Gå til innhold

5.1 / 7.1 headset hovedsaklig til gaming....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mye penger har du tenkt å bruke?

Det diskuteres om usb er dårligere, men jeg ikke helt om det kan bevises. Når lyden blir sendt over usb, blir den pakket, sendt, og så satt sammen igjen. Enkelte mener det gjør lyden dårligere, men det er nok ikke et problem. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Hvor mye penger har du tenkt å bruke?

Det diskuteres om usb er dårligere, men jeg ikke helt om det kan bevises. Når lyden blir sendt over usb, blir den pakket, sendt, og så satt sammen igjen. Enkelte mener det gjør lyden dårligere, men det er nok ikke et problem. :)

Ja, og det er ren bullsh*t (eller opplever du at filene du sender til usb-pennen din er dårligere når du kopierer dem tilbake igjen, i den digitale verdenen er "alle" overføringer perfekte, helt til de blir overført til den analoge verden) Det man kan oppleve, i teorien, er at det blir latency, men jeg tror de færreste plages av 3ms latency på lyden. (input-lag på lcdskjermer er jo gjerne 10ms++)

Et usb-headset har innebygget lydkort, og har således muligheten til å få spesialtilpasset lydkortet til elementene i headsettet, dog kan produsenten også koble på det billigste de finner, og da vil du nok få dårligere lyd enn du allerede har, men hovedkort har sjeldent spesiellt bra lydkort til å begynne med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...