Gå til innhold

Den store gjett dyret på latin tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lite action her, ..

 

Cyanea capillata

 

 

Lite action, vulkanutbrudd og flystans?

 

 

en blågrønn korall eller manet kanskje?

Ikke så veldig tallrik, ganske sjelden egentlig hvis du mener hele det norsk havarealet? HVis det er et huldyr eller korall da, det vet jeg jo ikke.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Har ikke noe mot å poste oppgaver selv, men blir ensformig om jeg skal lage alle oppgavene, så da syns jeg noen andre kunne gjøre det.

 

Bare om sommeren, altså et insekt, araknid, eller trekk fugl,

 

Trochilus høres ikke ut som en fugl, men du pleier vel ikke ta instekter og slike ting.

 

En vanlig fugl som er trekkfugl?

Nå husker jo jeg så klart ikke hvilke fugler som er trekkfugler, ei heller vet jeg om det er dette du er ute etter.

Lenke til kommentar

jaja, enig eller samma her. :)

 

 

 

Jeg har vel tatt insekt også, men du er inne på noe en trekkfugl passer vel. Altså, ja, det er en typisk trekkfugl.

 

Og siden dere nå er klar over at det er en liten trekkfugl, se på slektsnavnet. Det er overraskende beskrivende. Jeg kan jo skjønne at det er litt vanskelig, men om en litt ornitologisk person er innom så vet den det allerede. Det norske navnet på slekta går på hva de gjør som de fleste mennnesker liker.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Ok, Vanlig fugl som synger, løvsanger?

Den skal vist være vanlig man må innrøme at jeg lurer på om det er en konspirasjon da jeg aldri kan huske å ha sett en, spurver, duer, måker, ender, svaner, gjess, skjærer og kråker seg jeg rett som det er, men løvsanger har jeg aldri sett, men som sagt, folk sier den er veldig vanlig.

Lenke til kommentar

  Helt rett. Så litt ornitologi kan du jo. Problemet for de fleste er jo at de grågulgrønne sangerne alle er nesten like i utseende og da kommer man ingen vei om man ikke lærer seg noen lyder. Stikkordet for løvsanger er varsellyden huit (svaK) og bløt fallende veldig melodisk sangstrofe.

 

Og de holder seg ofte skjult inne i løv og bladverket. Så jeg tror navnet Phylloscopus (Bladkikker?) viser til det at de går rundt og speider etter insekter på bladene.

post-75424-1271570036,5824_thumb.jpg

løvsanger_KMScopyright.mp3

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...