Gå til innhold

BK: "Gamle" katten


MB2

Anbefalte innlegg

OT: ikke sikker på om jeg har lastet opp bilde rett, men hvis det er noe feil får en mod si i fra, så gjør jeg ting om igjen. :)

 

Dette er ett bilde jeg fant igjen nå, og er plutselig litt usikker på hvordan det egentlig er, sånn kvalitet sett. Noen tips folkens?

post-206568-1265130878_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok meg tid til å gi ordentlig kritikk:

 

Bra fokus på kattens øyne. Føler kanskje at bildet blir litt trangt.

Det er forsåvidt en god idè med benken i bakgrunn som skaper linjer og former, men den kunne vært mindre dominerende. Her blir hele bakgrunnen litt forstyrrende for hovedmotivet (katten), slaglysene i gresset forstyrrer kanskje mest vil jeg tro.

 

Fargene ble alt for kalde, du har fått blåstikk i det hele, som kan sees godt på benken.

 

Alt i alt en god idè, bra fokus, men mye som kan forbedres i photoshop her.

 

PS: Legger til en redigert versjon, jeg kan fjerne den hvis du vil ;) Her jeg gjort fargene mer naturlige, samt lekte meg litt med Quick Selection Tool for å gjøre bakgrunnen mindre dominerende, men da var det umulig å få med værhårene i hovedmotivet, og verktøyet er generelt dårlig egnet å bruke på dyr med mye hår, så dette ble litt dårlig, hvis du zoomer inn på pus' kantlinjer.. Men ikke bry deg om det, jeg er ganske nybegynner i photoshop uansett. Poenget er at Quick Selection Tool (med auto-enchange merket av) kan være et smart verktøy, spesielt på mennesker med dominerende bakgrunn..

post-138590-1265133444_thumb.jpg

Endret av Photôgrapher
Lenke til kommentar

Meget bra redigert kan nok diskuteres, men at eksemplet han kommer med er veldig tydelig er nok mer passende ^^

 

Katten var litt lys på brystet, dårlig skarphet og en del støy i bakgrunnen syns jeg, men katten var veldig stilig fremstilt. Naturlig nysgjerring, og bakgrunen var passende.

 

Bildet var artig, men trenger litt mer etterbehandlig, noe som kan være vanskelig, for jeg tviler kvaliteten på bildet er bra nok til å herses enda mer med ^^

Lenke til kommentar

Hun/Han (?) nevnte ikke hva h*n ville ha kritikk på, men da jeg er relativt fersk i photoshop (dvs, har lest endel guider) syns jeg det bare er morsomt å leke meg med alle type bilder! :p

 

Bildet er noe i nærheten av et litt heldig snapshot vil jeg tro, så redigeringa trenger ikke å være perfekt heller. Det vil bare være for å løfte bildet litt... Det er det som er hovedbudskapet mitt: Bilder som dette kan bli langt bedre i PS, men det har ikke grunnlaget for å bli et helt spesielt bilde uansett hvor mye man redigerer..

Endret av Photôgrapher
Lenke til kommentar

Jeg synes det var et greit nok bilde til å være tatt med Sony Ericsson K750i og ut fra filnavnet kan jeg tipper det var det tredje bilde du tok med den telefonen. Med andre ord, et pent snapshot bilde av en ”Gamle” katten. Selvfølgelig kunne mye gjort annerledes hvis du hadde hatt annet utstyr og mye kunne sikkert blitt gjort i photoshop, men er det verdt det? Arkiver bilde som et blide du liker og gå ut å ta flere bilder hvis du liker det.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...