Gå til innhold

Den store gjett dyret på latin tråden


Anbefalte innlegg

Du har svart riktig alt

 

binturong er riktig dyr, også kalt bjørnekat.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Binturong

 

Dyret lever i malaysia i regnskogen, veldig søt, også lukter det ny poppet poppcorn av den, noe stammer i skogen har dem som kjærledyr.

 

Har lyst på en slik enn.

 

Åja, trodde vi fleipet, men bjørenkat høres dansk ut. Er det også norsk navn? Eller brukes binturong, åja nå ser jeg Asia bommet helt på verdensdel. Ok. Da må vi prøve noe lettere, og da mener jeg virkelig lett, noe nordisk.

Der lærte jeg noe dyret er jo nesten på størrelse med middelstore hunder. Ikke sikkert den trenger frakk når den mest bor inne, enig i at den virker sympatisk. Navnet er sikkert en avledning av et av de lokale, derfor umulig å analysere i latin (?).

 

 

 

 

 

 

Lemmus lemmus

Endret av kjellms
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tar en litt for lett en. Hva er Octodon degus?

 

Dyret brukes ofte i diabetes-eksperimenter.

 

Det er ikke tilfeldigvis en degusrotte?

 

Korrekt. Neste! :)

 

Edit: Selv om det bare heter degus, og ikke degusrotte. Degus er ikke i nærheten av å være i slekt med rotter.

Endret av Dermuszdel
Lenke til kommentar

Eunectes murinus

 

Også størst av sitt "slag" men ikke nødvendigvis lengst, selv om det er upålitlige rykter om veldig store eksemplarer

 

Først tenkte jeg at du kanskje hadde funnet en lang mark, men det fins vel ikke så mye presise opplysninger om slikt. Siden du sier størst, men ikke nødvendigvis lengst er dette en gruppe hvor folk er svært opptatt av størrelse, og jeg så for ikke så lenge siden et TV-program hvor de prøvde å finne de største anakondaene. Da jeg var liten var det en danske innom bygda med en film fra Amazonas med noen enorme beist. Men det jeg stusser mest på om er det eventuelt fins lengre slanger enn anakonda.

 

Må tippe anakonda uansett om jeg ikke har peiling på navnet. Det er et par av dere i tråden som har vist interesse for reptiler og denslags.

 

 

 

 

ED.: Oj, pyton opp til 35' det vil si neste 11m det var jeg ikke klar over!

 

 

 

Endret av kjellms
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...