Gå til innhold

Stillegående kjøler til AMD 600e 45W TDP

KjellV

Anbefalte innlegg

Satt sammen en ny PC før jul som består av en AMD Athlon II 600e med 45W TDP, Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H hovedkort med integrert grafikk og Corsair TWIN3X DDR3-1333 4096 MB minne med kjøleribber på. Alt dette er satt sammen i et Antec NSK3480.

Jeg har tidligere vært fornøyd med boxed-kjøleren til AMD, men ikke denne gangen. Så nå søker jeg etter en kjøler som er så stille som mulig. Har sett på Noctua NH-U12P SE2, ganske enkelt fordi den har fått mye skryt. Den er en smule overdimensjonert for min gjerrige prosessor som bare har 45W TDP, men så tenkte jeg: hva hvis jeg kjøper denne kjøleren, tar av viftene og setter den ene i bakkant i Ultra-Low-Noise-modus til å dra inn kald luft fra utsiden og mot kjøleren? Vil dette være tilstrekkelig kjøling for prosessoren?

Ser ca slik ut i kabinettet:

54.jpg

Noen med erfaring fra lignende prosjekt?

Edit:

Siden jeg må ha en vifte uansett er det kanskje like greit å drite i kabinettvifte og bruke bare en av de to viftene som følger med på kjøleren i Ultra-Low-Noise-modus? Ser ikke for meg at jeg får noen problem med temperatur i kabinettet med min hardware selv om jeg dropper kabinettvifter.

Så, nok kjøling med NH-U12P SE2 og en enkelt vifte på laveste RPM?

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...