Theecurtains Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Hei! Er ute etter et ok surroundheadset. Gjerne med minijack som jeg kan putte rett i lydkortet. ...det er vel bedre enn usb? Eller? Noen som har noe å anbefale? Lenke til kommentar
kornelen Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Hvor mye penger har du tenkt å bruke? Det diskuteres om usb er dårligere, men jeg ikke helt om det kan bevises. Når lyden blir sendt over usb, blir den pakket, sendt, og så satt sammen igjen. Enkelte mener det gjør lyden dårligere, men det er nok ikke et problem. 1 Lenke til kommentar
Theecurtains Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 ...har ikke noe budsjett egentlig. Jeg tenker bare at lyden rett ut fra et dedikert lydkort vil være bedre en enda mer prossesert lyd....bare en tanke. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Hvor mye penger har du tenkt å bruke? Det diskuteres om usb er dårligere, men jeg ikke helt om det kan bevises. Når lyden blir sendt over usb, blir den pakket, sendt, og så satt sammen igjen. Enkelte mener det gjør lyden dårligere, men det er nok ikke et problem. Ja, og det er ren bullsh*t (eller opplever du at filene du sender til usb-pennen din er dårligere når du kopierer dem tilbake igjen, i den digitale verdenen er "alle" overføringer perfekte, helt til de blir overført til den analoge verden) Det man kan oppleve, i teorien, er at det blir latency, men jeg tror de færreste plages av 3ms latency på lyden. (input-lag på lcdskjermer er jo gjerne 10ms++) Et usb-headset har innebygget lydkort, og har således muligheten til å få spesialtilpasset lydkortet til elementene i headsettet, dog kan produsenten også koble på det billigste de finner, og da vil du nok få dårligere lyd enn du allerede har, men hovedkort har sjeldent spesiellt bra lydkort til å begynne med. Lenke til kommentar
Theecurtains Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 ...akkerat. Så hva er bra sånne headset da?! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå