Gå til innhold

Den store gjett dyret på latin tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kongepyton?

 

Jepp, søt liten krabat, anbefaler reptil huset for alle som er i oslo, om sommeren er de oppe 7 dager i uka, masse fine dyr der, inkludert en vedlig sjamerende iguana som bor sammen med til slikeaper, de hadde også 2 konge snoker inkludert milk snake. vi så dem ble matet med døde rotter og mus

Lenke til kommentar

Ja kanskje har du familie med hytte i Boston-New England området ellers så er det et innført amerikansk dyr, men det kan jo også være et dyr som har svømt selv. Men Megaptera er vel rart som pattedyrnavn uansett.!

 

Det kan nesten ikke være noen firfota landdyr, de fleste innførte kjenner vi jo. Altså er det vel mest rimelig med et sjødyr. Et kosmopolitisk hav-dyr, en av de hvalene. Men hvem er noenlunde vanlig på begge sider av havet eller har du virkelig hytta i USA?

Tidligere var det jo spørsmål om blåhval her tror jeg Balanaeoptera og fler slektsnavn ligner på det. Mega betyr stort eller mye som den bærer på og knølhvalen bærer jo store knøler, stort hode har den også og den fins på begge sider av atlanteren.

 

 

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Og opp kalt etter en norsk biolog Maren, Birgitte eller Jens Esmark? :hmm:

 

Da vet jeg hva det er, men jeg ekskluderer meg selv fordi jeg var uheldig og gikk rett på navnet. Det var ikke noe resonnement. Men jeg kan jo bidra med hint, familie som yrkesfiskere er opptatt av. Og den har et navn som kan ligne en kroppsdel med litt fantasi. Går dypt.

 

 

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...