JonnyHZ Skrevet 10. april 2010 Forfatter Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Nå har jeg fått ordrebekreftelse: Ting kommer 15.5 Glimrende . Synd det er ennå en mnd til, men den som venter på noe godt, o.s.v . Endret 10. april 2010 av ->NightHawk<- Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Redigerte posten nå... Mente 15.04 Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 11. april 2010 Forfatter Del Skrevet 11. april 2010 Redigerte posten nå... Mente 15.04 Hadde en følelse av det ja, men turte ikke håpe for mye . Lenke til kommentar
henke35 Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Redigerte posten nå... Mente 15.04 Hadde en følelse av det ja, men turte ikke håpe for mye . Får håpe Komplett får tak i godsakene like kjapt som PS og andre. Jeg er overklar til å legge labbene mine på dette kamera :-) Lenke til kommentar
henke35 Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Redigerte posten nå... Mente 15.04 Hadde en følelse av det ja, men turte ikke håpe for mye . Får håpe Komplett får tak i godsakene like kjapt som PS og andre. Jeg er overklar til å legge labbene mine på dette kamera :-) Fanken, nå har komplett endra antatt leveringstidspunkt IGJEN!! Begynner å lure på seriøsiteten til dette firmaet, ettersom enkelte andre har fått bekreftet dato, og iflg Fuji Norge skulle kameraene sendes ut i butikk tidlig denne uken! Og siden min ordre ble plassert i midten av mars mens det ennå var 4-5 igjen Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Sånn er det dessverre veldig ofte når man venter på ting som dette Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 (endret) http://fujifilmhs10.cameratips.com/fujifilm-hs10-quick-review#hs10imagequality http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1012&message=35015428 Endret 13. april 2010 av taz Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Bleh! I følge Fujifilm norge kommer ikke kameraet til landet før uke 17!!! Lenke til kommentar
Hggern Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Nja.. Jeg har snakket med både fotovideo og japan photo, og de hadde ingen planer. Jeg finner vel en nettbutikk som skal ta det inn. Vi har iallefall bestilt opp flere av dette kameraet til nettbutikken vår, og da blir det også mulig å handle det i våre vanlige butikker. Mvh Espen H Japan Photo Webshop Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Greit å vite, selv om jeg allerede har bestilt opp fra PS/Hattelco... Fikk disse tilsendt fra en av gutta i akam: Bilder tatt med HS-10 Fikk også beskjed at kameraet er ventet inn til fujifilm først i slutten av april Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 (endret) Dette er fælt å gå å vente på , men halve moroa er jo å leite seg frem til et produkt og så vente på en test. Håper virkelig dette kameraet svarer til forventningene . Noe jeg tror det gjør. Endret 19. april 2010 av ->NightHawk<- Lenke til kommentar
sarom Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 Mer interessant blir det også siden Nikon kommer med sin Coolpix P100 og Olympus med sin SP-800UZ. Ikke helt de samme spesifikasjonene, men ganske nær. Tror Nikon vil score høyt sammen med FinePix HS-10. Nikon P100 er testet på cyberphoto.se Synes bildekvaliteten er dårlig. De skriver følgende: bildkvalitén och automatiken är medelmåttig Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 Mer interessant blir det også siden Nikon kommer med sin Coolpix P100 og Olympus med sin SP-800UZ. Ikke helt de samme spesifikasjonene, men ganske nær. Tror Nikon vil score høyt sammen med FinePix HS-10. Nikon P100 er testet på cyberphoto.se Synes bildekvaliteten er dårlig. De skriver følgende: bildkvalitén och automatiken är medelmåttig Så ikke helt bra ut nei. Savnet alikevel bakgrunn for komentarene deres for å få et bedre helhetsbilde. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 19. april 2010 Del Skrevet 19. april 2010 http://www.photographybay.com/2010/04/14/nikon-p100-review/ As you can see from these photos, they look pretty good at these sizes on the web thanks to Nikon’s aggressive noise reduction. They’ll also be fine for 4×6 or 5×7 prints for the most part. Certainly, they’ll be good enough for most family albums. However, if you like to enlarge prints from time to time beyond the typical album or small frame sizes, you may find the P100 failing to live up to acceptable standards. Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 19. april 2010 Forfatter Del Skrevet 19. april 2010 (endret) http://www.photographybay.com/2010/04/14/nikon-p100-review/ As you can see from these photos, they look pretty good at these sizes on the web thanks to Nikons aggressive noise reduction. Theyll also be fine for 4×6 or 5×7 prints for the most part. Certainly, theyll be good enough for most family albums. However, if you like to enlarge prints from time to time beyond the typical album or small frame sizes, you may find the P100 failing to live up to acceptable standards. HD-filmen så bra ut. De bildene dette Nikon kameraet skal ha tatt er de samme bildene som ble presentert med Fujifilm HS-10 tidligere i denne tråden... Endret 19. april 2010 av ->NightHawk<- Lenke til kommentar
henke35 Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 fortsatt ingen som har fått dette kamera i Norge? Noen som har hørt hvorfor dette er forsinket? På utenlandske forum spekuleres det i at det er en del feil på først versjon firmware - bl.a. har flere av kameraene vist seg å bruke langt tid på å lagre bilder, i raw-format opp mot 10 sekunder. Videre er visst delete-funksjonen helt ute, sletter du bilde 150 så går en tilbake til bilde 1 i visningsmodus. Noen som har info om dette? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Har ikke hørt noe om dette, men jeg venter gjerne en uke eller to ekstra for å få et kamera uten feil Lenke til kommentar
eilivk Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 Har følgt med på dpreview sin Fujidiskusjon (der har det verkeleg tatt av!) der til og med fansen skriv om nevnte problem + fleire og siterer svar frå Fuji som viser at der er ein del å retta opp. Bildekvaliteten ser bra ut, naturlege fargar. Men er langt meir skeptisk nå og vil i alle fall venta og sjå. Spent på korleis Fuji kjem ut av dette. For lite kontroll? Kameraet for tidleg ut? Og så dukkar Panasonic G2 opp snart, betre skjerm og søkar osv. Svært interessant! Men MÅ ein ha 20 - 30 x zoom..så.. Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 21. april 2010 Forfatter Del Skrevet 21. april 2010 Ser flere legger ut bilder som er tatt med HS-10 og det ser bra ut. Tar med en klype salt alt som blir sagt og skrevet i utenlandske forum. Ikke for at jeg ikke tror dem, men smak og behag har en tendens å komme før kvalitet og teknologi. Holder meg nøytral til Akam får kloa i kameraet . Bilder tatt med HS-10 Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 21. april 2010 Del Skrevet 21. april 2010 oppdatering: speditøren til fujifilm har fått et fly igjennom asken, så de sendes ut fra fujifilm på fredag, bør være i butikkene på mandag/tirsdag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå