Gunfreak Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 Sydney funnel-web spider var jeg ute etter, og det er vel en trakminerspinner type, så du får vel riktig Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 (endret) Sydney funnel-web spider Jasså bynavn. Ser nå at noen også kaller den Sydney tunell edderkopp. Papilio machaon Også en av de største i Norge. Jeg har sett den nord til vel 70 gr flere ganger. Men jeg har ikke sett den hvert tiår engang. Endret 10. mars 2010 av kjellms Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 Trenger mer hints Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 Ok Den flyr! Den er ikke stor i forhold til de andre vi har holdt på med hittil. Men stor i forhold til de fleste mange norske slektninger. Mange vil si den er svært vakker. Navnet er litt misvisende. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 10. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2010 Det flyr, det betyr at det enesten er insekt, fugl eller flagermus, jeg kan ikke se at mange henviser til flagermus som vakre, ei heller så veldig mange insekter, kanskje noen farkerike øyenstikkere. Nei jeg vet ikke jeg Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 (endret) Hallo, glemmer du at der fins en stor gruppe innen en av de nevnte som de fleste syns er vakre! Med unntak av en del av de som flyr om natta! Og de er utsatt for stor samleaktivitet så noen arter blir truet også i Norge. Og her er nette utrolig tregt nå kveld, beklager. Endret 10. mars 2010 av kjellms Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 En slags sommerfugl? Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 10. mars 2010 Del Skrevet 10. mars 2010 En slags sommerfugl? det er vel en bra start Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 11. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2010 Jeg vet ikke navnet på en eneste sommerfugl. Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Når ble fiskeørn en sommerfugl? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 Det var en bra start, og kan bety at den har vinger og flyr (Noe både ørner og sommerfugler gjør) Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) er vel ikke en sommerfugl selv om den bare er her om sommeren, det kalles trekkfugl! (Unnskyld) Når jeg leser gjennom hintene helt fra start er faktisk ikke fiskeørn noe dårlig forslag. Den er en av de største rovfuglene, men allikevel ikke så stor som mange av de andre dyra vi har holdt på med her. Mange synes rovfuglene er vakre. Og de flyr jo! Og man snakker om dagrovfugler (bl a fiskeørn) og nattrovfugler (ugler). Mens jeg altså tenkte mer i dag............ og natt......fugler. OK da her er mer tips. Den er hovedsaklig gul og svart og de fleste synes den er virkelig pen og elegant. To røde flekker pynter også. Noen ville vel si 4 røde flekker for de er synlige både ovenfra og nedenfra. Altså på vingene. Endret 11. mars 2010 av kjellms Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) Lundefugl? Edit: Nei det var et dårlig forslag. God natt Endret 11. mars 2010 av Kontorstol Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 11. mars 2010 Del Skrevet 11. mars 2010 (endret) Nei, nå tar jeg selvkritikk (og nettet er utrolig tregt her). Det er faktisk sommerfugl vi skal fram til. De to gruppene jeg tenker på er dagsommerfugler og nattsommerfugler (svermere). Og siden dette er en fargerik sommerfugl hører den altså til dagsommerfuglene. Og artsnavnet høres ut som en del av en fugl, derfor litt misvisende mente jeg. Endret 11. mars 2010 av kjellms Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Da er jeg blank, sommerfugler har jeg ikke peiling på. Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Ikke jeg heller. Null peiling. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Og artsnavnet høres ut som en del av en fugl Det er da en sommerfugl som heter noe med vinge, men jeg husker ikke hva.. Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 (endret) Svalestjert? En av de eneste sommerfuglene jeg vet om. Endret 12. mars 2010 av Dermuszdel Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 12. mars 2010 Del Skrevet 12. mars 2010 Svalestjert? En av de eneste sommerfuglene jeg vet om. Ja, der er vel ganske mange sommerfugler på -vinge, men svalestrjert er rett på grunn av side flikene på det bakerste vingeparet, minner om nettopp en svalestjert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå