Gå til innhold

[Løst]Ny 42" lcd: Anderson, Tatung eller annet merke?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal kjøpe ny 42" lcd tv og ønsker å bruke ca 5000kr. Netonnet har en del billige Anderson skjermer som kunne passe. Er det noen som har erfaring med/vet noe om kvalitet på Anderson tvene?

Anderson A421FD

Jeg har fra før en 32" Tatung tv og er fornøyd med den iforhold til prisen (4500 kr for to år siden). Tatung har nå en 42" til 3990 kr. Er det noen som har erfaringer med den? Har sett at det har vært mye negativ respons på andre modeller fra Tatung...

Så et teknisk spørsmål: Noen plasser har jeg sett 100 hz blitt beskrevet som en negativ ting, som hakking o.l. Jeg trodde 100 hz skulle motvirke nettopp dette, eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har fra før en 32" Tatung tv og er fornøyd med den iforhold til prisen (4500 kr for to år siden).

Da har du nok samme TV som jeg, V32MCAK, som ble lansert i november 2007? Jeg kjøpte den straks den kom, for 4995, og var storfornøyd sammenliknet med hva som ellers var på markedet på den tida.

Tatung har nå en 42" til 3990 kr. Er det noen som har erfaringer med den? Har sett at det har vært mye negativ respons på andre modeller fra Tatung...

Det overrasker meg at Netshop har åtte Tatung V42MMFJ på lager, da Tatung trakk seg ut av markedet høsten 2008 og stiftet et nytt selskap sammen med General Electric og erklærte at de nå skulle lage TV-er under navnet GE, og ikke Tatung. De har vi ikke sett noe til ennå, i alle fall ikke her i landet, mulig de er kommet i USA.

Tatung V42MMFJ er ikke en nåværende modell, men en som er omtrent/nesten like gammel som din nåværende TV. Kun HD-ready 1366 x768, støtter 720p og 1080i innsignal men ikke 1080p, og kontrasten er 1500 : 1 (typ.), 6000:1 dynamisk. Med andre ord en TV som først og fremst vil være større, og når det gjelder bildekvalitet sånn ca jevngod med din to år gamle TV, og vil virke litt blass, eller vil slite med på skille mellom nyanser i mørke og lyse partier sammenliknet med nyere modeller med høyere kontrast.

Så om du skal kjøpe denne, så er det fordi du mener prisen står i forhold til kvaliteten, og du ikke er villig til å betale en drøy tusenlapp ekstra for f.eks. denne (LG 42LH3000).

Anderson-modellen du linker til har også 1:1500 i kontrast, og er ikke på lager, så se ikke bort fra at den også er en utgått modell. Og i neppe et knallkjøp til 5490.

Så et teknisk spørsmål: Noen plasser har jeg sett 100 hz blitt beskrevet som en negativ ting, som hakking o.l. Jeg trodde 100 hz skulle motvirke nettopp dette, eller tar jeg feil?

100hz skal gi glatte fine bevegelser av fotballer som flyr gjennom lufta, hvis softwaren er god. Men noen rapporterer at de synes TV-ene med 100hz har mye bedre og mer naturlig gjengivelse om de skrur av 100hz-funksjonen. Minst en test slaktet nettopp en Tatung-modell med 100hz, mulig det var denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...