Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog 94 Opel Astra 1,7TD [Mere Info i førstepost]

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kjøpte shims til ventilene bilen i dag.

Fikk nesten hjerteinfarkt når jeg fikk prisen på en stk. 154,- + moms :ohmy: Å det for en ting som ligner på en gammel 5er....

Det må værtfall være noe spesielt matriale i den, utrolig komplisert framstillingsprosses eller bare fordi den er Japansk siden det var den prisen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I dag runna bilen 400k:) Nå har jeg funnet ut at etter 400k kan dynamoreima ha slura så mye at det blir hull i reimhjulet.

Hullet var jo ikke problemet, det var jo at reimhjulet ble for bredt. Gjorde det så enkelt at jeg klemmte det sammen å satte det på andre veien. Nå funker det sikkert fint i noen ekstra km.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Update 8.4.2010

Kjøpte meg nye skilter da noen bøyde skiltet bak for morro skyld. Da jeg skulle bøye det tilbake knakk det selfølgelig

I dag har jeg plukket av fangeren å lappet leppa som sprakk etter en tur i fjellet.

Har også sparklet, pusset og grunnet frontfangeren for lakkering til uka.

Det blir kanskje en delebil på tirsdag,som jeg skal ta noen karroserideler av.

Mulig interiøret hvis jeg får tak i en stasjonsvogn

Bildene blir en hard oppgave med den hastigheten som er på internetten akkurat nå, men jeg jobber med saken.....

Bilen med nye skilter:

Frontfangeren etter reperasjonen:

Etter litt grunning:

Bilen uten frontfanger med ringer rundt skavankene som blir etter at kvinnfolk har kjørt:

Endret av Fjernsyn
Lenke til kommentar

Kom over Xenonkit i dag, 500 for H1 og 700 for H4.

Bestillte et med H1 for å ha i tåkelysene da det kun var 150,- dyrere en nye pærer av brukbar sort.

Ingen trenger å fortelle meg at det er ulovlig, da jeg er 103% klar over det fra før. Angleeyes blir bestillt om et par uker, for innen da skal jeg ha bytta framskjermen som forhindrer meg i å montere andre lykter. Grill og panser blir bytta fortløpende. Kan hende jeg kjøper en styling-grill samtidig med lyktene. Tiden vil vise :thumbup:

Lenke til kommentar

Lakkerte framskjemen og grillen i dag. Grillen må lakkeres på nytt etter at en av hundene kom seg inn i garasjen i tillegg klare å styke borti den utørka grillen :cry:

Tar det ikke så tungt, har heldigvis litt lakk igjen, så jeg tror det skal være nok.

Pansret blir byttet om ikke lenge det også. Skal ha det ferdig lakkert før det kommer pollen i lufta. Det beste hadde vært rundt 16 mai, som er deadline til de fleste "rånerne" her i bygda.

Endret av Fjernsyn
Lenke til kommentar

Nå er det bare klarlakken som mangler på delene. Ble ikke klarlakkering i dag, siden jeg måtte lakkere grillen en gang til. Ble så jeg lakkerte framskjermen med et strøk ekstra for å slippe å helle tilbake 0,5dl med lakk som sikkert ikke blir brukt til noe fornuftig. Håper å få alle delene på plass til helga, synes ikke bilen er særlig fin å se på uten grill og fanger...

Lenke til kommentar

Lakkerte klarlakken i dag. Har også kjøpt meg nytt panser og en framlykt.

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra en kjørerunde, det har snødd 10cm å bilen min står 2 mil unna hjemme, fikk heldigvis låne en Mercedes CE320 så jeg kom meg hjem igjen. Det hadde jeg ikke noe i mot da, 220hk å leke seg med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...