Gå til innhold

Den store gjett dyret på latin tråden


Anbefalte innlegg

En til?

 

 

 

Han gikk kanskje til sengs.

 

 

Jeg legger inn en lett en som det er lett å bli enige om (i tilfelle jeg også sovner); den er mye under vann, men helst et stykke over vann. Og er neppe full.

 

Ed; burde kanskje si mest oppå vannet.

 

 

Alca torda

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk, jeg skulle akkurat gå videre for jeg var nokså sikker. Hvalross er vel vår største sel. Det har gått mye i største lengste, minste osv her. Ennå en slik:

 

 

 

 

Esox lucius Vår største av de som kun holder seg i innlandets økosystem hvor den hører og til, og hvor den er den verste kannibal!

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Den er jo ikke akkurat i vårt farvann. Han skrev nordlige halvkule og jeg tenkte på Norge- Svalbard.

 

De har sikkert revidert systematikken, men både Hanstrøm &al : Djurens Värld omtaler Pinnipedia som säldjur og Frislid, Semb-Johansen (red) Norgesdyreliv skriver Piinipedia seler for hovedgruppe enten det er på ordensnivå eller underordensnivå som Djurens Värld bruker. Men de er jo litt gamle de bøken mine, kanskje de har funnet andre navn på hovedgruppene.

 

 

 

Men det var:

 

Esox lucius Vår største av de som kun holder seg i innlandets økosystem hvor den hører og til, og hvor den er den verste kannibal! Vi snakker om vann igjen.

 

 

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...