Gunfreak Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 Dyret er IKKE et virveldyr Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 Ja, dette er et landdyr, men gruppen den tilhører lever både på land og til vans, men er mest kjente som landdyr. Gruppa har dyr fra mikro meter størrelse til denne Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 Ja, det er det, det er litt krangel om denne virklig er den største, det er andre arter som er i nærheten like store Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 Ja kalt Goliath Birdeater på engelsk Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Erithacus rubecula Den flyr. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 (endret) Rødstrupe Siden jeg er sikker på at det er rett poster jeg neste umiddelbart. Haliaëtus albicilla Også en største av sitt slag i Norden og opptil 2,65 m .......... Endret 7. mars 2010 av kjellms Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Nordisk dyr som kan bli så stort. Jeg kan ikke komme på mange pattedyr på den størelsen, i hvertfall ikke i skogen. Eneste dyret på den størrelsen jeg kan komme på som ikke lever i vann er moskusoksen Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Det har vel ikke blitt utelukket at den ikke lever i vann? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Nei, men det er mye lettere å gjette på et landdyr i norde på ca. 2,5 meter enn et dyr i vannet, havet er fullt av dyr på den størrelsen Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Tips det kan jo være et slags tverrmål, trenger jo ikke være lengden på dyret. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Tverrmål? Altså dyret er over 2.5 meter feit? Eller mener du vingespenn? Det er vel bare to fugler som har så lange vinger i norden, og det er konge ørn og havørn. Havørnen skal være større så da gjetter jeg det Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 (endret) Ja feite dyr. Sorry var litt opptatt. Havørn er rett iflg Haftorn: Norges fugler har havørna vingespenn inntil 2,65 m. Men jeg har forsåvidt sett større angivelser, men han hadde veldig god kildekontroll. Lengde ca 100 cm fra nebbspiss til halespiss, vår største rovfugl. Endret 8. mars 2010 av kjellms Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Strigops habroptila Dette er nok en fugl, og en av de få jeg kunne tenke meg å eie, men pga. at det bare er noen få individer igjen er nok ikke det mulig Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2010 Et hint før jeg legger meg, fuglen kan ikke fly Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 Førts tenkte jeg en merkelig ugle eller noe slikt. Kivi eller en pingvin kunne også være aktuelt, men det er vel ikke noen av dem som er så få eller har navn som ligner på det. Men der er en altså en merkelig fugl som ikke kan fly og som kanskje heter uglepapegøye på norsk, har iallfall ikke noe andre mulige navn? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 9. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2010 Wow, det var godt gjort, ja det er riktig, en opp til 4kg tung pappegøye som det bare er 124 levende dyr igjen av(alle har fått navn) Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 9. mars 2010 Del Skrevet 9. mars 2010 (endret) Jeg er alltid litt skeptisk når man påstår at det er så og så få individer igjen, men det er kanskje i et så begrenset område at man har full oversikt. Men uansett er det jo vannvittig få dyr, så det er nok en utdøende art. Da tar vi en hjemlig art til: Også størst i sin orden: Corvus corax Kjent for samarbeid både med guder og konger. Endret 9. mars 2010 av kjellms Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå