Gnotten Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Hei. Jeg ble frastjålet min HTD diamond 2, derfor må jeg få kjøpt en ny mobil. Strengt tatt så var vel ikke WM og touch helt for mitt bruk. Men til saken - det står altså mellom W995 som er elsket og hyllet rundt omkring, og W715 som nok er kraftig undervurdert. I bunn og grunn er spørsmålet om W995 er verdt 1100kr mer enn W715? Man kan få 715 helt nede i 1760kr hos cdon. I realiteten har den 8gb lagringsminne medfølgende, ulikt hva som står i testen (4gb). Altså det samme som W995. Som jeg ser det - fordeler med W995: - den har større skjerm (men som også gjør at den har dårligere batteritid enn W715) - den er bedre hva gjelder byggekvalitet. (gjennomført børstet aluminium). - Man har minijak (Må bruke medfølgende overgangskabel for W715 for eget headset) - Kameraet er bedre - sikkert langt bedre. (Noe jeg ikke bryr meg så særlig om) Med dagens pris og 8gb minnekort - må vel W715 kvalifisere seg til en 6'er? Nå er det ikke min mening å hylle den telefonen, jeg trenger hjelp for å velge. Noen som har andre argumenter jeg har oversett? minijak, bedre byggekvalitet og bedre kamera gjør ikke telefonen verdt 1100kr mer. Økonomen i meg syns den er vanskelig å svelge. Men bidra gjerne til helheten, så jeg evt. kan se hvorfor jeg skal velge W995. PS: Stemmer det at de støydempende ørepluggene ikke følger med w995 lengre? (I så måte er jo valget enklere). Endret 2. februar 2010 av Lansky Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Det støydempende headsettet er ikke noe savn egentlig. Minijack er egentlig grunn nok til å kjøpe w995 Lenke til kommentar
andhaj Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 De gangene jeg har prøvd W715 i butikkene, synes jeg knappene var så harde å trykke på! Kjentes jo ut som om jeg skulle brekke tommelen tvers av... Må jo også være mer enn en god nok grunn til å kjøpe W995 Lenke til kommentar
Gnotten Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 1100kr mer på grunn av minijak er absolutt ikke verdt det i min verden. Det er ikke så stor ulempe å måtte bruke et lite ekstra ledd. At knappene var så harde, har jeg ikke hørt noe om. Tester har jo gitt den bra for tastene. Men om W995 har (mye) bedre taster, er det et moment som taler i retning av den. At de støydempende hodetelefonene er borte, gjør jo at W995 blir mindre for pengene igjen. Lenke til kommentar
Gnotten Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Jo, jeg må si at jeg har lyst til å bruke de ekstra pengene på W995. Men skal man ha veldig mye for pengene, så virker W715 som et knall-kjøp. Man betaler en del for den ekstra kvalitetsfølelsen man nok får med W995. (Men ser man i forhold til de 4000kr som gikk i dassen etter at jeg ble frastjålet min Diamond2 i helgen, så blir det jo peanuts). Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Gratis filmer å laste ned i ett år? Bedre kamera Større skjerm (om enn ikke såå mye) Endret 2. februar 2010 av MrLee Lenke til kommentar
Gnotten Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Da bestilte jeg en W995. Takk for hjelpen. Til info så får man altså de gode høretelefonene enda. De er jo også verdt i området 600-700kr. Men kun på få plasser. Var ikke lett å finne ut av, men de heter altså HPM-88. Jeg ser også at enkelte plasser slenger inn HPM-77, som er verdt ca 250kr. Men de fleste plassene selger nå uten noe slikt ekstra. Så sjekk ekstra etter! Billigst oppgitt i prisguiden (de uten pluggene), er slettes ikke billigst. Der tar man 300kr frakt. Jeg bestilte hos CDON, som også tar liten frakt. Var heldig at jeg oppdaget hvor mye bedre CDON sitt tilbud egentlig var enn de andre, var sekunder unna å kjøpe den på netonet. Men jeg ser allikevel på W715 til 17-1800kr som et røverkjøp - jeg vil ikke kalle W995 for det. Men blir sikkert veldig fornøyd med valget. Den ekstra kvaliteten er fort verdt det for min del ihvertfall. Lenke til kommentar
martin9 Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Flott at du kjøpte en w995. Har denne tlf selv og er storfornøyd med denne. Som noen sa tidligere så har jeg også prøvd w715 i butikkene, og den har fryktelig harde taster Håper du blir fornøyd med din nye W995 !!! Endret 1. mars 2010 av martin9 Lenke til kommentar
Gnotten Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Flott at du kjøpte en w995. Har denne tlf selv og er storfornøyd med denne. Som noen sa tidligere så har jeg også prøvd w715 i butikkene, og den har fryktelig harde taster Håper du blir fornøyd med din nye W995 !!! Takk for omtanken. Ja, jeg er veldig fornøyd med mobilen. Tastene er veldig gode. Kan i grunnen ikke peke på noenting som er direkte negativt. En god kvalitetsfølelse gir den, absolutt. De medfølgende øretelefonene er også helt knall - kjøp for all del telefonen hos cdon om noen skal skaffe den. De andre selger den uten disse. Så anbefaler jeg også å kjøpe med zagg (eller annen) beskyttelsesfilm for skjermen. Da sikrer man seg mot riper, noe enkelte har påpekt at de fort har fått. Det er uhyre greit å ha mp3-spiller og mobil i ett. På disse to områdene er den også svært god. Kvalitetsfølelsen, byggekvaliteten, de svært gode innebygde høyttalerne og skyveløsningen gir også det lille ekstra. Det beste mobilkjøpet jeg har gjort, helt utvilsomt. Nå høres jeg nesten ut som en selger, men det er fort gjort å ende med en mobil man ikke helt er fornøyd med. SE har blitt kritisert for det, men det at telefonen ikke er touch er også en lettelse. Fysiske taster må jeg ihvertfall ha. Touch er noe stress med skrivingen, synes jeg. For ikke å nevne at telefonen er veldig enkel i bruk. Nå er ikke kamera viktig for meg, men det skal sies at man med litt tilvenning og tek, kan ta veldig fine bilder med W995. Jeg har søkt på nettet og blitt regelrett imponert og inspirert over hvor bra man kan ta bilde. Så om man ikke "må ha" touch eller en smarttelefon, så er nøler jeg ikke med å anbefale denne mobilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå