kjellms Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) En til? Han gikk kanskje til sengs. Jeg legger inn en lett en som det er lett å bli enige om (i tilfelle jeg også sovner); den er mye under vann, men helst et stykke over vann. Og er neppe full. Ed; burde kanskje si mest oppå vannet. Alca torda Endret 3. mars 2010 av kjellms Lenke til kommentar
SHHHKSHHHK Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Hva er Odobenus rosmarus? Dyret holder til på den nordlige halvkule. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 (endret) Takk, jeg skulle akkurat gå videre for jeg var nokså sikker. Hvalross er vel vår største sel. Det har gått mye i største lengste, minste osv her. Ennå en slik: Esox lucius Vår største av de som kun holder seg i innlandets økosystem hvor den hører og til, og hvor den er den verste kannibal! Endret 3. mars 2010 av kjellms Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2010 Bare en fakta setting, den største pinnipeden(hvalrosser(de er ikke seler) sjøløver og seler) Er elefantselen, den kan i ektreme tilfeller bli 5000kg og nesten 7 meter lang, dette gjør den til ikke bare den største("seldyret") men største dyr i carnivora ordenen Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 (endret) Den er jo ikke akkurat i vårt farvann. Han skrev nordlige halvkule og jeg tenkte på Norge- Svalbard. De har sikkert revidert systematikken, men både Hanstrøm &al : Djurens Värld omtaler Pinnipedia som säldjur og Frislid, Semb-Johansen (red) Norgesdyreliv skriver Piinipedia seler for hovedgruppe enten det er på ordensnivå eller underordensnivå som Djurens Värld bruker. Men de er jo litt gamle de bøken mine, kanskje de har funnet andre navn på hovedgruppene. Men det var: Esox lucius Vår største av de som kun holder seg i innlandets økosystem hvor den hører og til, og hvor den er den verste kannibal! Vi snakker om vann igjen. Endret 3. mars 2010 av kjellms Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 3. mars 2010 Del Skrevet 3. mars 2010 Micromesistius poutassou Vi holder oss til H2O Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Tror nok denne var litt for vanskelig for oss. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Tror nok denne var litt for vanskelig for oss. Den norske havfiskeflåten fisker en del av det hvert år (med trål). Båten jeg jobber på fisket 3200 tonn på et par uker for et par uker siden. Brukes hovedsakelig til mel/olje, men av og til konsum. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Da har du jo røpet at det er en fisk. Men neppe noen av de som er vanlig langt nord. Kanskje en vestlands eller nordsjøspesialitet? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Fiskes stort sett vest for Irland. Torskefamilien. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 5. mars 2010 Del Skrevet 5. mars 2010 Det var tidligere fritt fiskeri på denne fisken, og første bokstav i navnet er k. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 We Demand more hints Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Navnet på fisken kommer av den sorte fargen den har i munnen. Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Micromesistius poutassou Liten Potetfisk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå