lur4d Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Jeg er en gutt på 17 år som for øyeblikket går VG2 Elenergi. Dette er jo måneden hvor man gjør sitt valg for det man skal drive med de neste årene. Jeg har tre valg slik som jeg ser det: -Allmenn påbygning -Lærlingetid -Forkurs ingeniør (?) Jeg føler selv at jeg er høvelig motivert til skolen og kan gjøre en god innsats hvis det trengs. Har hatt høvelig gode karakterer gjennom hele skoleløpet (5,2 ut grunnskolen, 4,5 VG1 og 4,6 VG2) Kan heller ikke påstå at jeg har jobbet noe særlig. Til nå har jeg vært innstilt for å få generell studiekompetanse via allmenn påbygning først. Fordi jeg tenker at hvis jeg først går ut i lærlingetiden så ser jeg egentlig ikke for meg at jeg orker å gå tilbake til skolebenken. (fra 15-20k til 5k i mnd? ) Har jo litt ambisjoner her i livet, og har tenkt litt på å utdanne meg til ingeniør. Så om noen kunne kommet med litt informasjon om forkurs til ingeniør og inntakskrav etc. hadde det vært fint =) Får man generell studiekompetanse av det? Og ettersom forsvaret ikke har noe lærlingeordning for "vanlige" elektrikere (bortsett fra skip) så er ikke akkurat de så veldig aktuelle. Men for all del, er veldig fleksibel. Så om noen kan "blow my mind" med noe så bring it! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå