Gå til innhold

Klikking/Ulesbar Seagate Freeagent Xtreme 1TB extern hdd

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte en Seagate Freeagent xtreme 1tb ekstern for ca ett og et halvt år siden, som har fungert perfekt, helt til nå, da den plutselig i løpet av noen få dager begynte å lage en klikkelyd da jeg skrudde den på, som ikke ga seg, selv ikke når jeg plugget ut usben, men måtte trekke ut kontakten for at disken skulle skru seg av. Jeg hørte ikke noe mer til denne klikkingen, og disken fungerte som vanlig, før 1 eller 2 dager senere da det skjedde igjen og disken ble uleselig. Den dukket ikke altid opp under min datamaskin, men avogtil gjorde den. Da jeg prøvde å gå innpå den var alle mappene der men ingen filer. Jeg ventet til neste dag med å sjekke en gang til, og nå var filene også i mappene, og kunne åpnes. Sist gang jeg prøvde kunne jeg se disken under min datamasking men da jeg prøvde å åpne den kom det Windows utforsker svarer ikke. Den dukker også opp under enhetsbehandling. Jeg er redd for å prøve å koble den til flere ganger slik at den blir enda mer ødelagt.

Jeg har sett at det er mange som klager på denne disken, blant annet på amazon.com [link]

jeg har lastet opp en inspilling av hvordan det høres ut(lyden er litt dårlig men du hører det hvis du skrur den opp) sendspace.com

er det bare en feil som går an å rette opp i(siden mapper dukker opp av og til), eller er det et tegn på at den vil kræsje?

Er det noe jeg kan gjøre for å redde den eller er den helt ødelagt? Hvis den er ødelagt, kan jeg sende den inn til seagate eller noen andre(Husker ikke hvor jeg kjøpte den men tror det var på komplett.no) og få tatt en data-recovery på den?

Endret av sondredh94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan laste ned dette: http://seagate.custkb.com/seagate/crm/self...&NewLang=en for å se om USB disken din behøver ny FW.

Jeg sjekket om det var en FW update, men det stod at det ikke var noen ny update til min(Model: ST31000333AS, Firmware: SD35). MEN, jeg fikk testet den med en annen pc og der virket den fint. Jeg prøvde å koble den til min pc igjen og den har virket i fint en halvtime nå, har kopiert noen filer frem og tilbake, og ingen klikking. Leste noe om at det kanskje kunne ha med strømforsyning å gjøre. Skal jeg satse på å kunne fortsette å bruke den eller er det stor fare for at den vil kræsje?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...