ventle Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Det har oppstått ett svært merkelig problem med det trådløse nettverket hos meg. Min gamle pc (med Intel 2200BG trådløskort) mistet plutselig kontakten med routeren (D-Link 615) og har siden ikke vært i stand til å få kontakt i det hele tatt. Jeg har prøvd mye forskjellig: - søk etter tilgjengelige nettverk viser flere andre trådløsnett i nabolaget, men ikke det som er her i huset - både mobilen (iphone) og en annen, nyere pc med Intel 5300 AGN trådløskort får kontakt uten problemer - jeg har flyttet meg rundt flere plasser for å være sikker på at det ikke er problemer med dekningen (men dekningen skal jo selvfølgelig uansett ikke forsvinne sånn plutselig) - jeg har forsøkt å skifte MAC-addresse - jeg har logget inn på routeren og sjekket at det ikke er satt noen adgangsbegrensning - jeg har sjekket at routeren kjører i 802.11g - jeg har startet pcen i to forskjellige operativsystemer (Vista og Win2000), resultatet er det samme i begge, med forskjellige trådløsklienter (Vistas innebygde og Intel PROset Wireless i Win2000), begge finner andre nettverk i nabolaget, men routeren her i huset er ikke listet opp det eneste jeg ikke har prøvd enda, er å ta med meg pcen til ett annet sted for å koble til ett annet trådløst nettverk jeg har tilgang til (det vil bli gjort så fort jeg har mulighet). Men er det noen som kan ha noen formening om hva som er galt? Kan ikke skjønne at det er hverken driverproblemer eller problemer med Windows når det samme skjer i to forskjellige operativsystemer, når jeg finner andre nettverk, og når det har fungert og bare plutselig dør? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Bytt kanal i routeren fra 12/13 til 11 eller lavere. Programvaren i datamaskinen står nok med USA-innstillinger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå