fillefrans Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Installerte nylig Windows 7 Ultimate(clean install), og alt gikk knirkefritt frem til Windows skulle starte opp første gang. Skjermen ble grå-sort, og ingenting skjedde. Fikk slått av driveren til skjermkortet (ASUS VGA-Card Radeon HD4830 512MB) i sikkerhetsmodus, og fikk omsider startet opp windows. Lastet ned fersk driver til skjermkortet, men når maskinen restarter etter at driveren er installert, kommer jeg ikke lenger enn til "Windows starter opp". Skjermen flimrer litt, og blir sort igjen - evt får jeg kun opp bakgrunnsbildet i Windows. Atter en gang må jeg starte opp i sikkerhetsmodus og deaktivere driveren til skjermkortet. Windows ser ok ut uten, men det er langt ifra ideellt. Alt fungerte brillefint i XP. Innspill? Andre spesifikasjoner: ASUS Mainboard S-775 P43 ATX PCI-E Audio GbLAN SATA-II Raid DDR2 INTEL Core 2 Duo E7400 2.8 3MB FSB1066 Box (BX80571E7400) 1 KINGSTON 4GB 800MHZ DDR2 Lenke til kommentar
Intellio Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Bump, slenger meg på denne tråden også. Tror jeg kan ha noe av det samme problemet som deg, men jeg har nvidia. Win 7 står bare å loader "Windows starter opp". Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Pleier selv å laste ned kun displaydriveren fra individual downloads. Hvor laster du ned driver fra? game.amd..osv? http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx Slå også av brannmur og antivirus når du innstallerer driveren. Lenke til kommentar
fillefrans Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 Nappet ut hdmi-kabelen som var tilkoblet fjernsynet, og da fungerte alt som det skulle. Må jeg ha nytt skjermkort for at W7 skal tolerere at jeg bruker dual screen? Er på nippet til å installere XP igjen. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Er ikke W7 sin feil, hvis det ikke går. Er enten skjermkortet eller bug i driveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå