Zelkin Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Har en 80 og 160 versjon i pcen min. En til OS, og en til spill. Anbefales! Venter nå på neste Gen SSD fra Intel til høsten/vinteren. Da blir det å bytte ut siste snurredisken på 1,5TB. Trenger ikke så mye lagring idag når du har Mediaspiller i stua, og meste av musikken finner jeg på spotify =)! Lenke til kommentar
johome Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Det spørs hvor lenge denne saken er konge på haugen. Crucial C300 yter vel enda bedre. Lenke til kommentar
asad Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Det spørs hvor lenge denne saken er konge på haugen.Crucial C300 yter vel enda bedre. Åj. Takk for den linken der. Har ikke fått med meg at den var ute Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Det spørs hvor lenge denne saken er konge på haugen.Crucial C300 yter vel enda bedre. Skulle akkurat til å spørre om når det kom støtte for sata3 på ssd harddiskene. Nå som man har kjøpt det lille geniale asus kortet med usb 3.0 og sata3 Endret 3. februar 2010 av 530XD Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 C300 blir første SSDen med SATA 6Gbps, til høsten får intels 3. generasjon x25-M også det. SandForce får det muligens senere i år, men ikke ved lansering. Indilinx JetStream vil også komme med SATA 3 lenger ut over våren. Lenke til kommentar
asad Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) C300 blir første SSDen med SATA 6Gbps, til høsten får intels 3. generasjon x25-M også det. SandForce får det muligens senere i år, men ikke ved lansering. Indilinx JetStream vil også komme med SATA 3 lenger ut over våren. Nå var jeg heldig nok til å finne en omfattende test av denne disken, som visstnok kom igår! Ser faktisk ut som intel må se seg slått Dette var litt morro, jeg visste ikke engang om denne disken der før et par timer siden! Crucial RealSSD-C300 SSD Review Endret 3. februar 2010 av asad Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg anbefaler at du ikke legger for mye vekt på IOPS tallene fra den testen, de er foretatt ved QD 1 og er ikke representative. For bedre IOPS tall sjekk tweaktowns review her. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Dere legger jo til dyrt på alt annet som er awesome så hvorfor ikke denne? Jeg kan bare snakke for meg selv og jeg legger ikke til dyrt på alt annet. Bare på det jeg mener koster mer enn det smaker eller koster betydelig mer enn tilsvarende konkurrerende produkter. Intels SSD-er er etter min mening vel verd pengene. Lenke til kommentar
Nikern Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Vil Intel X25-M 160 GB Gen 2 passe som disk i en Dell M63000 ?? Lenke til kommentar
probin Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Dere legger jo til dyrt på alt annet som er awesome så hvorfor ikke denne? Jeg kan bare snakke for meg selv og jeg legger ikke til dyrt på alt annet. Bare på det jeg mener koster mer enn det smaker eller koster betydelig mer enn tilsvarende konkurrerende produkter. Intels SSD-er er etter min mening vel verd pengene. Du har et poeng der.. SSD er vel kanskje den eneste delen man merker STOR forskjell på ytelsen/hastigheten. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Og der var 80GB-versjonen bestilt. Gosh! Eg klarar ikkje vente til den kjem. Lenke til kommentar
Phyx Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Og der var 80GB-versjonen bestilt. Gosh! Eg klarar ikkje vente til den kjem. Fikk denne for noen dager siden sammen med W 7. er som en helt ny maskin, er så utrolig bra dette!!! Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 No gler eg meg om mogeleg ENNO MEIR! Lenke til kommentar
Gsx1000r Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 No gler eg meg om mogeleg ENNO MEIR! gleder meg sykt selv. har 2 i bestilling som skal kjøres i rain0 blir konge. regner med at de dukker opp på fredag eller lørdag Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Blir nok en 160gb til sommeren! Satan så Intel leverer varene. Lenke til kommentar
asad Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Blir nok en 160gb til sommeren!Satan så Intel leverer varene. Har du lest de siste svarene? Handler du til sommeren, vil nok ikke intel være det beste valget hvis du skal ha det raskeste!( Heller ikke i mars/april ser det ut som ) Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Blir nok en 160gb til sommeren!Satan så Intel leverer varene. Har du lest de siste svarene? Handler du til sommeren, vil nok ikke intel være det beste valget hvis du skal ha det raskeste!( Heller ikke i mars/april ser det ut som ) Hva ser det ut som kommer til å bli det beste i mars/april til prisen i sjiktet X-25m 80GB? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Til under 2000kr tror jeg ikke det kommer noe som utfordrer intel på ytelse, muligens SandForce SF-1200 baserte SSDer kan komme i nærigheten, men jeg tror ikke de vil slå intel. Når vi snakker intel 160GB som valkyria snakket om og asad svarte på kommer C300 128GB og SF-1500 100GB i ca samme pris-sjikt og yter bedre, men du får noe mindre kapasitet. Disse er beregnet å bli tilgjengelig i nettbutikker i løpet av Q1 (alså seinest slutten av mars). I Q2 (april-juni) kommer Indilinx JetStream, som kanskje slår både C300 og SF-1500 på ytelse. Det eneste oppgitt rundt ytelse er over 500MB/s båndbredde (sansynligvis les), SATA 3 grensesnitt, og støtte for ONFI og DDR flash. Kapasitet er det ikke nevnt noe om, men jeg vil tippe 128-512GB. Jeg håper halvveis på at noen vil lage en ny SATA 3 RAID-Drive (internt RAID i en 2,5/3,5/5,25" HDD kabinett). Intel x25-V ville gjort seg ypperlig til dette mtp pris pr ytelse. Man kan lett stable 3 slike kort inne i et 3,5" kabinett i tillegg til en RAID-logic chip og SATA 3 kontroller. I motsettning til OCZ Apex, G.skill Titan, og OCZ Colossus, MÅ en slik ny enhet ha full NCQ støtte i RAID-logic chipen og ha båndbredde tilgjengelig over 600MB/s så det ikke flaskehalser SATA3 grensesnittet. En slik enhet vil da klare 550-600MB/s les, 120MB/s skriv, ca 90.000 IOPS les (360MB/s ved 4KB random QD32) og 30.000 IOPS skriv (120MB/s ved 4KB random QD32). Pris grovt 3000kr. Lenke til kommentar
asad Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Blir nok en 160gb til sommeren!Satan så Intel leverer varene. Har du lest de siste svarene? Handler du til sommeren, vil nok ikke intel være det beste valget hvis du skal ha det raskeste!( Heller ikke i mars/april ser det ut som ) Hva ser det ut som kommer til å bli det beste i mars/april til prisen i sjiktet X-25m 80GB? Jeg tenkte på Crucial C300 disken. Eneste som er litt kjedelig er at 120Gb varianten kommer med lavere skrivehastighet enn den andre. Man trenger ikke så mye plass til c: , og prisen blir vel en del høyere... Lenke til kommentar
System-log.com Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Oppgraderte en helt ny Lenovo ThinkPad T410 fra sin opprinnelige Seagate Momentus 320GB 7200RPM til en Intel X25-M 160GB. Det ble en herlig ytelsesforskjell! Har laget en artikkel der de er sammenlignet litt bedre her : Seagate Momentus 320GB 7200RPM vs. Intel X25-M 160GB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå