Gå til innhold

Den store gjett dyret på latin tråden


Anbefalte innlegg

Legg inn en link på den.

 

 

Ett stort dyr jeg har fellingstillatelse på.

 

Halichoerus grypus

 

De tre froskene er forresten de to du nevnte, skjønt jeg vil foretrekke det gamla navnet vanlig frosk eller bare frosk istedefor det nye buttsnutet frosk, noe jeg synes er tull når den er suverent vanligste amfibie i hele Norden og spissnuta frosk Rana arvalis var den jeg spurte om, og damfrosk er den sist oppdagede kun på Sørlandet.

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://en.wikipedia....7s_Woolly_Lemur

 

 

At du går å dreper seler er ikke en god ting, du bør skamme deg

 

Hehe tror det er nok av enkelte arter, og denne er mange steder sett poå som en plage allerede. Dessuten skal man nyttigjøre seg kjøttet. :) Jeg har forresten en fryser full av en av dem allerede, så store er de. Er det forresten noe bedre å drepe elg eller laks da?

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Jeg er mot all from for jakt og fikse, men all høsting av havet er spesielt komplisert da det er et økosystem vi ikke vet nok om. det er fremdeles hemligheter i havet noe som gjør "vi har nok av disse dyrene" litt iffy å si.

 

Så vitt jeg vet blir seler drept fordi dem spiser fisken vi overfisker.

To wrongs don't make a right.

 

 

Bare for å gjøre det offislet så var det gråsel du postet.

 

Androctonus australis

 

Offisielt er navnet havert, og skal du gjøre denne tråden til rør for tøvete meninger og holdninger er jeg ikk med på det mer.

Lenke til kommentar

Dyret er en arachnid

 

Siden du har vært innom svarte enker og andre giftige edderkopper tidligere er det vel ikke usannsynlig at du nå har valgt noe innen skorpioner. Navnet sier ingenting annet enn at den kan forgifte mennesker og merkelig nok er "sydlig", men du sier Nord Afrika og flere av dem kan vel være giftige. Når man ikke kan noe annet navn enn skorpion blir det vill gjetting. F. eks nord-afrikansk skorpion. 

 

 

Det er forresten funnet sjøskorpioner i Norge på opptil 120cm! Riktignok annen gruppe.

 

Da vi fikk forelesninger for en mannsalder siden var en 70 cm fossil fra Ringerike den flotteste norske fossilen.

 

 

Lenke til kommentar

Skorpion er riktig, og dette er en av 2 kanskje 3 skorpioner som faktisk er dødlige, det er en annen jeg vet om i india som tidesvis dreper barn og gammle.

Den siste farlige er i mexico/sør usa

 

En enkel regel for skorpinoner er jo TYKKERE halen er jo farligere er den.

De skorpioner med små haler med store klyper er mindre farlige enn de med små klyper og tykke haler

 

"hitet her er tykk!"

Lenke til kommentar

 

En enkel regel for skorpinoner er jo TYKKERE halen er jo farligere er den.

De skorpioner med små haler med store klyper er mindre farlige enn de med små klyper og tykke haler

 

"hitet her er tykk!"

 

Da er det vel en tykkhaleskorpion eller nord-afrikansk tykkhaleskorpion ?

Lenke til kommentar

En enkel regel for skorpinoner er jo TYKKERE halen er jo farligere er den.

De skorpioner med små haler med store klyper er mindre farlige enn de med små klyper og tykke haler.

 

Hvis du finner en skorpion i støvelen (eller et annet sted), blir jeg imponert hvis du klarer å holde deg så kald at du ser på halens tykkelse..

 

Kommer jo ann på hvor i verden jeg er. er jeg i spania ville jeg ikke være mer redd enn om jeg fant en veps(eller mindre, veps er skumme motherfuckers)

 

Hadde jeg vært i mexico, india eller nord afrika ville jeg vært er skvetten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...