Eplefe Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Canidae, utrydningstruet, og finnes kun i en verdensdel. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 (endret) En form for stingsild? Eller har ikke de gasterosteidae som navn? Jo det er riktig familie og art dere er kommet fram til. Gunfreak har rett. Jeg har vært av nett. Må bestille bedre tilkobling, men tror ikke de begynner med den kablen før til sommeren. Cuon... kan ikke huske noe slikt så dette er nok noe ekslusivt. Endret 23. april 2010 av kjellms Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Ja, dette dyret er den eneste i Cuon-grenen av Canidae-familien. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. april 2010 Forfatter Del Skrevet 23. april 2010 Viss det er et hundedyr, sier jo navet at det skulle være et alpint hundedyr, men det er vel ikke noen hundedyr i alpene. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Er nok ikke i Alpene, da Europa ikke er verdensdelen de lever i. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. april 2010 Forfatter Del Skrevet 23. april 2010 Vel det er vel ikke så mange hundedyr. I hvertfall som bare er på etkontinent, kunne vært hyenehund men vet det ikke er det, kan være noen av de små hundedyrene i sør amerika som jeg ikke vet det latinet navnet på. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Ikke Sør-Amerika heller, faktisk ikke Amerika i det hele tatt. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 (endret) Dingo? Dingo er vel neppe i noen annen slekt enn Canis og neppe utryddingstruet. Da er vel verdensdelen enten Afrika eller Asia, siden vi har hatt afrikansk villhund før er det vel noe i Asiatiske høyfjell kanskje? Fins det en lignende asiatisk art? Tror ikke noen av de andre nevnte egentlig passer og slekstnavnet er veldig fremmed for meg iallfall. Kanskje heter den asiatisk villhund, eller indisk kanskje? Endret 23. april 2010 av kjellms Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Det er korrekt at det er et asiatisk hundedyr. Nå er det ikke mye å gjette i, ei heller videre vanskelig å gjette seg til det. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. april 2010 Forfatter Del Skrevet 23. april 2010 Dhole eller hvordan man skriver det? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Jepp. Kalles vel Asiatisk villhund på norsk. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. april 2010 Forfatter Del Skrevet 23. april 2010 Aptenodytes forsteri Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Æsj, jeg visste hvilken type dyr det var, men ante ikke akkurat hvilken rase. Ble så nydgjerrig at jeg måtte google, og da så jeg at jeg bare burde tippet. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Jeg lurer på om jeg vet hvilket dyr det er, og om jeg hadde prosjekt om dem på barneskolen. Er de geografisk begrenset? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. april 2010 Forfatter Del Skrevet 23. april 2010 Ja, dyret er bare mulig å finne på et sted, det stedet er relativt stor, men også vansklig å komme til, dyret kan veie opp mot 45kg og er ca. 120cm høyt Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. april 2010 Forfatter Del Skrevet 23. april 2010 SOOOOOOOOOOOO Close but no cigar Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Haha, sjansene for å treffe rett var ganske store ja. Men dinne det bare de to, eller finnes det andre arter under enn annen "paraply". Jeg trodde det var flere. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 (endret) Siden det kun er to i Aptenodytes-genusen så må jeg vel nesten si Keiserpingvin, jeg da. Edit: NgZ: Sphenisidae (?) er samlenavnet på pingviner, Aptenodytes har kun to arter. Endret 23. april 2010 av Eplefe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå