kimbratberg Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Har en gammel hp omnibook 600ct som jeg har jobbet på mens den stasjonære pc har blitt reparert(hovedkort konka ut), tok da for å få plass og slettet alt av nettverk programvare pluss mye annet og hadde da kun floppy igjen , floppyen konka selvfølgelig ut da jeg skulle hente ut dataene en ny kan skaffes fra utlandet for 2500.- mao. altfor dyrt. Er det noen som vet hvordan jeg kan få tak i disse dataene ? Er det mulig å koble den løse harddisken(viper 260 pcmciaa) til pc en og kopiere den? Har noen en gammel ekstern floppy til omnibook liggende? Håper noen har peiling Lenke til kommentar
Topeka Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Kjøp ett Ide adapter å kople 2.5hd på din stasjonære koster ca 150 nok 8) Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Holder sikkert å poste en plass. (http://forum.hardware.no/viewtopic.php?p=952172#952172) Lenke til kommentar
kimbratberg Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Ok vet det holder å skrive bare en plass, passet bare bedre her... Hvor får man tak i ett slikt adapter? Aldri hørt om...Men høres ut som det som kan løse problemet.. Lenke til kommentar
arve19 Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...ID=&GrpID=&s=sr Tror det er denne du er på jakt etter. Har bestillt en selv, men den er ikke kommet enda. Arve Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 overgang frå 2,5tom til 3,5tom kan kjøpes hos waade produkter til 90666825 kosta 150-200kr med frakt Lenke til kommentar
kimbratberg Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Tusen takk for hjelpa men hvordan ser jeg om jeg har en "2.5" eller "3.5" hard drive ? Det er ca 72 hull i kopplingen så vidt jeg kan telle.. Mulig dette er ett dumt spørsmål men... Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 laptop disker er normalt 2,5tom det er bare å måle bredden. i min omnibook 500 sitter en 20gb 2,5tom Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 kjøp et pcmcia nettverkkort og send over nettverket :wink: Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 kjøp et pcmcia nettverkkort og send over nettverket :wink: Men hvordan skulle han legge inn drivere...? Tror han allerede har nettverkskort, men han hadde slettet programvare og drivere... Lenke til kommentar
kimbratberg Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 korrekt har et nettverk kort og mangler drivere men får ikke inn nye og de driverne som ligger i win 95 er til nettverks kort kort som ikke finnes lenger har prøvd mange forskjellige!! Kjøper meg en overgang kortet mitt er 5,2 cm bredt (mao ett 2,5 tommers kort så vidt jeg vet) og legger alt inn på pc en HP en havner på boden...for alltid Takk for all hjelp Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Nå tror jeg kanskje det er en misforståelse her. Den løse harddisken du har er en 1,8'' PCMCIA ATA harddisk. Den kan du neppe koble til en vanlig IDE buss med en slik overgang. Det du heller kan gjøre er å legge alle viktige filer over på den interne harddisken, som mest sansynlig er en "vanlig" 2,5'', åpne laptopen, plukke ut harddisken, og koble denne til PCen. Eventuelt kan du prøve å putte PCMCIA-disken inn i en nyere laptop som kjører WinXP. Har du flaks har XP innebygde drivere for den. Siden produsenten, Integral, gikk konkurs i 1998 har du vel ikke noe særlig håp om å finne nye drivere... Lenke til kommentar
kimbratberg Skrevet 4. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2003 Se det , det ante meg at dette kanskje ikke var en 2,5 disk jeg satt med her. Har forsåvidt aldri visst at det var 2 disker på den bærbare men så har jeg vel heller ikke sjekket. Får gå på jobb og så se hvordan jeg får alt over på den harddisken som er inni når kommet hjem. Takk for hjelpa igjen. Lenke til kommentar
kimbratberg Skrevet 4. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2003 Har nettopp kikket litt grundigere på den bærbare og det viser seg at det ikke er noen annen harddisk enn dette 1.8" PCMCIA saken. Så da hjelper det lite med en 2.5 -3,5 adapter finnes det en 1.8-3.5 adapter eller 1.8 - 2.5 eller en eller annen dippedutt som jeg kan lese av med? Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Er du SIKKER på at det ikke er noen harddisk i maskinen? Dette høres litt rart ut. Som sagt tror jeg din beste sjanse er å spore opp noen som har en moderne laptop med Windows XP og håpe på at XP har drivere for dette kortet. En annen løsning kan være å bruke en nullmodemkabel. Da kobler du sammen PCene via den gamle COM-porten. Dette burde være mulig å få til med den gamle laptopen. Jeg har aldri gjort dette selv, så noen andre får forklare deg fremgangsmåten er jeg redd. Et søk på "null modem" på Google gir deg en viss oversikt. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Har maskinen usb port? I såfall kan du kjøpe en usb pen drive, og overføre data med den. Hvilket os har du på den? Lenke til kommentar
kimbratberg Skrevet 4. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2003 HELT SIKKER på at det ikke er noen annen hard disk enn pc card driven fikk hp til å slå opp i gamle manualer og det er kun denne 260 MB pcmcia driven... Prøver nå å finne ett adapter for denne men vanskelig gitt . Det er forresten ingen usb...da hadde problemet for lengst vært løst. Har win 95... Får prøve å finne noen med bærbar og xp med en pc card slot og håpe på at det finnes noen drivere.. Har prøvd com port trikset men har ikke win 95 sitt lille program for dette.... Lenke til kommentar
kimbratberg Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2003 Har nå funnet ut at det finnes en del kortlesere på markedet som leser flere forskjellige typer kort til kameraer o.l disse skal visstnok også støtte PCMCIA kort er det noen som har erfaring med disse kortleserne jeg vil gjerne vite om det funker før jeg kjøper en for å lese av mitt kortutikkene jeg har vært i kontakt med aner ikke.... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Har prøvd com port trikset men har ikke win 95 sitt lille program for dette....Heter ikke det "direkte kabeltilkobling" eller noe?Uansett, sist jeg brukte nullmodemkabel til overføring brukte jeg et program som het FX tror jeg (det er lenge siden, i DOS-alderen). Du kan jo sjekke om du finner dette eller noe tilsvarende. prøv www.google.com, www.download.com og www.tucows.com. Overføring over nullmodemkabel (seriell) går forresten vanvittig tregt, parallell er å foretrekke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå