Gå til innhold

Endre bruker fra C disk til D disk i W7

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har søkt litt rundt og har ikke funnet noen poster som minner om dette tilfellet så skriver her.

I mitt tilfelle har jeg en raptordisk på 150 gb og vil at hardisken kun skal brukes på windows 7 og spill. Problemet er som følger at jeg IKKE vil ha "brukeren" på Raptoren. Jeg har en disk på 1 tb og vil ha brukeren der. Hvordan gjør jeg det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke sikker på om det finnes en enkel måte å få Windows 7 til å ha "brukerne" noe annet sted enn på C: (som er det normale).

Når du sier at du vil ha "brukeren" på D:, er det hovedsaklig fordi du ikke vil at C: skal fylles opp med bilder, musikk, videoer og andre bruker-dokumenter? I så fall kan du jo se på om du ikke kan oppnå det ved å ta i bruk Libraries som kom i Windows 7.

Det kom nylig opp en artikkel om Libraries på Paul Thurrott's SuperSite for Windows.

I korte trekk, du oppbevarer dine mediafiler (e.l.) i passende foldere på D: og legger disse folderne inn i Libraries. Istedenfor å bruke My Documents, My Music osv., bruker du dine Documents og Music libraries, og rent fysisk ligger disse filene på D:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...