrar vel ikkje bøndene i å klage når levebrødet deira faktisk blir eten opp? ;) I tillegg er det jo ikkje berre ulven som tek sau. Vi har jo også jerv, gaupe og bjødn.

Som eg har sagt tidligare, så meinar eg at rovdyrstammen generelt burde vere lav, men bærekraftig. Eg ser fleire grunner til dette, enn at det er 30 000 ulv i Noreg og et opp alle hjortevilta, med tanke på at mange nordmenn bruker hausten til å jakte på desse.

Endret av Quote
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...