Gå til innhold

Sunnere alternativ til dipp

Cpt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dippen er vel ikke den store synderen her?

Kanskje mer å hente ved å bytte merke på potetgullet?

Hva dypper du i nå da? Rømme-aktig eller rød-salsa-aktig?

Kan du dyppe med noe som er laget av karb og ikke mest fett så kan di iallefall nesten halvere dipp-kcal.

Lenke til kommentar

Om det er mindre usunt veit eg ikkje, men Kesam synest eg er betre til dip enn rømme. Har ein friskare smak.

Eit anna tips for å betre smaken er å blande diptypane. 50/50 med Tzatziki og Holiday for eksempel.

Ellers er vel chipsen det mest usunne i ein sånn kombinasjon.

Lenke til kommentar

Kesam har halvparten så mange kalorier som lettrømme, mager kesam har enda mindre men blir ganske sur på smaken.

Men som nevnt så er det ikke dippen som er synderen her, det er potetgullet du må kutte ut.

Såvidt jeg vet finnes det ikke noe sunt alternativ til potetgull.

edit: hvordan er ekstra lettrømme i forhold til kesam orginal? Har aldri sett denne ekstra lettrømmen i butikken.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Seterrømme

35% fett

Lett Rømme

20% fett

Ekstra Lett Rømme

10% fett

Kesam Original

8,1% fett

Kesam Mager

1% fett

Créme Fraîche Original

35% fett

Créme Fraîche Lett

18% fett

Créme Fraîche Ekstra Lett

10% fett

Har ikkje prøvd ekstra lett rømme eg heller. Ut frå produktinfo kjem den i 175g pakning i staden for 300g.

Finnes desverre ingen sunne og gode alternativer til chips. Men, me må kunne leve litt og. Moderasjon er stikkordet her. Litt chips i helgene tar ikkje livet av deg.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ja, som tittelen på tråden sier. Finnes det noe dipp man kan fyre på potetgullet som er litt sunnere enn rømmedipp?

Her har du mange alternativer. En god idé er å bruke yoghurt eller kefir som base til dippen. (Kefir kan bli litt flytende)

En naturell og "lett" yoghurt som feks TineYoghurt Alltid Naturell med 3,9% fett.. Jeg anbefaler også å ikke bruke de ferdige dipposene ettersom de ikke passer så godt sammen med yoghurt.

Bland yoghurt med litt salt, sukker, svart pepper, tørket gressløk, paprikapulver, chillipulver og hvitløk. Man kan gjerne droppe sukkeret, men den hjelper på å fjerne noe av syrligheten i yoghurten.. Her er det bare å experimentere.. Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...