Gunfreak Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Ok regler. 1.En persjon poster det latine navnet på et dyr( for å gjøre det lettere bare dyr, ikke planter, sopp eller bakterier osv. Og bare dyr som lever i dag, så ingen utdødde dyr ) 2. Andre skal da gjette hva dette dyret heter på daglig tale(både norske og engelske navn godkjennes) 3. Den som vet eller gjetter rikitg poster neste navn på latin. 4. Det er IKKE lov å søke på det latinske navnet på google eller wiki, det er lov å gå på wiki for å finne et latinsk navn til neste oppgave man selv skal poste, men ikke å lete etter dyr som andre har postet. Dette er noe vi bare må stole på at folk ikke jukser, vi bruker honor system her. 5. Persjonen som poster navnet kan komme med hint viss oppgaven ikke blir løst innen rimlig tid. 6. Tar det veldig lang tid, eller om persjonen som postet oppgaven ikke følger med, kan man google eller bruke wiki Jeg starter. Dyret jeg er ute etter heter på latin Panthera pardus (hint, dette er selve dyret, uten den geografiske underarten, som det faktisk finnes mange av da dyret er stor geografisk utbreding) Endret 2. februar 2010 av Gunfreak Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) EDIT: Sorry, jeg leste feil, det skulle være mer, ikke mindre spesifikt. Tipper sumatratiger. Burde forresten være en regel om når man får lov å google hvis det tar for lang tid. Endret 2. februar 2010 av Isbilen Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Nei det er ikke Sumatre Tiger, men kan si at tiger er Panthera tigris er tiger. så du er ikke så langt unna Og du leste riktig første gang, er bare ute etter selve dyret og ikke underarten Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Pokker, jeg googlet og fant ut at det var det jeg hadde tenkt å skrive først. Jaja. Skal ikke jukse. Lenke til kommentar
erlend-mb Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Kan det være leopard? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Siden Gunfreak har gått offline, tar jeg ansvar. Leopard er riktig. Lenke til kommentar
erlend-mb Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Da er det min tur til å finne på da: Vulpes vulpes Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Niks har vist glemt tråden så jeg kommer med en lett en Dette er en underart jeg er ute etter Canis lupus familiaris Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Det er vel vanlig bikkje, er det ikke? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Hunder har jo rasenavn på norsk, rart om de ikke skullke ha det på latin. "vanlig" ulv? Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Tenkte umiddelbart på ulv pga den fiksjonelle Remus Lupus (varulven) i Harry Potter-serien Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Det er vel vanlig bikkje, er det ikke? Jo, tamm hund, er riktig, familiaris er underarten av canis lupus som er ulv Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Konge. Dyret jeg spør etter er det tøffeste dyret som finnes - Procyon lotor Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Det er faktisk vill hund også, ikke bare tam. Skulle nettopp poste å si at JoeSchmo hadde rett. (Googlet det når jeg hadde prøvd meg med svaret mitt.) Endret 2. februar 2010 av NgZ Lenke til kommentar
Palme Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Konge. Dyret jeg spør etter er det tøffeste dyret som finnes - Procyon lotor Har ikke snøring, men tipper på en slags slange? I hvert fall en slags reptil? Lenke til kommentar
Gendarmerie Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Nei, det er nok et pattedyr. Pelsen rundt øynene på dyret gjør at det ser ut som en tyv - tenk på B-gjengen fra donald duck Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Vaskebjørn! Nytt dyr: Ursus maritimus Hint, dette dyret ble nok navngitt på latin senere, for da latin hadde sin storhetstid var det nok ingen latin-talende som kom over dette spesielle dyret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå