Are.......... Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Hei! Har lest en god del rundt omkring nå, men ingen steder finner jeg svaret. Sliter som mange andre med å få "open" NAT. Spillet jeg prøver å spille er Gears of War 2, og maskinen sto på i hele dag uten å finne et eneste spill! Jeg har gjort akkurat som jeg skal på portforward.com (inkluderer statisk ip på xbox). Har også gjort som , bare at jeg har åpnet 88 og 53 i tillegg (har forøvrig akkurat samme ruter som på videoen). Jeg har også satt på "DMZ". Men NAT'en står fortsatt på strict! Så nå skjønner jeg rett og slett ikke hva det er som er problemet lenger. Skal nevnes at automatisk ip på xbox'en heller ikke funker. Håper noen kan hjelpe en stakkar? Lenke til kommentar
Hvadankan Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Har vel egentlig et spørsmål, Har selv drevet å surra med dette de siste ukene. Har hatt 3 forskjellige alt-i-ett modem/ routere. Slet forferdelig med alt-i-ett modemet fra Telenor: Zyxel 2606HW ett eller annet... Ellers så var alt-i-ett modemet Speedtouch 780WLT fra Telenor lett å fikse. Men endret i går til GET, med en D-link router. DIR-635. Lett å konfigurere. Nat: Open. Beste jeg fikk ut av modemene: Speedtouch 780WLT: NAT: Open. (etter litt slit) Zyxel 2606: Nat: Moderat. (etter veldig mye slit) D-link DIR-635: Nat: Open. (ikke noen problem) Med dette var det bare for å vise hvor mye forskjell hver av routerene utgjør. Da kommer spørsmålet: Hvilket Modem/router har du? Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Han har linksys Wrt54G som han da bruker som ruter. Til trådstarter: har du prøvd å koble deg rett til modemet, bare for å utelukke at det kanskje er det som blokkerer? Lenke til kommentar
Hvadankan Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 DMZ pleier å gjøre susen når det gjelder routere ihvertfall. Men er jo en mulighet å koble ut brannmuren helt i Linksys'n. Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Har en Linksys WRT54G ja. Har i tillegg en Speedtouch 546T som det står rutermodem på, den har jeg også åpnet porter på gjennom portforward.com. Har i tillegg en Tecom GW1000ST, som ikke er oppført på portforward. Er heller ikke sikker på om sistnevnte er en ruter. Tror den er der i forbindelse med ip-telefonen, eller noe sånt. 530XD: Prøvde å bare koble til modemet (antar at det er speedtouch(?)), det funket ikke i det hele tatt. Klarte ikke å fullføre testen på xbox'en i det hele tatt, det stoppet på "network". Hvadankan: Er det ikke litt dumt å koble ut brannmuren da? Eller har det egentlig ikke noe å si? Skal nevnes at jeg faktisk får "open" NAT når xbox'en finner ip automatisk, men klarer fortsatt ikke å finne et eneste spill. Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Å få statisk IP til xboxen er bare å glemme, da blir NAT nesten alltid strict. Hvis du som du sier i siste post får åpen NAT med automatisk ip så er del vel ikke noe problem, hvis du kjører nettverkstesten fra dashbordet sier den da at tilkoblingen er ok? Hvilket spill er det du isåfall prøver å spille online? Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Får open NAT ved automatiske innstillinger ja (tror jeg ihvertfaill), men det hjelper lite når jeg ikke kommer inn på et eneste game. Er Gears of War 2 jeg sliter med, og vet at jeg ikke er den eneste. Men jeg får jo ikke spilt i det hele tatt. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 vel hvis du har open NAT så har du open NAT. Diskusjon ferdig, da kan det være spillet som har problemer. sjekk gears of war kafeen : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=902699 Lenke til kommentar
Are.......... Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Det står strengt tatt ikke at det er open da. Det er bare det at det ikke kommer en slik varseltrekant, så jeg antar at det står for open. Men mulig at det er spillet, ikke vet jeg. Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Det står strengt tatt ikke at det er open da. Det er bare det at det ikke kommer en slik varseltrekant, så jeg antar at det står for open. Men mulig at det er spillet, ikke vet jeg. Ta å kjør xbox live tilkoblings testen som ligger under nettverkinnstillingene på selve 360'en, da vil du ko få svar om den er koblet til live eller ikke. Lenke til kommentar
Mjelcus Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) Eg har en Zyxel router fra Telenor, som eg fikk etter fiber blei installer. Har klart å få moderat NAT, og den vipper av og til over til Open! Før hadde eg en D-Link router og den fungerte helt utmerket. Lest litt rundt og Zyxel virker som en problemrouter, så eg har bare godtatt Moderat NAT... Så eg tror nok det har med routeren å gjøre, men det er bare min tanke. Har helt ærlig ikke så masse peiling innen temaet Endret 8. februar 2010 av Mjelcus Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 (endret) Opplevde selv at xboxen vippet mellom open og moderat NAT. Hvis den gjør det er det noe som er "feil" i oppsettet ditt. 1. Aktiver DMZ hvis ruteren har det for ip adressen til xboxen din. Hvis du ikke har DMZ gjør du følgende: - Sett fast IP adresse på xboxen inne i selve ruter intstillingene. - Automatisk ip adresse på selve xboxen (dette er standard så lenge du ikke har fiklet med noe selv) - Aktiver UPnP (ruterinstillinger) - Hvis ev. brannmur er aktivert i ruteren skal du deaktivere denne Endret 7. februar 2010 av Slettet+19283741 Lenke til kommentar
Mjelcus Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Opplevde selv at xboxen vippet mellom open og moderat NAT. Hvis den gjør det er det noe som er "feil" i oppsettet ditt. 1. Aktiver DMZ hvis ruteren har det for ip adressen til xboxen din. Hvis du ikke har DMZ gjør du følgende: - Sett fast IP adresse på xboxen inne i selve ruter intstillingene. - Automatisk ip adresse på selve xboxen (dette er standard så lenge du ikke har fiklet med noe selv) - Aktiver UPnP (ruterinstillinger) - Hvis ev. brannmur er aktivert i ruteren skal du deaktivere denne Takk for svar! Skal prøve å få fikset det når eg får tid! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå