Gunfreak Skrevet 21. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2010 Afrikansk buffalo? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 21. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2010 Jeg sjekket og hadde rett Jeg regner med dere har sett videoen, der en kalv blir tatt av løver, så av en krokkodille før løvene får den på land igjen, men så rotter alle buffaloene seg sammen og angriper løvene i flokk og redder kalven. Dette er også et afrikansk dyr, men har lite med løver å gjøre Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 21. mars 2010 Del Skrevet 21. mars 2010 (endret) Afrikansk buffalo? Også kalt kafferbøffel Buffalos Attack Lions Han glemte å legge inn nytt navn. Tar en til, også løvemat, men neppe istand til å ta igjen i noe særlig monn. Har også klauver. Connochaetes taurinus Endret 21. mars 2010 av kjellms Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Bøffel? hvis dette er rett så tar jeg ålager en ny oppgave nå så det ikke blir en ny flause Procyon lotor edit: for sen Endret 22. mars 2010 av nilzern Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Bøffel? hvis dette er rett så tar jeg ålager en ny oppgave nå så det ikke blir en ny flause Procyon lotor edit: for sen Det er ikke noe problem, hvis folk blir utålmodige poster man bare en ny. men det tok litt tid igår for det så ut som du var på nett. Vaskebjørn mener jeg vi har en gang tidligere i tråden (derfor jeg husker den nå). Så da står fremdeles den foran Connochaetes taurinus Jeg kan gi litt mer tips, det er et dyr med klauver ikke ulikt elg i størrelse. Med horn som kan likne okse/kuhorn men det er en annen familie. Og det er vel som sagt opplagt løvemat! Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Ja, streifengnu ist richtig. Huff den tysken, ja gnu er rett. Strengt tatt bør man vel kalle den for stripegnu på norsk også. Var ikke klar over at det var to nesten like arter. Den andre bør da hete hvithalegnu C. gnou. Og en korreksjon til jeg slurvet ovenfor og skrev forskjellige familier. Det skal være underfamilier. Gnuer er såkalte elgantiloper (de største). Kalles også gnuantiloper. Egentlig er dette litt forvirrende for den største antilopen av alle er jo nettopp eland (elgantilope), men den tilhører u.fam skogsantiloper. Men noen steder står det faktisk at gnuene er størst. Har sjekket litt mer. Tror ikke man bør bruke elgantilope som navn. Tror helst det er jegere som bruker det navnet. Eller er det ikke noe tvil om at eland er den suverent største antilopen opptil 2 m høy og 1000 kg. Endret 22. mars 2010 av kjellms Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Da benytter jeg sjangsen til å poste dyret jeg skulle postet i går kveld Dendroaspis polylepis Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 (endret) Dendroaspis polylepis Du finner på så mye rart. Dendro.. noe som har med trær å gjøre, polylepis mangeskjellet. Ordet aspis er ikke lett å få ut av latinske ordbok, men i gammelgresk er det et ord for skjold eller beskyttelse. De andre ordene stod forresten heller ikke i denne boka. Først hadde jeg tenkt å foreslå en korall eller noe slikt, men siden det er ganske entydig ord for skjell så er det vel et krypdyr igjen. Skjønnt andre dyr kan jo også ha skjell. Forslag en tresnok Endret 22. mars 2010 av kjellms Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Mangekjellet ja helt klart, ja du finner dem i trær men holder seg også mye på bakken der den er veldig rask Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Veldig rask betyr jo mamba, så vidt jeg husker fins det iallfall to. Grønn og svart mamba. Den grønne har sikkert navn etter fargen, da tipper jeg svart mamba. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Svart mamba er riktig, også afrikas lengste gift slange, og nest legste gift slangen i verden etter konge cobra Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 I'm back! Sphyrna mokarran Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 I'm back! Sphyrna mokarran Dette blir jo bare verre og verre mokaran, har du en r for mye? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 Er det et bløtdyr? Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 22. mars 2010 Del Skrevet 22. mars 2010 Her har jeg ikke noen ideer annet enn at det kan være noe som fins i middelhavsregionen siden slektsnavnet tror jeg er stedsbundet til gamle Hellas, men er ikke sikker på det heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå