Gå til innhold

Den store gjett dyret på latin tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://en.wikipedia.org/wiki/Theropod

Today, they are represented by the 9,900 living species of birds, which evolved in the Late Jurassic from small specialized coelurosaurian dinosaurs

http://en.wikipedia.org/wiki/Dinosaur

The fossil record indicates that birds evolved from theropod dinosaurs during the Jurassic period, and most paleontologists regard them as the only clade of dinosaurs to have survived until the present day

Og denne videoen forklare hvordan Taksonomi funker

Basicly så kan du aldri utvikle deg vekk fra det dyret/gruppen du kommer fra.

Mennesker vil ALTID være aper fordi vi kommer fra aper,

Fugler vil ALTID være dinosaurer fordi dem kommer fra dinosaurer.

Det er det samme med familie trær for mennesker, Mitt etter navn er Fjell, det er fordi min far byttet navnet til Fjell, det egentlig navnet Var Fjëll-Hansen, jeg vil derfor ALTID være en Fjell-Hansen selv om jeg bare skriver Fjell, Faktisk vil jeg ikke bare være en Fjell-Hansen, men vil også være Fjëll fra min farfar og Hansen fra min moror, det er derfor jeg har familie som heter Hansen, Fjell-Hansen, Fjëll og Skarstrøm(på min mor side)

Lenke til kommentar

Mennesker vil alltid stamme fra aper fordi vi stammer fra aper. Vi *er* ikke aper.

red: Poenget er at det er liten vits i å gi hint som er misvisende. Det er like lite hjelp i det som å si at der er snakk om en ape når det er snakk om en ape. At de etter et rigid klassifiseringssytem kan havne under hverandre, betyr ikke at de er det samme.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Jo det var et stort hint for de som kan klassifiseringa.

Reglene sier at bare levende dyr kan være med i leken, når jeg da sier at dyret er en dinosaur, er det da klart for alle som kan dette at det er snakk om fugler, hadde jeg bare sakt det er en fugl ville det bli alt for lett.

Og jo vi er fulle vanlige aper, vi er like mye aper som en gorilla eller sjimpanse, eneste måten å si at vi ikke er aper, er å si at gorillaer eller sjimpanser også ikke er aper.

Bare fordi vi ikke har tykk plass gjør oss ikke mindre aper, at folk har problemer med å godta at fugler er dinosaurer og mennesker er aper, er ikke mitt problem.

Dette er en lek basert på klassefisering pga. at vi bruker de latinske navnene, og da et er jo helt klart at man skal følge klassefisering som vitenskapen bruker.

Det finnes folk som bare bruker order "dyr" på pattedyr og eller fugler, man ikke på insekter eller fisker osv. det gjør ikke at fisker og insekter ikke er dyr, bare at folk ikke kan bruke rikige ord

Lenke til kommentar

Helt ærliig, ikke noe goggle eller wiki, men det var sikkert 90% flaks, var bare noe med anatinus som sa nebbdyr for meg, jeg har vært mye på nebbdyr artikelen på wiki, så kanskje de har brent seg fast på netthinnen

Balaenoptera musculus

For å gjøre det lettere musculus kan tolkes på to måter enten muskuløs eller "liten mus"

Det skal sies at Linnaeus valgte navnet for å være ironisk, men andre ord, dyret er hverken liten eller en mus

Lenke til kommentar

Vi vi vil altid være Eukaryote, bacterier er et annet domene.

Eukaryote splittet i 7 kingdoms(rike) inkludert planter, dyr og sopp(fungi)

Tilbake til oppgaven, når jeg sier at dyret ikke er en mus mener jeg at den ikke er en ganger, og når jeg sier den ikke er "lille" mener jeg virklig at den ikke er liten sak, er vel ca. 2 000 000 ganger mer massivt enn en mus,(om jeg har regnet riktig noe jeg sikkert ikke har gjort)

Lenke til kommentar

Det er noe tvil om det eukaryotene er i hvertfall 1.6 milliarder år gammel, noen mener eukaryotene er oppstått sparat fra noe annet, andre mener det kommer fra en eller annen rar hendelse med Arkebakterier osv.

Men pr. i dag er eukaryotene en hel separat gruppering fra både Arkebakterier og bakterier, annet enn at alle 3 grupper går under "Er i live" kategorien, noe virus ikke er pr. i dag

Lenke til kommentar

Wohoo! Størrelsesforholdet med musa og giveawayen at det ikke var en fisk var nesten for mye info :)

Denne lille krabaten er en evig nomade. De større "slektningene" er nammenam for de som liker maritim mat. Hva er en Pagurus Bernhardus?

Lenke til kommentar

Det er nok ikke krill, nei. Kan vel også legge til at de ikke er så glade i å være sammen med andre av sin art.

Ser nå at nomade kanskje er litt misvisende. Tror vi kan si at de er på flyttefot ganske ofte.

Endret av Fades
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...