Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Stillegående kjøler til AMD 600e 45W TDP

KjellV

Anbefalte innlegg

Satt sammen en ny PC før jul som består av en AMD Athlon II 600e med 45W TDP, Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H hovedkort med integrert grafikk og Corsair TWIN3X DDR3-1333 4096 MB minne med kjøleribber på. Alt dette er satt sammen i et Antec NSK3480.

Jeg har tidligere vært fornøyd med boxed-kjøleren til AMD, men ikke denne gangen. Så nå søker jeg etter en kjøler som er så stille som mulig. Har sett på Noctua NH-U12P SE2, ganske enkelt fordi den har fått mye skryt. Den er en smule overdimensjonert for min gjerrige prosessor som bare har 45W TDP, men så tenkte jeg: hva hvis jeg kjøper denne kjøleren, tar av viftene og setter den ene i bakkant i Ultra-Low-Noise-modus til å dra inn kald luft fra utsiden og mot kjøleren? Vil dette være tilstrekkelig kjøling for prosessoren?

Ser ca slik ut i kabinettet:

54.jpg

Noen med erfaring fra lignende prosjekt?

Edit:

Siden jeg må ha en vifte uansett er det kanskje like greit å drite i kabinettvifte og bruke bare en av de to viftene som følger med på kjøleren i Ultra-Low-Noise-modus? Ser ikke for meg at jeg får noen problem med temperatur i kabinettet med min hardware selv om jeg dropper kabinettvifter.

Så, nok kjøling med NH-U12P SE2 og en enkelt vifte på laveste RPM?

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...