Gå til innhold

kjøp av gaming pc. Ca 5-6tusen, har skjermkort.

Anbefalte innlegg

Heisann!

Tenkte jeg skulle oppgradere pcen litt, men har falt litt utenfor de seneste årene.

Fikk nettopp tildelt PowerColor PCS+ HD4870 1GB GDDR5 http://www.hardwarezone.com/articles/view....cid=3&pg=10

"Off topic"

Vet det er litt gammelt, men er det noen som har erfaringer med dette? Er dette en overklokket versjon av 512mb?

Så da lurer jo jeg på om noen hadde orket å satt sammen en tjapp liten sak.

* Skal hovedsakelig brukes til gaming

* ca 5-6 tusen, helst nermere 5tusen.

* Har aldri drevet med overklokking før, men kunne gjerne tenkt meg å prøve det nå.

* Fortrinnsvis Intel-basert

* Trenger Hovedkort, prosessor, ram, strømforsyning og kabinett.

* Er som nevt ikke helt oppdatert de siste 4-5åra. Ønsker en pc hvor jeg om 1-2år kanskje ikke trenger å kjøpe alt nytt igjen selv om jeg ønsker å oppgradere evt skjermkort.

Takk på forhånd:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke gått for ett så billig kabinett hvis du skal overklokke. Da må du vertfall kline inn 2 vifter til forann og en i siden, en litt svakere. (Men det er bare ca 350kr. ekstra) :)

Sendte deg også en PM. Verdt å sjekke ut :)

Endret av Caliente
Lenke til kommentar
Jeg ville ikke gått for ett så billig kabinett hvis du skal overklokke. Da må du vertfall kline inn 2 vifter til forann og en i siden, en litt svakere. (Men det er bare ca 350kr. ekstra) :)

Jeg tror du bør skille mellom overklokking, ekstrem overklokking og evt 2 eller flere skjermkort. Overklokking av den sorten trådstarter mest sannsynlig skal gjøre (vedkommende har aldri prøvd før) så er det uproblematisk mtp varmeutvikling. Forresten har kabinettet to ganske store vifter og det bør holde i massevis.

Lenke til kommentar

Jeg tror du bør skille mellom overklokking, ekstrem overklokking og evt 2 eller flere skjermkort. Overklokking av den sorten trådstarter mest sannsynlig skal gjøre (vedkommende har aldri prøvd før) så er det uproblematisk mtp varmeutvikling. Forresten har kabinettet to ganske store vifter og det bør holde i massevis.

Kan godt være. Men jeg har sett mange tilfeller hvor folk ikke kan stoppe. Så da kan man like gjerne fyre inn alt av vifter med en gang. Så man er ferdig med det! :)

Lenke til kommentar

Tusen takk for forslaget :) Nej jeg er nok ikke den mest erfarne overklokkeren, men sant det caliente...sånne ting har ofte en tendens til å bygge på seg :)

I forhold til skjermkortet så passer dette sammen?

Er det evt andre ting jeg kanskje har glemt, med tanke på at jeg ønsker en framtidsrettet pc? Nå spør jeg sikkert veldig dumt, men sånn er det å ikke ha peiling...

Takk igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...