Gunfreak Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Grønn Anaconda? Riktig, de kan veie nesten 100kg og blir max rundt 6meter, Nettpyton kan bli nesten 9 meter, men er mye tynnere og derfor lettere. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Fært så dårlige folk er til å følge opp denne tråden da. Ok, ny og lett til kontorstol kommer med oppgave Dette dyret er veldig søtt, men ikke altid(vedlig skjeldent) lurt å prøve å klappe en, Denne gangen er jeg faktisk ute etter underart også Ursus arctos arctos Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 jeg faktisk ute etter underart også Ursus arctos arctos Siden Linne ga denne arten det første navnet bør det vel være europeisk brunbjørn Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Riktig, et annet dyr jeg har litt lyst på, hadde vært korslig å ha den med på hundelsetta å la den løpe med alle hundene, tenkte å registerer den som en st. bernard, så tar jeg å sprayer den hvit/brun så vill sikkert ingen oppdage sanheten. Tenk så korselig da hadde vært ha en slik liggene ved føttene dine på senga Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Ja, tamme bjørner er visst ikke så verst. Jeg så for en tid siden en amerikansk forsker på TV sammen med ville svartbjørner, de var jo ganske fredelige viste det seg. Men det er jo en annen art. En annen sak er at det er problemer med å ha så store tamme dyr, uansett hvor snille de er med sine venner kan de bli farlige når de oppfatter noen som uvenner eller når brunst er innblandet. Skjønnt de svartbjørnene ble jo ikke noe farligere for denne forskeren under brunsten. Hannene ble vel bare farlige for hverandre. Sorex minutissimus Norges aller minste i motsetning til bjørn, elg og blåhval. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Vet ikke hva det latinet navnet betyr, men den aller minste fuglen i norge er fuglekonge, så jeg prøver å gjette det Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Nei ikke fuglekonge, sjekk hva jeg sammenliknet med. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Gaupe? Edit: Nei det vet jeg det ikke er. :O Endret 2. mars 2010 av Kontorstol Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Nei Nå er du jo nært. Det er altså et dyr som i masse er i klasse med fuglekongen, skjønt det er jo forsåvidt den du nevner også. Endret 2. mars 2010 av kjellms Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Knøttspissmus? Vet dog ikke om den fins i Norge. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Godt forslag, nei den heter liten dvergspissmus hvis ikke en navnekomite har vært i sving i det siste. Joda den fins, såvidt. Vi godkjenner den men nå har vi to oppgaver til gode av deg! Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) En klumpete skapning med dykkerbriller? En kreps kanskje? Kan kanskje også se ut som den har ett øye, ett stort ett? Endret 2. mars 2010 av kjellms Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Ikke en kreps nei, men vi holder oss onder vann. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2010 Skal vi til bleksprut familien? Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Eller en merkelig fisk? Siden han holder oss i ånde er det kanskje noe helt annet, insekt kanskje, fins jo inekster eller for såvidt også edderkopper som lever under vann. Endret 2. mars 2010 av kjellms Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Det er ikke en blekksprut nei. Fisken kan nok betenges som merkelig. Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Det burde jo være en slags klumpfisk, men jeg kan ikke komme på noen som skulle passe. Og hvorfor koffertfisken skulle hete Cyclopteris ser jeg ikke helt ennå. Kanskje en av de som kan se både over og under vann samtidig? Endelig kom jeg på hva det kan være en ganske vanlig fisk i norske fjorder, den er klumpete og noen vil si stygg; rognkall el rognkjeks ? Da må isåfall slektsnavnet gå på de rare brystfinnene som er med på å danne sugekoppen (cyclo at det går rundt). Jeg tok altså feil på det med øyet. Endret 2. mars 2010 av kjellms Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå