Gunfreak Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 Lite action her, så jeg kommer med en ny en Cyanea capillata Finnes i norske farvann, i tusen og ikke million tall Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Lite action her, .. Cyanea capillata Lite action, vulkanutbrudd og flystans? en blågrønn korall eller manet kanskje? Ikke så veldig tallrik, ganske sjelden egentlig hvis du mener hele det norsk havarealet? HVis det er et huldyr eller korall da, det vet jeg jo ikke. Endret 15. april 2010 av kjellms Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 Jeg mente lite action i tråden, Det er en manet ja. Kan si at dette er faktisk den største maneten som finnes, kan ha tråder lengre enn 30 meter og kuppelen kan være godt over 1 menter i diameter Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 15. april 2010 Forfatter Del Skrevet 15. april 2010 Ja brennmanet er det norske om noe lite oppfinsomme navnet på dyret Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Den heter vel strengt tatt rød brennmanet på norsk. Ikke så lett å tenke på den når slektsnavnet antyder blågrønn. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 Kan ikke noen, hvem som helst komme med en ny oppave da Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 (endret) Du vil heller være med å gjette skjønner jeg.? Javel, her er en: Phylloscopus trochilus Det sies ofte at den er Norges vanligste noe overalt, men det er bare om sommeren! Merkelig? Den er ganske liten, men ikke minst. Endret 17. april 2010 av kjellms Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 Har ikke noe mot å poste oppgaver selv, men blir ensformig om jeg skal lage alle oppgavene, så da syns jeg noen andre kunne gjøre det. Bare om sommeren, altså et insekt, araknid, eller trekk fugl, Trochilus høres ikke ut som en fugl, men du pleier vel ikke ta instekter og slike ting. En vanlig fugl som er trekkfugl? Nå husker jo jeg så klart ikke hvilke fugler som er trekkfugler, ei heller vet jeg om det er dette du er ute etter. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 (endret) jaja, enig eller samma her. Jeg har vel tatt insekt også, men du er inne på noe en trekkfugl passer vel. Altså, ja, det er en typisk trekkfugl. Og siden dere nå er klar over at det er en liten trekkfugl, se på slektsnavnet. Det er overraskende beskrivende. Jeg kan jo skjønne at det er litt vanskelig, men om en litt ornitologisk person er innom så vet den det allerede. Det norske navnet på slekta går på hva de gjør som de fleste mennnesker liker. Endret 17. april 2010 av kjellms Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 17. april 2010 Del Skrevet 17. april 2010 Ja utvilsomt, men en av de nærmeste slektninger sier bare tjiff-tjaff Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 Ok, Vanlig fugl som synger, løvsanger? Den skal vist være vanlig man må innrøme at jeg lurer på om det er en konspirasjon da jeg aldri kan huske å ha sett en, spurver, duer, måker, ender, svaner, gjess, skjærer og kråker seg jeg rett som det er, men løvsanger har jeg aldri sett, men som sagt, folk sier den er veldig vanlig. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 (endret) Helt rett. Så litt ornitologi kan du jo. Problemet for de fleste er jo at de grågulgrønne sangerne alle er nesten like i utseende og da kommer man ingen vei om man ikke lærer seg noen lyder. Stikkordet for løvsanger er varsellyden huit (svaK) og bløt fallende veldig melodisk sangstrofe. Og de holder seg ofte skjult inne i løv og bladverket. Så jeg tror navnet Phylloscopus (Bladkikker?) viser til det at de går rundt og speider etter insekter på bladene. løvsanger_KMScopyright.mp3 Endret 18. april 2010 av kjellms Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Tar en til (avlaster deg Gunfreak ) Phalacrocorax aristotelis kun langs kysten! Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Aristokratisk? Kongekrabbe kanskje? Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 (endret) Nei ikke så mye nedi vannet. Noen vil vel si mørk og elegant. Middels stor. Flink til å dykke. Endret 18. april 2010 av kjellms Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Får hannene i arten sløyfe på hodet under parringstiden? Hvis ikke vil jeg tippe storskarv. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 18. april 2010 Del Skrevet 18. april 2010 Får hannene i arten sløyfe på hodet under parringstiden? Hvis ikke vil jeg tippe storskarv. Sløyfe? Er den svart så er det vel det da. Nei storskarv er feil, den fins jo også innover landet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå