Trygve Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Riktig nok. Etter wiki er det rød kjempekenguru, men var nære nok. Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Oi! Glemte visst "kjempe"... Delphinapterus leucas Pattedyr. Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) "Delphinapterus leucas" Delfin! Dolphin! Endret 26. mars 2010 av fjärilsfränd Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Delphinapterus leucas En som ligner på delfin og er nesten helt hvit. Det kan jo ikke være noe annet enn en hvithval. Slike har jeg sett flere ganger og nesten helt oppe i min hjemlige elv. Det vil si i munningen. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) Nei nå tar vi en tur på land igjen i ny og ne: Og den fin ikke i Rana for å si det slik: Rana arvalis Endret 26. mars 2010 av kjellms Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 26. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2010 Rana er frosker, og siden du liker norske dyr må det være en av de to norske vi har, Men vet ikke hvilken av dem. Det var vel spiss og buttsnute som var de norske? Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 (endret) Jeg har trøbbel med routeren. Når du vet svaret burde du bare gå videre. I prinsippet skulle du gjetta på den ene av de, så kunne en annen gjetta på den andre, dermed ville du altså hatt 50% sjanse på rett. ved å skrive opp flere aternativer ber du om å få gardere noe det ikke står noe om i reglene. Men en annen sak er at det er tre froskearter i Norge. Endret 27. mars 2010 av kjellms Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2010 Virklig? hvilken er den 3die? Anyway, denne bør være lett Avahi cleesei Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2010 Come on!!! Det navnet bør være lett å ta om man har sett på tv eller film Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Hva mener du et dyr oppkalt etter moromannen Cleese eller hva han nå heter? Isåfall må det jo være et morsomt dyr det også. Lenke til kommentar
EMS15 Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 (endret) Hva mener du et dyr oppkalt etter moromannen Cleese eller hva han nå heter? Isåfall må det jo være et morsomt dyr det også. "Husk: Den store gjett dyret på latin tråden skal vi ikke bruk wiki og Google." Skal du søke på Norsk, lønner det seg å bruke Kvasir Endret 27. mars 2010 av EMS15 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2010 Hva mener du et dyr oppkalt etter moromannen Cleese eller hva han nå heter? Isåfall må det jo være et morsomt dyr det også. Jepp oppkalt i ære for John Cleese fordi han virklig liker disse dyrene. Men hva slags dyr er det? Kan si det er pattedyr Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 (endret) Skal du søke på Norsk, lønner det seg å bruke Kvasir Søke på norsk? Vi hadde jo Fast, men nå har nok Google vunnet den kampen. Vi hadde jo en annen som var vedlig god på naturfaglige temaer (Kopernikus el noe slikt?) men det er jo nesten ikke vits i andre søkemotorer når Google finner det meste. Endret 27. mars 2010 av kjellms Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 Da bør det jo være en morsom apekatt! Cleese - makak, Cleese lemur, Cleese lori, Cleese maki, Cleese katt (Nja, den passer neppe) men det er vel helst noe i de artsrike gruppene som fins i tretoppene, hvor man kanskje enda kan finne nye arter. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2010 Cleese lemur ohhh, det er nesten riktig, men vil ha det mer spesifikt, jeg godtar det engelske navnet da jeg faktisk ikke er sikker på om det finnes noe norsk navn på det Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 27. mars 2010 Del Skrevet 27. mars 2010 (endret) Cleese indri rimer jo bedre Cleese ullmaki synes jeg ikke er så bra. Den er vel isåfall ikke i Lemuridae? Er Indriidae slått sammen med Lemuridae? Nei, har ikke noe bedre ideer men du antyder jo at den har lemur i navnet Cleese ullemur, jeg aner jo ikke hvordan den er både farge og pels kan være med i navnet. Funny lemur. De er jo sikkert små de sist beskrevne pygme lemur, dverglemur, dvergindri og så videre Endret 27. mars 2010 av kjellms Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2010 Det er mye riktig, den er i Indriidae Familien Jeg tror faktisk Cleeses ullmaki ville være det norske navnet, så du får rett på det. Bemaraha Woolly Lemur AKA Cleese's Woolly Lemur er de engelske navnene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå