Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog 94 Opel Astra 1,7TD [Mere Info i førstepost]


Anbefalte innlegg

94 Opel Astra 1,7TD "California"

 

Spesifikasjoner:

Motorvolum: 1698 ccm

Motoreffekt: 82HK/60KW

Turbotrykk: 1,0 bar v/4000 rpm (0,7 bar v/4400 rpm)

Drivstofftank: 55 Ltr (5 Ltr reserve)

Forbruk: L/B: 0,4/0,7

Maksfart: 180km/t

Dekkdimensjon S/V: 205-45-R16/165-75-R13

Svartrøyk: Ja!

Utstyr utover grunnmodell: Varmeseter, Soltak, Ute-temp, Lakkerte El-speil m/varme, Kupelys bak, Tåkelys, El-just lykter, Airbag, Det berømte sorte interiøret.

 

 

Kjøpte denne bilen i fjor, men har ikke gjort det store enda pga. dårlig tid.

Dama dro så nå har jeg fått litt bedre tid, så jeg tenker på å sette i stand bilen.

Betalte 8000,- og da hadde den gått ca 383000

Bruker normalt med olje,ingen kjøleveske og nesten ikke diesel

 

Bilen slik den er nå:

 

 

Ting som står for tur er røde.

 

Ting som virkelig må gjøres:

Skifte regreim (bestillt)

2 nye sommerdekk

Ta overflaterust

Bytte frontrute

Bytte bakbremser

 

Ting som ikke trenger å gjøres, men som jeg vil:

Montere Sorte AngelEyes siden avstemmingen endte på det

Sote resten av vinduene

Skifte ut midtskinne og gummilist på bakvinduene

Skifte tankmåler

Skifte bakrutepusser

Montere Sub og Forsterker en gang igjen (forrige ble stjålet, midt på lyse dagen på jobb)

Montere Xenon i tåkelys

 

Ting som gjøres nå:

Skifte panser, grill og framskjerm (Hittil brukt 750,-) 

Lakkere fangere og eventuelle deler (Hittil brukt 615,-)

 

Ting som er gjort:

Carbon-matte på interiørdeler 600,-

Rieger frontspoiler (på tur med posten) 1043,-

Montere tåkelys 700,-

Fixe tåkebaklys begge sider 0,-

Hvite blinklys fram og på siden 350,-

Markeringslys i blinklys fram 90,-

Justere diesel og turbo 0,-

Skifte slange til termostathusavlastning 300,-

Montere K&N-filter 0,-

Ny bakpotte 800,-

Ny frontfanger 500,-

Diodepærer park og markeringslys 180,-

Skifte lyspærer i speedometer 90,-

Vaske å rydde innvendig 0,-

Skifte bremsevæske 59,-

Skifte bremser forran 667,-

Ny pusserarm forran 100,-

 

Totalt brukt 6744,-

 

Verktøy og ting som trengtes får å få ting gjort er ikke innregnet.

Umbrakosett 150,-

Torxsett 150,-

Verktøysett 320,-

Lakksprøyte 300,-

Diverse skrujern 200,-

Slegge 300,-

 

1420,- brukt på verktøy

 

Har mye fra før av, men finner jeg ikke det jeg skal ha hjemme, kjøper jeg nytt.

Bilen går som ei kule, lader 1,3bar ved 4000rpm (Nedjustert til 1,0bar 30.3.2010 med tanke på motorlevetid)

Fin diesellyd med en fin hyling fra turbo:P

I 80 kommer den opp de fleste normale bakker i 5-giret uten problemer

 

Tar i mot tips med stor takk

 

 

Front med Park og Tåkelys:

 

Front med kun Parklys:

 

Innvendig:

 

Gammelt bilde rett etter montering av tåkelys:

 

Gammelt bilde bakfra:

 

Bilder fra da jeg kjøpte bilen:

 

Blir vel en tur dit når snøen er smeltet for å ta nye bilder på samme plass.

Endret av Fjernsyn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Satte på bakpotta fordi han som hadde den før hadde fjernet den og satt på et rør som var litt i korteste laget pga. frieksos. (var på verksted å justerte kaldstarten, da måtte de under bilen får å sette på avtrekket)

Kjøpte en til 600,- på mekonomen å satte på, ble grommere lyd, men den bråker ikke direkte på normal kjøring.

Ganske fet lyd når jeg gir full gass.

Det er kun en potte og katalysator på bilen.

Vurderer å fjerne katalysatoren på den, siden det ikke ble påbudt på diesel før i 95

 

Vet ikke hvor mye jeg skal bruke på den, blir det, det blir.

Har allerede brukt en god del penger på den.

 

Tenker du på å få ekte dieseldur må du nok ha større rør helt i fra manifoil.

Min hadde ikke så mye støy da det kun var katalysatoren på den.

Lenke til kommentar

Prisen var litt i stiveste laget, men hadde jeg skulle kjøpt ny plastikk med carbon-mønster hadde jeg måtte ut med godt over 2000,-

Kvaliteten var helt ok, du kan kjenne mønstret.

 

Har bestemt meg om hvilket anlegg jeg skal ha i bilen nå.

Det blir en dynabel Boombox 2x 12" med en dynabel BF4501

i føste omgang.

Jeg gidder ikke å bygge kassa selv, men jeg tror jeg skal bygge inn kassa i bilen, å få satt noen 6x9ere på siden

Lenke til kommentar

Update! 4.2.2010

 

Da har jeg satt på carbontrekket på plastikken rundt cd-spillern og det rundt lysbryterne, bilder kommer så fort jeg har kommet meg hjem til meg selv

Ble ikke helt fornøyd med jobben, men det får holde til jeg gidder å prøve igjen.

Skal legge ut litt film av bilen etter vært:P

Endret av david_almli
Lenke til kommentar

Sjekket ventilklaringene i dag.

På Innsug var det 0,015mm for lite klaring på alle ventilene

På Eksos var det rett klaring på sylinder 3 og 4 og 0,005mm for lite på 1 og 2

 

Innsug skal ha en klaring på 0,015mm og eksos skal ha 0,025mm

Blir vel å skifte shims på kun innsuget siden det ikke var klaring i det heletatt på de, det vil da si at ventilene kan stå litt åpne, som da gjør til at den blir tung å starte når det er kaldt.

Har snakket det verkstedet, å de sa at det var værre med for lite klaring enn for mye.

Om det var 0,005 mer eller mindre var heller ikke så farlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...